iPhone aansluiten op de USB box
Auteur |
Bericht |
macpro
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57 Berichten: 223 Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: iPhone aansluiten op de USB box
JWHofnar schreef: Als je iemand kent met een iPod Nano of iPod Classic zou ik die proberen. Een collega heeft een iPod nano 3e generatie. Die (de iPod dus) geeft standaard ook geen info op het display. 
_________________ "I tawt I taw a puddy tat!" Tweety
|
29 mei 2009 19:39 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Energielabel: A
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Ik heb vandaag mijn C5 LB opgeaald, inclusief MyWay en een USB Box. Ook ik krijg mijn iPOD UI niet aan de praat. Ik heb voorheen een icelink plus aan mijn Renault Scenic gehad, en die werktegoed. Als je in de handleiding van de Gateway 300 kijkt, http://www.dension.com/download.php?fil ... guide4.pdf zie je dat via CD6 de iPod UI geactiveerd kan worden, helaas werkt dit niet. Ik heb inmiddels deze vraag bij Dension neergelegd, hopelijk krijg ik antwoord. Als ik meer weet post ik het hier.
|
28 jul 2009 21:53 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Naar boven
|
Inmiddels heb ik antwoord van Dension. Zij geven geen support aangezien het een Citroen oplossing is, maar zij geven aan dat er zo goed als zeker geen toegang tot de iPod UI op zit. Ik heb de vraag nu doorgeleid naar Citroen, ben benieuwd waar zij mee komen.
|
29 jul 2009 09:25 |
|
 |
macpro
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57 Berichten: 223 Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Van Citrioën hoef je volgens mij ook niet veel te verwachten.
Want je zou kunnen proberen is de firmware voor de Gateway 300 versie van Peugeot/Citroën laden in de USB box. Die kun je via Google achterhalen. Dan heb je wel de Dension software met alle opties, maar ik heb geen idee of je daarmee je USB box naar de *pliep* kunt helpen. En of je daarna nog terug kunt naar de Peugeot/Citroën firmware weet ik ook niet.
Is iets voor de avontuurlijk aangelegde personen onder ons.
_________________ "I tawt I taw a puddy tat!" Tweety
|
29 jul 2009 09:29 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Naar boven
|
macpro schreef: Van Citrioën hoef je volgens mij ook niet veel te verwachten.
Want je zou kunnen proberen is de firmware voor de Gateway 300 versie van Peugeot/Citroën laden in de USB box. Die kun je via Google achterhalen. Dan heb je wel de Dension software met alle opties, maar ik heb geen idee of je daarmee je USB box naar de *pliep* kunt helpen. En of je daarna nog terug kunt naar de Peugeot/Citroën firmware weet ik ook niet.
Is iets voor de avontuurlijk aangelegde personen onder ons. Ik heb dit al gevraagd aan Dension, maar volgens de medewerker daar kan dat niet. Ik heb het gevraagd als oplossing die Citroen voor mij mag regelen, niet om zelf iets te uploaden Ik verwacht niet veel van Citroen, maar het is wel triest dat er met een simpel @#$%radiootje wel van alles kan maar met de geavanceerde mooie oplossingen in eens niets meer kan. Knap frustrerend. Overigens de vriendelijke citroen muts aan de telefoon gaf al aan dat ik maar moet hopen dat ik via de dealer contact krijg met het technische expertise centrum, want als klant krijg je alleen maar vriendelijke citroen mutsen te spreken. En de dealer zuchte heeeel diep want hij kan alleen maar via de FAX het expertise centrum contacteren, en dat moet deze high tech oplossing aan de praat krijgen. Na een dag C5 wordt ik nu al moedeloos (alleen van dit gedoe, de rest is fantastisch  ).
|
29 jul 2009 15:20 |
|
 |
Pollewop
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59 Berichten: 37 Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Energielabel: B
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Naar boven
|
Franse autofabrieken koppelen aan leveranciers van moderne microelectronica is helaas geen "match made in heaven". Ze spreken echt een verschillende taal... 
_________________ m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...
|
29 jul 2009 16:19 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Naar boven
|
macpro schreef: Van Citrioën hoef je volgens mij ook niet veel te verwachten.
Is iets voor de avontuurlijk aangelegde personen onder ons. Macpro, Je hebt helemaal gelijk gekregen. Bedroevende ondersteuning van Citroen! Ze mailen mij lettelijk teug: "We hebben één en ander uitgezocht voor u. Helaas blijken niet alle functies van de usb box aangesloten op een myway systeem volledig te functioneren. Wij hebben geen oplossing voorhanden om dit te veranderen." Ik heb ze vervolgens gebeld met de mededeling dat dit volledig ontoereikend is! Antwoord: helaas. Natuurlijk sturen ze mijn vraag wel door naar Frankrijk om deze daar te laten verdwijnen in een zwart gat of zo... O ja, mooiste opmerking was dat ze maar importeur van de kastjes zijn! Dat is pas echte larie aangezien ze deze onder hun eign naam verkopen, daarmee zijn ze OEM en dienen ze ondersteuning te geven. Ik ga dit nog verder opvoeren. Het kan gewoon niet dat ze een unit verkopen die de halve fnctionaliteit biedt! Je idee om e.e.a. om te bouwen zie ik niet zo direct zitten, laat Citroen dit maar doen. Overigens zegt de fabrikant dat ze de Gateway nog niet hebben kunnen testen op de MyWay. Dit is zeer slecht voor mijn humeur, maar ga nog even doorvechten. Voor mijn part halen ze de hele mik eruit op hun kosten en plaatsen ze een Gatway. Ben benieuwd. Keep you posted.
