veefer schreef:Citroënnetje schreef:Ik heb ze ook voor en achter en eerlijk gezegd....het went wel snel! Ik heb er dan ook die 'parkeerruimteinschatvoorziening' bij, maar die maar heb ik 2 keer gebruikt. Ik hed het zelf al wel sneller gezien dat ik e dame in zou kunnen laten passen. Ben ik dus niet zo onder de indruk van....
Heb ze er ook op zitten, moet zeggen ideaal!
zie net de voorkant van de neus niet goed en dan is zo'n hulpje toch wel erg lekker.
Daarnaast is het voor mijn vrouw helemaal top!
Die functie voor het inschatten van 'voldoende ruimte' heb ik een keer uitgetest om te kijken of het werkte, daarna niet meer. Zie het zelf sneller dan hij.

Jep, ik deel je ervaring. Zeker ook omdat je de functie eerst handmatig aan moet zetten. Voordat ik daaraan denk en het knopje heb gevonden (verstopt achter het stuur, uit het normale zichtveld) heb ik al besloten waar ik ga parkeren en ben ik het vak ook al voorbij.
Ik kan me echter voorstellen dat het handig kan zijn als je een hele rits kleine vakken hebt en het /net/ wel of /net/ niet zou passen. Dan hoef je niet te proberen maar kun je de vakken waarin het toch niet past voorbij rijden Maar goed, dat komt niet zo erg vaak voor.
De parkeersensoren aan de voorzijde ben ik wel erg over te spreken. Met name bij fileparkeren in een erg krap vak kun je veel scherpen indraaien zonder bang te zijn dat je de auto voor je raakt met de voorflank. Ook bij steken en draaien heb ik gemerkt dat ik altijd veel te bang was om aan de voorkant iets te raken en dat er toch nog wel wat ruimte over is als je op basis van zicht denkt dat het ver genoeg is.
Roel.