Auteur |
Bericht |
Norman
|
 Re: vin
EvilTwin schreef: wat de hell is een vin en hoe zou je die kunnen horen? BMW`s hebben soms wel een VIN op het dak, maar die hoor je nooit 
|
20 aug 2009 22:23 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: vin
Ploffie schreef: In mijn Xm zaten er ook 2, vanwege de airco, als ik het goed heb. Mijn Xantia had geen airco, maar echt een 2 fans naast elkaar voor de radiator. Wat het weer betreft heb ik mijn C5 echt op het juiste moment gekocht. 
_________________
|
20 aug 2009 23:24 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: vin
Roman schreef: EvilTwin schreef: wat de hell is een vin en hoe zou je die kunnen horen? Hebben we het hier soms over de fan oftewel ventilator? NB Draaien bij stilstaande motor is vrij nutteloos omdat de waterpomp dan niet meer draait. Je bent dus de radiateur aan het koelen, maar niet de motor.  klopt. maar bij het regeneren is het om het Fap te koelen...  Fab  was da?
_________________
|
20 aug 2009 23:27 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: vin
Even de zoekfunctie gebruiken.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
20 aug 2009 23:41 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: vin
Bij de 2.0 en de 2.2 diesel zit de FAP (roetfilter) onder de auto, maar bij de 1.6 HDIF zit de FAP direct achter de grill, die staat daar rechtop onder het spruitstuk.
Als daar geen extra koeling voor is zou de FAP bloedheet worden. Nu koelt de fan bij de regeneratie (schoonbranden) de FAP door de radiateur heen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
21 aug 2009 12:26 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vin
Zodra de motor uitgezet wordt zal een eventuele regeneratie toch stoppen. De meeste andere Faps zitten vooraan onder de auto en die worden ook niet actief gekoeld. Blijft de vraag hoeveel je kunt koelen in een vol motorcompartiment door er warme radiateurlucht langs te blazen. Ik denk eerder dat het draaien van de ventilator voorkomt dat de uitstraling van de hitte van het Fap de radiateur doet koken.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 aug 2009 12:50 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: vin
EvilTwin schreef: Zodra de motor uitgezet wordt zal een eventuele regeneratie toch stoppen. zo heb ik het bij mijn 1.6Hdi nooit ervaren, mi blijft het regeneratie proces zijn verloop volgen... en als je achter de auto staat ruik je een soort van verbrande rubber lucht.
|
21 aug 2009 13:03 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: vin
Ploffie schreef: Even de zoekfunctie gebruiken. Zoekfuctie op site geeft geen uitsluitsel, google wel. Het FAP(Filtre A Particules)-roetfilter verhindert de doorstroming van roetdeeltjes. Raakt het vol dan neemt het drukverlies over het filter toe. Voor het motormanagement is dan het sein om te regenereren. Om regenereren of naverbranden mogelijk te maken, komt er een na-injectie tijdens de arbeidsslag. De toevoeging Eolys wordt automatisch bij de dieselbrandstof gemengd en werkt als een katalysator bij de regeneratieIk ben weer op de hoogte. leer veel hier op de site 
_________________
|
21 aug 2009 13:30 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: vin
EvilTwin schreef: Zodra de motor uitgezet wordt zal een eventuele regeneratie toch stoppen. De meeste andere Faps zitten vooraan onder de auto en die worden ook niet actief gekoeld. Blijft de vraag hoeveel je kunt koelen in een vol motorcompartiment door er warme radiateurlucht langs te blazen. Ik denk eerder dat het draaien van de ventilator voorkomt dat de uitstraling van de hitte van het Fap de radiateur doet koken. Als die FAP 400 graden is en je koelt hem met lucht van 80 graden dan heeft dat behoorlijk effect. Ik denk dat het ook wel nodig is, die fan bleef bij mijn 1.6 niet voor niets zo lang draaien. De turbo zit er dan ook nog open en bloot boven, op een plek waar de hitte slecht weg kan. Ik heb na een snelle rit de kap wel eens open gedaan, ik vond alles eng warm. Ik kan me best voorstellen dat die 1.6 in de praktijk wel eens problemen geeft. Het is termisch allemaal op de grens.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
21 aug 2009 13:33 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vin
Roman schreef: EvilTwin schreef: Zodra de motor uitgezet wordt zal een eventuele regeneratie toch stoppen. zo heb ik het bij mijn 1.6Hdi nooit ervaren, mi blijft het regeneratie proces zijn verloop volgen... en als je achter de auto staat ruik je een soort van verbrande rubber lucht. onmogelijk; het FaP heeft de warmte van de uitlaatgassen en de zuurstof nodig om te regeneren. Zolang als de motor warme uitlaatgassen aanvoert is die warmte er. Regenereren is het verbranden van (gedeeltelijk) onverbrande deeltjes (roetpartikeltjes). Er moet druk op om gas door het gesloten filter te persen, ook de prekatalysator heeft hierbij nog een functie. Zonder uitlaatgasstroming dus geen regeneratie. Let op de tegenstrijdigheid, het FaP heeft warmte nodig voor de regeneratie, maar de ventilator koelt juist. Je ziet het ook aan de speciale regeneratie, die werkt alleen bij 4000tpm, bij stilstand levert de motor alleen dan voldoende warmte en debiet. Nasmeuelen kan je wellicht ruiken, maar het kan net zo goed zijn dat je iets anders ruikt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 aug 2009 17:21 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: vin
Aangezien mijn ventilatormotor het laatst begeven heeft kan ik je vertellen dat de wagen erg veel baat heeft bij rijwind! Ben zelf met kapotte ventilatormotor van Tilburg naar Roermond gereden zonder dat de temp in het rood liep, afgelopen week echter met korte stukjes kreeg ik dus onvoldoende rijwind en liep de temp in het rood, dat is overigens niet zo'n fijne gevoel kan ik vertellen.
De ventilatormotor van de C5 heeft 3 standen (iendien voorzien van airco) normaal draait hij altijd zodra je de airco aanzet, de andere 2 standen hebben dan met de temperatuur te maken. Bij de ZX met airco had je net als xantia ook dubbele Fans met twin speed ik vermoed dus dat dit in verband ligt met elkaar. Maar dit kan ook per type weer verschillend zijn, denk dat ET dit wel weet.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
22 aug 2009 16:15 |
|
 |
|