|
05 aug 2009 21:35 |
|
 |
eLJee
|
Hoi Jasa,
Zelfde verhaal hier. Eerste deed de usb-box het helemaal niet. De dealer heeft hem toen opnieuw geprogrammeerd als cd-wisselaar en nu komt er wel geluid uit. Echter, de bediening is een ramp. De handleiding van de usb-box beschrijft dat je op de PTY toets moet drukken. Tja, die heeft de MyWay niet.
Alternatief is nog je iPod aan te sluiten op de 3,5mm jack. Dat werkt dan eigenlijk hetzelfde als de AUX ingang. Maar dat geeft ook weer een probleem: na 30 seconden zegt de MyWay dat hij geen source heeft en stopt er mee. Iemand dit al ervaren?
Ik heb DENSION gemaild maar die pakken het niet op. Nu ligt mijn vraag bij Citroen. Ik ben benieuwd. Heb jij al iets gehoord?
|
14 aug 2009 20:45 |
|
 |
JeroenP
|
Ik krijg mijn C5 binnenkort....met een MyWay navigatie systeem en een USBbox. Als ik de reacties hier lees, ben ik zeer benieuwd naar de functionaliteit die ik uit de USBbox kan toveren. In dit draadje schrijft iemand dat de USBbox een "Dension Gateway 300" zou zijn. Ook lees meerdere personen "klagen" over slechts 6 cd's met max 99 nummers per cd. Als je de onderstaande handleiding leest van de "Dension Gateway 300" dan vind ik hier inderdaad de cd's terug...ieder met zijn eigen functie. cd1 is voor playlist....cd2 voor artiesten....etc Kan iemand mij vertellen of hij/zij dit ook terug vindt in haar/zijn usbbox? Zijn de functies die een Ipod biedt min of meer allemaal terug te vinden over deze cd1 t/m cd6? Als dat zo is, dan is alleen nog het maximale aantal van 99 nummers per lijst een probleem denk ik Dit is de handleiding waar ik het over heb: http://www.dension.com/download.php?fil ... guide4.pdf
|
17 aug 2009 14:05 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Naar boven
|
JeroenP schreef: Ik krijg mijn C5 binnenkort....met een MyWay navigatie systeem en een USBbox. Als ik de reacties hier lees, ben ik zeer benieuwd naar de functionaliteit die ik uit de USBbox kan toveren. In dit draadje schrijft iemand dat de USBbox een "Dension Gateway 300" zou zijn. Ook lees meerdere personen "klagen" over slechts 6 cd's met max 99 nummers per cd. Als je de onderstaande handleiding leest van de "Dension Gateway 300" dan vind ik hier inderdaad de cd's terug...ieder met zijn eigen functie. cd1 is voor playlist....cd2 voor artiesten....etc Kan iemand mij vertellen of hij/zij dit ook terug vindt in haar/zijn usbbox? Zijn de functies die een Ipod biedt min of meer allemaal terug te vinden over deze cd1 t/m cd6? Als dat zo is, dan is alleen nog het maximale aantal van 99 nummers per lijst een probleem denk ik Dit is de handleiding waar ik het over heb: http://www.dension.com/download.php?fil ... guide4.pdfHet is precies zoals je schrijft. 6 afspeellijsen voor 6*99 nummers, veel teweinig als je er 7000 op je iPod hebt staan!. De Citroen kit is gebaseerd op een Gateway 300, echtr ze zijn niet identiek. Ik heb al een formele klacht bij Citroen liggen vanwege de verkoop van en ondeeugelijk product. Misschien moeten we als gebruikers van een USB Box gezamenlijk gaan optreden, zal er een appart draadje voor openen. Ik heb antwoord van Dension dat de Gateway 300 nog niet getest is op de MyWay, system is te nieuw. Ze vrlenen geen onderstening op de USB Box aangezien het een OEM product is. Om de bediening van via de iPod mogelijk te maen waarmee je wel de hee iPod kuntbenaderen dient de firmware van de USB ox aangepast te worden. Bij mijn Renault met IceLink Plus (vergelijkbaar met de Gateway 300, zelfde fabrikant) kon je via CD6 van de wsselaar bediening naar de iPod UI overschakelen, Dit moet ook mogelijk zijn via de yWay idien d firmware vn de UB ox hier voor wordt aangepast. Dit dient Citroen te rgelen naar mijn mening en dat probeer ik te bereiken i de klacht die ik er heb neergelegd. Join me in the fight! en laten we het beste er van hopen....
