Citroentje
Citroentje
Oeps....

Betrapt :roll: :lol:
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Henk2304 schreef:Het was me nog niet opgevallen maar donderdag bleek dat van onze C5 (met Pack Protection, waarin o.m. selectieve ontgrendeling en supervergrendeling) het rechtervoorportier en de beide achterportieren niet op slot kunnen :cry: .
Ze is nu bij de dealer maar die kon donderdag het euvel niet vinden en ook gisteren heb ik nog niets over een oplossing gehoord. We rijden voorlopig rond in een C3 Picasso (naast onze eigen C1 dan).
Benieuwd hoelang dit gaat duren.
Tot vandaag dus! Het uitlezen van de BSI bood geen soelaas. Na een firmwareupdate voor de BSI deed de startermotor het ook niet meer. Nieuwe BSI besteld, moest uit Frankrijk komen. Toen gaf de Lexia aan dat de drie sloten (die het toch al niet deden) stuk waren :smt017 . Nieuwe sloten besteld ... moesten ook weer uit la douce France komen :(. Enfin, vanmiddag mochten we de dame weer op halen. Alles doet 't nu supervergrendeling, selectieve ontgrendeling, alarm :smt038 ... hopen dat dat zo blijft.

De C3 Picasso was ook wel prettig om in te rijden (niet vergelijken met een C5). Alleen de stoelzittingen zijn wat kort voor mij (niet voor mijn vrouw) en kunnen voor haar net niet ver genoeg naar voren en voor mij net niet ver genoeg naar achteren. Verder zoals gezegd een prettige auto met veel ruimte en een fijne hoge zit.
L8r, Henk
snail
De bedenker van de sluiting van het oprolgordijn van de laadruimte in de break verdient ook een pluim... :cry:

Als de laadruimte praktisch volledig benut is dan kan je de handgreep niet meer naar beneden drukken, dus gaat het rolgordijn niet meer open. Prutsen geblazen om aan je (niet eens opgepropte) bagage te kunnen. :smt038

Er zitten zo een aantal dingen aan deze auto die echt nie doordacht zijn en waar ik mij mateloos blijf aan ergeren. :oops:
V.I.P.
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
@snail..

ff een vraagje , ik neem toch aan dat je een proefrit hebt gemaakt met de auto..
als ik je berichtjes lees zie ik alleen maar geklaags :(
is er ook iets goeds aan de auto????? :smt017

;)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Het onderwerp van dit draadje nodigt daar ook voor uit. Wij zijn superblij met onze "5", maar de ervaring van niet meer functionerende sloten is er één die je b.v. midden in Amsterdam toch niet zou willen hebben. Ben ik blij dat ik in 't oosten woon een daar ook vooral rij. :)

Overigens denk ik dat het juist goed is om dit soort ervaringen (zoals die van snail) hier te vermelden. Enerzijds druppelt dit soort informatie hopelijk door naar Citroën, zodat ze er bij een facelift rekening mee kunnen houden, anderzijds waarschuwt het potentiële kopers waar ze verdacht op moeten zijn.
En ja, mensen klagen doorgaans makkelijker over minder leuke ervaringen dan dat ze de loftrompet steken over wat ze positief vinden. Ook al omdat al die positieve zaken eigenlijk overeenkomen met het verwachtingspatroon, d.w.z. de redenen om een bepaalde auto in een bepaalde uitvoering wel en een andere juist niet te kopen. Zo wilde ik persé BlueTooth in de nieuwe C5 en bij de bestelling was daar wat onduidelijkheid over. Toen de wagen bij de dealer afgeleverd werd heeft hij mij eerst laten kijken of de wagen conform mijn verwachtingspatroon was voordat hij voor haar een kenteken op mijn naam aanvroeg. Als het niet goed was had hij een nieuwe kunnen bestellen zei hij.
Door de aanpassing van het uitrusingsniveau van de Excl. (in april) heb ik nu ook MyWay en ben daar best tevreden mee, want als "bonus" en alleen voor incidenteel gebruik. Maar als je als beroepsrijder dagelijks vele malen een route moet invoeren dan begrijp ik best dat niet iedereen gelukkig is met MyWay. Wellicht ook niet met een NG4, omdat die het ook zonder aanraakscherm moet stellen.
Kortom dit draadje leent zich bij uitstek als uitlaatklep voor positieve maar vooral ook voor minder positieve ervaringen, niks mis mee zou ik zeggen.
L8r, Henk
V.I.P.
V.I.P.
tuurlijk kan dat hier vermeld maar bij sommige klachten heb ik zoiets van " waar kan men zich nu druk overmaken"

maar dat is mijn mening en die mag ik dan toch ook kenbaar maken... ;)

