Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Toekomstig C5 rijder? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Toekomstig C5 rijder?
:cit2 of eigenlijk goedemiddag.

Ik ben Frank, en in de gelukkige omstandigheid dat m'n vrouw Marieke door verandering van baan, weer een nieuwe leaser uit mag zoeken. Haar huidige is Renault Laguna Estate in Dynamique uitvoering met 150pk dCI. Die heeft ze nu 15 maanden naar alle tevredenheid, ook ons zoontje van 1 zit er prettig in. Dan zou je zeggen, waarom niet opnieuw een Laguna? Sja, je wilt ook het idee hebben iets nieuws te rijden en dat lukt nu eenmaal beter met een ander merk/model.

Nu is het oog gevallen op een C5 Tourer met 2.2 HDiF en Limited Business pakket. Bij de diverse leasemaatschappijen is dat een zeer goede aanbieding. De enige noemenswaardige optie die ze t.o.v. de Laguna dan mist is xenon (dat schijnt alleen i.c.m. Exclusive te gaan?).

Komende weken zullen we gaan proefrijden en ik zal jullie op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen!

26 aug 2009 15:58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toekomstig C5 rijder?
Lijkt mij niet zo'n moeilijke keuze!
Het zullen beide goede auto's zijn, maar de Laguna is zo saai (behalve de GT).

Succes met het maken van de keuze.

26 aug 2009 17:45
Antwoord met een citaat
Het uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ben met je eens dat een Laguna weinig spannend is. Maar, voor de Laguna was er een E46 3 serie touring, en verassend genoeg, bevalt de Laguna beter dan de 3 serie gedaan heeft! Ik denk dat de Laguna een erg ondergewaardeerde auto is. Maar goed, nu staat de C5 op het programma.

26 aug 2009 19:34
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Welkom hier en veel succes met je proefrit :smt023

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

27 aug 2009 07:12
Profiel
Antwoord met een citaat
Vandaag gereden. Een 2.0 HdiF in Ligne Business uitvoering van de eerste serie (dus geen piepers voor en de nav met HDD erin ipv MyWay). Oh ja, het was ook geen Tourer, maar verder precies wat we zoeken :smt203 :roll:

Om kort te zijn, comfortabel, stil en zowel ex- als interieur een luxe uitstraling. Er rijdt echt wat i.p.v. een grijze muis. Overigens wel comfortabel zonder echt soft te zijn. De 2.0 diesel viel niet tegen, prima om goed mee te komen. Lekker soepel ook. Alleen als je bij bijvoorbeeld 100 km/h op de snelweg in 6 wilt versnellen, mis je net dat extra beetje kracht en zou je eigenlijk een verzetje terug moeten. Navigatie zag er ook gewoon prima uit, bediening ook niet heel ingewikkeld.

Kortom, ik hoop dat er nog 2.2 HDiF-en in Limited Business trim met als optie half leer beschikbaar zijn, want dat lijkt me een fijne keuze en valt ook nog eens goedkoper uit.

(p.s. van alle middenklasse kandidaten is er nu nog 1 tegenstrever. Iets heel anders, namelijk een Mazda 6 Sportbreak GT-M met de 185pk, 400nm motor, het wordt dus een keuze tussen luxe, comfortabel en exclusief of uitgesproken sportief.......)

29 aug 2009 14:36
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Frank1977 schreef:
(p.s. van alle middenklasse kandidaten is er nu nog 1 tegenstrever. Iets heel anders, namelijk een Mazda 6 Sportbreak GT-M met de 185pk, 400nm motor, het wordt dus een keuze tussen luxe, comfortabel en exclusief of uitgesproken sportief.......)

Dat is grappig. Dat gold bij ons ook, al had de 6 wij waar naar keken wel minder pk's.
Uiteindelijk is het, naar volle tevredenheid, de C5 geworden!

29 aug 2009 17:22
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik weet niet hoe je leasebudget berekend wordt enzo, maar is een full option 2.0HDI geen aanrader? ;) Wij zijn er alvast heel tevreden over. Het is de 2.0HDI geworden ipv de 2.2HDI vanwege de onbeschikbaarheid van een automaat, anders was het zeker de 2.2HDI geworden! De praktijk leert dat het geen sportwagen is, maar nog steeds een heerlijke kilomtervreter! (Komende van een C5 Ph2 Break 3.0V6)

29 aug 2009 17:50
Antwoord met een citaat
Net bericht gehad. C5 Tourer 2.2 HDiF Limited Business is echt Limited :mrgreen: Is nog beperkt beschikbaar, maar als ze er nog eentje hebben, wordt die het.

Overigens, om op bovenstaande reply terug te komen, een full options 2.0 HDiF heeft een veel hogere cataloguswaarde dan de Limited Business modellen. Dat is ongunstig voor de bijtelling hier in NL.

03 sep 2009 14:32
Antwoord met een citaat
Ik opperde maar wat, ik ben totaal niet mee met het Nederlandse belastingsysteem. Voor zover ik weet heeft het ook wat met gewicht te maken ofzo... maar da's voer voor een ander topic ;)

03 sep 2009 16:02
Antwoord met een citaat
Nee, dit betreft een leaseauto beschikbaar gesteld door de werknemer. Daarover betaal je een zogenaamde "bijtelling", dat is 25% van de catalogus/nieuwwaarde van de auto, die wordt bij je inkomen opgeteld. En vervolgens betaal je daarover weer belasting. Je begrijpt dat een korting van €5000 op de cataloguswaarde (zoveel is de Limited Business goedkoper dan de Ligne Business) dan mooi aantikt.

03 sep 2009 16:43
Antwoord met een citaat
en wat is het geworden?

21 sep 2009 20:32
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ben ook wel benieuwd. C5 lijkt me toch de logische keuze, niet ?

21 sep 2009 21:03
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: 2.0 Hdif 120KW AUT Tourer Executive
Opties: Wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12812 CJ
Productienummer: 10792
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 325000
Kleur: Blue Bourrasque
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nog steeds geen antwoord. Toch de Mazda 6 denk ik dan.

Andere auto is een DS3

06 okt 2009 10:15
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]