|
22 aug 2009 20:45 |
|
 |
JeroenP
|
jasa schreef: Ik heb antwoord van Dension dat de Gateway 300 nog niet getest is op de MyWay, system is te nieuw. Ze vrlenen geen onderstening op de USB Box aangezien het een OEM product is. Om de bediening van via de iPod mogelijk te maen waarmee je wel de hee iPod kuntbenaderen dient de firmware van de USB ox aangepast te worden. Bij mijn Renault met IceLink Plus (vergelijkbaar met de Gateway 300, zelfde fabrikant) kon je via CD6 van de wsselaar bediening naar de iPod UI overschakelen, Dit moet ook mogelijk zijn via de yWay idien d firmware vn de UB ox hier voor wordt aangepast. Dit dient Citroen te rgelen naar mijn mening en dat probeer ik te bereiken i de klacht die ik er heb neergelegd.
Join me in the fight! en laten we het beste er van hopen.... Ik doe mee! Ik heb de auto nu 2 dagen. Alles werkt prima en hij rijdt ook als een trein...alleen die USBBox...daar moet meer uit te halen zijn! Als ik jouw bericht zo lees, dan lijkt het alsof jij inderdaad 6 cd's ziet. Ik zie er wel 6, maar cd 4 en cd 5 kan ik niet gebruiken, zijn grijs. Heb jij dat ook? Zie jij ook alleen track: ....en geen namen? Volgens mij moeten we met behulp van cd6 voor IpodGW kiezen. Of voor een USB aansluiting (ik wil er ook wel een USB stick op aansluiten...kijken hoe dat werkt). Maar dat lukt inderdaad niet. Als je zou kunnen kiezen voor IpodUI, dan maak je gebruik van de bediening op de Ipod, ik denk dat we dat niet willen en de bediening geheel via het stuur/systeem willen. Dit is volgens mij de IpodGW optie, oftewel trach 3 van cd6 Ik heb, volgens mij net als jij, een MyWay navigatie systeem (2D en 2.5D, met een SD kaart). Welk type is dat? RD4 of RT4? Zit er op dit systeem ook die PTY instellingwaar sommige het op dit forum over hebben?
|
23 aug 2009 08:21 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10203
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
Ik word een beetje triest van deze verhalen. Een iPod en iPhone is toch al weer een tijdje ingeburgerd, en Citroen weet het niet te faciliteren. Ook de meeste verkopers bij de dealers hebben geen idee wat ze verkopen als het om deze functies gaat, terwijl het best om veel geld gaat. Ik sprak laatst een vent meteen Seat leon businessline (sig). Standaard iPod dockingstation onder de voorstoel. Hij plugt zijn iPod erin, ziet alles op zijn dashboard display, en rijdt weg. Dus zo kan het ook. Helaas zat er een Seat aan dat dockingstation vast. JW
|
23 aug 2009 10:44 |
|
 |
tystos
|
Hallo Hier, Ik heb deze week mijn nieuwe C4  (helaas geen C5, iets met een leasebedrag )opgehaald en loop tegen de exact de zelfde problemen aan zoals jullie die hier beschrijven. Het Myway werkt fantastisch, en laat zelfs CD-text zien. Maar zodra het aan komt op de USB-box is alle technologie ver te zoeken. Het is een veredelde data lezer in een CD wisselaar omhulsel met alle bijkomende beperkingen. Ik ga komende week ook terug, en niet alleen omdat ie lelijk is ingebouwd door de dealer. Ik zal het ook melden mocht er nieuws zijn.. Succes allen..
|
24 aug 2009 00:14 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Naar boven
|
Vandaag weer contact gehad met Citroen Nederland. Ze hebben mijn dossier nog in behandeling.
Morgen gaan ze testen met een MyWay en een USB Box, hun technische man zal woensdag een reactie geven.
In mijn ogen is het zeer simpel. Als ze zoals bij de IceLink oplossingen van Dension die ik eerst gebruikte de knop CD6 gebruiken om naar de instellingen van de USB Box te gaan waarin gekozen kan worden voor bediening via de iPod GUI (net zoals hiervoor de PTY knop gebruikt wordt bij de standaard radio als ik het goed begrepen heb, geen ervaring mee) dan is voor mij het probleem opgelost.
Ben benieuwd, keep you posted (en als ik een oplossing kan forceren voor ons allen dan doe ik dat graag!!).
|
24 aug 2009 14:03 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
wat ik mis in deze thread, is op welke firmware de usb box draait. er zijn 2 versie's: 2.0 en 3.01. ben nieuwsgierig wat het verschil is, en of misschien 3.01 meerdere apparaten ondersteunt danwel beter ondersteunt.. weet wel dat met 3.01 de bediening nog steeds sux.
axl
|
24 aug 2009 19:39 |
|
 |
|