en toevallig zag ik dat dit lid alleen maar minder positieve zaken gepost had, dus is in mijn ogen een gewone vraag of hij ook over iets wel tevreden is...
;)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Eens, ik hoop dat snail dit ook leest en dat hij/zij (?) de uitnodiging aanneemt en haar/zijn positieve ervaringen (ik ga ervan uit dat die er ook zijn) hier post (leent dit draadje zich ook voor).
L8r, Henk
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
En hier een nieuw probleempje: Een storende ABS sensor. Heel erg leuk als op een pasweg op 2500 meter hoogte de mededeling krijgt dat er een storing aan ABS en ESP is, en dat deze systemen automatisch uit zijn gezet...
What's up met de rest van het rem systeem?
Enfin, bezoek aan één van de weinige Citroën garages die gen vakantie had, wees de sensor als oorzaak aan. Rij er maar mee naar Nederland was het devies bij niet voorradig zijn van de sensor (Vanuit Italië). :smt017
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Vervelend.
Bij ons zijn zoals gemeld ook recent twee onderdelen (1 * BSI en 1 * 3 portiersloten) direct achter elkaar vervangen en die waren ook niet op voorraad, niet bij de dealer maar ook niet bij de landelijke organisatie. Dat is blijkbaar in Italië ook zo? Komt dat vaker voor? Ik bedoel: is dit incidenteel of signaleren we hier een meer structureel probleem, n.l. dat onderdelen vaak alleen nog maar op afroep vanuit Frankrijk opgestuurd worden? En zo ja, zijn we daar dan blij mee :smt017 ? Bij ons was het gevolg dat we de dame ruim anderhalve week kwijt waren voor reparatie en we hadden haar nog maar pas 4 weken. :cry: Overigens was de dealer er ook niet blij mee, voor ons niet maar ook niet omdat we dus ruim anderhalve week een leenauto van ze ter beschikking kregen.
L8r, Henk
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Een heel ander probleem(pje). Ik moest een lang karpet ophalen, en aangezien de C-5-III geen 5e deur meer heeft :smt022 en het karpet lang was, paste dat niet goed in de auto. Daarom moest het achtereind een stukje naar buiten uitsteken en bond ik daarom de kofferklep met een touwtje vast aan de trekhaak. De klep blijft iets openstaan, maar dat geeft geen problemen.
Behalve dan, dat de signalering meldt dat de achterklep openstraat, zeer correct natuurlijk, maar die melding bleef wel voortdurend doorklingelen. In het boekje staat niets over het uitzetten van zo'n signaal na bijv 20 sec, na die tijd weet ik wel dat de klep openstaat.
Is er een mogelijkheid, dat in de s/w van de auto hier een tijdslimiet kan worden ingesteld?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groet.
V.I.P.
V.I.P.
Aquatos schreef:Vandaag wordt het scharnier van de linkerachterdeur vervangen. Natuurlijk onder garantie. Scharnier kraakte en knakte al vrij snel na oplevering.

Nadeel is dat ik me nu vandaag moet verplaatsen in een Astra, dat is toch iets anders qua comfort :shock:
goh het eerste puntje dat mijne ook heeft...
niet storend maar het knak wel.
de c5tourer van mijn dealer doet het ook...
als het erger wordt wordt het bij mijn C5 ook vervangen...

een ander iets wat ik dan na 10 maanden het is een rammeltje in de demper...
de dealer denkt aan een los lasbraampje ofzo...
kan een andere demper krijgen maar het probleem wat ik heb, is dat de uitlaat uit 1 geheel bestaat..
dus een andere einddemper betekent knippen en plakken...
dus ik hoop dat het er nog uitgeblazen wordt...
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ff iets heel anders. Ik weet ook niet of er op dit forum al iets over gezegd is: de automatisch in-/uitklappende spiegels. Op zich niets mis mee maar waarom klappen ze niet al in als ik de motor afzet en pas weer uit als ik het contact aanzet?
Voorbeeld: ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik tussen de middag op m'n werk kan sporten :smt038 . Aan het begin van de pauze open ik de auto (spiegels klappen overbodig uit), pak ik m'n sporttas uit de kofferbak en sluit de auto weer af (spiegels klappen weer in). Aan het eind van de pauze herhaalt dit ritueel zich als ik m'n sporttas weer in de kofferbak terugplaats. Iets dergelijks doet zich ook voor als je b.v. je auto in een winkelcentrum geparkeerd heb en zo nu en dan alle nieuwe aanwinsten van je echtgenote :roll: in de kofferbak wilt onderbrengen.
Ik weet, ik kan de spiegels ook via de spiegelselectieschakelaar handmatig bedienen om dit te voorkomen (dat doe ik als ik 's-avonds de auto de garage inrijd en ik bang ben met uitgeklapte spiegels net iets breder te zijn dan de garagedeur :smt203 , vooral als ik haar er de volgende morgen achterwaards weer uitrijd) maar daarvoor heb je natuurlijk geen automatisch in- en uitklappende spiegels. Onder normale omstandigheden (en wie moet er nou niet regelmatig eens iets uit de auto halen zonder te starten) moeten die dingen hun werk optimaal doen met een minimum aan engegieverbruik en slijtage (oh, zou het dat zijn: goed voor de onderdelenhandel ;) ).
Of is er ergens een instelling waarbij de spielgels alleen uitklappen bij het starten van de motor (dan is er tenminste een grote kans dat je ook echt gaat rijden en je de spiegels dus ook echt nodig hebt) :?:
L8r, Henk
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Als je de motor uitzet mogen de spiegels nog niet inklappen.
Anders kun je ze niet gebruiken om te kijken wat er achter de auto gebeurd als je de deur open wilt maken om uit te stappen.
Kan een beetje vervelend worden voor iemand die dan net de auto voorbij wil rijden.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb nog geleerd dat je als bestuurder eerst over je linkerschouder (rechterschouder voor de voorpassagier) moet kijken voordat je uitstapt en dat je daarbij zeker niet mag vertrouwen op je spiegels, niet alleen voor achterop komende auto's maar vooral ook voor fietsers. Bovendien hoe zit dat dan met de achterpassagiers, die hebben helemaal geen spiegel?
L8r, Henk
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Ow, dat kan ook. Is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb geleerd.
Volgens mij doe ik gewoon beide, maar dat is zo'n gewoonte dat je niet eens meer weet hoe je het doet als je erover na moet denken.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding
Plaats reactie