Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 HDIF 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht HDIF
Hoi allen,

Het is een beetje vreemd, naast de Citroen C5 hebben we nu ook een Peugeot 407 2.0 HDIF. En over die laatste heb ik een vraag. Ik ben ook lid van de 407club maar daar weten ze geen oplossing en iemand zei me toen: vraag het eens op een Citroen forum, daar hebben ze dezelfde 2.0 HDIF motoren in gebruik, misschien hebben zij nog tips of hints.

Dus vandaar de wellicht vreemde vraag over een Peugeot in het Citroen forum, maar je weet maar nooit.

Ik schets het probleem met mijn Peugeot: Ongeveer 4 maanden geleden kocht ik een tweedehands peugeot met 2 liter hdif motor erin bij de Peugeotdealer, uiteraard met garantie. Vanaf de eerste week dat ik hem had manifesteerde er zich een probleem. Als ik langere afstanden rij (en dan bedoel ik echt langere afstanden, meer dan honderd kilometer) met een continue snelheid van 120 km/u op de cruisecontrol, dan begint de auto op een gegeven moment te stotteren, eerst lichtjes, dan steeds harder en harder. Voor de rest is er niets aan de auto op te merken, alleen dat hij na lange afstanden rijden ineens begint in te houden. Ik ben ermee terug naar de garage gegaan en die dachten meteen aan de EGR klep. Want als die niet goed werkt geeft die dikwijls dat soort klachten (stotteren/inhouden). Dus de EGR klep werd vervangen. Helaas, de eerste lange tocht na een paar honderd kilometer begint ie weer te stotteren. Ik weer terug naar de garage. Om een lang verhaal kort te maken, de auto heeft ondertussen meer bij de garage gestaan dan dat ik er mee gereden heb. Ze doen echt alles wat ze kunnen maar ze krijgen het probleem niet opgelost, zelfs niet met hulp van Peugeot Nederland en Peugeot Frankrijk.

Wat is er allemaal al aan gebeurt:
- de EGR klep is 3 x vervangen inclusief opnieuw ingeleerd
- de luchtmassameter is vervangen
- gasklep en gasklephuis zijn vervangen
- alle vacuumslangen zijn vervangen
- roetfilter en computer zijn vervangen
- zit een nieuwe hoofdcomputer in
- alle inlaatslangen naar het inlaatspruitstuk en bijbehorende kleppen zijn vervangen
- de injectors zijn uitgebouwd en getest door een dieselspecialist en ok bevonden
- en ik zal vast wat vergeten zijn.

De auto geeft nooit storingen, zelfs niet als het fenomeen zich voordoet en de monteur met de computer in de auto naast me zit, komen er geen rare dingen naar boven. Alles waarden perfect binnen de marges zoals Peugeot opgeeft.

En toch....stottert ie na lange ritten. Ik heb twee keer forte dieselreiniger in gedaan, het inlaatspruitstuk is brandschoon, ik tank verschillende brandstoffen (nu rij ik op BP ultimate) want ik heb gehoord dat total excellium slecht kan zijn voor de injectiepomp van HDI motoren maar ook dat bied helaas geen soelaas. Mijn dealer is ten einde raad en weet het niet meer, alle tips en hints bij peugeot forum hebben ook geen oplossing geboden.

Misschien weten jullie iets wat me kan voorthelpen? Indien je nog vragen wil stellen hoor ik het graag, ik wil gerust een en ander toelichten als er onduidelijkheden in mijn verhaal zijn.

Het rare is, die moderne auto's geven te pas en te onpas waarschuwingen af ook al is er niks aan de hand. Bij mij is er wel iets aan de hand en geeft ie geen waarschuwingen af.

Dank jullie alvast voor jullie mening/opheldering.

P.S.: de garage is nu aan het denken om de Peugeot naar een gespecialiseerd dieselbedrijf te brengen maar dat wordt een hele dure grap, dus andere oplossingen hoor ik graag want vind het erg voor mijn dealer.


07 aug 2009 16:31
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Het is moeilijk voor ons als leken een antwoord te geven op vragen waar de experts zelfs het hoofd voor moeten buigen.

Wij hebben hier echter een grenzeloos vertrouwen in onze huisdealer Johan Oldenhage in Nieuw Vennep.
Je zou Oldenhage (Johan zelf) eens kunnen bellen en vragen of hij jouw verhaal eens wil doorlezen zoals het hier staat.

Misschien kan hij een suggestie doen waar je dealer wat aan heeft. :smt017

Tel 0252 675041

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


07 aug 2009 16:53
Profiel
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
heel, heel lang geleden had ik een nieuwe F**d met precies dezelfde nare gewoonte (was alleen een benzinegeval) - de garage werd gek van me, maar bleef wel rekeningen sturen

uiteindelijk bleek dat er na een lange rit met stevige snelheid een vacuum in de brandstoftank werd gezogen
kan dat misschien ook bij een oliestook ?

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


07 aug 2009 21:18
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
'k zou niet weten waarom niet...

Maarre, dat zou betekenen dat het MM minder brandstof krijgt dan waar het om vraagt. Een te arm mengsel zal toch wel een Melding opleveren lijkt me...

_________________
Johan


07 aug 2009 22:52
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Hij geeft nergens een melding van. We hebben al twee keer gaan rijden met de auto met de computer eraan gehangen terwijl ie stotterde en hij geeft geen melding.

En wat ook raar is, hij heeft het niet continu. Afgelopen weekend reed ik bijvoorbeeld van Zwolle naar Maastricht, continu op de cruisecontrol 120. Geen enkel probleem, niet de kleinste stottering. Dezelfde avond rij ik weer terug en bij Valkenburg begint hij te stotteren. Dus waarom kan ik in vredesnaam 350 kilometer probleemloos rijden en dan de volgende lange rit gestotter krijgen. Erger nog, soms heeft hij er weken geen last van. Ik rij altijd forse afstanden voor mijn werk en hij heeft wel eens drie weken niet gestottert. En dan opeens begint het weer.

Dat maakt het ook zo lastig voor de garage om het te vinden, ze nemen de auto soms een week binnen en gaan dan rijden en rijden en rijden als ze iets vervangen hebben en dan stottert ie niet en dan bellen ze me dat de auto waarschijnlijk klaar is maar zeker weten ze het niet, alleen dat het tijdens de testritten niet meer had. En dan moet ik maar gaan rijden en dan krijgt hij het weer en dan breng ik de auto weer binnen en dan zoeken ze weer verder.

Een goede beschrijving van het stotteren is trouwens: Het lijkt net of er een gigantische reus kortstondig tegen de voorkant van de auto duwt, dan weer loslaat, dan weer kortstondig duwt, dan weer los laat etc dit gedurende minuten. En dan verdwijnt de reus even en dan komt ie weer terug en duwt ie weer gedurende tiental minuten telkens kortstondig tegen de voorkant van de auto. Dit is geconstateerd door de chef monteur en de gewone monteur. Mensen die last hebben van wagenziekte worden ook meteen misselijk als het zich manifesteert....


07 aug 2009 23:33
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Die suggestie van de tank die vacuum trekt kun je eenvoudig controleren door een rit zonder tankdop te maken.
Dit is meer voorgekomen en staat zelfs ergens op het forum.

Als de 407 eenzelfde tankdop heeft als de C5 zul je de rit dus met een reservesleutel moeten maken omdat de sleutel anders niet uit de tankdop kan.

---------------------------

Voor veel elektronische storingen ga ik vaak te rade bij een vriend van me die in de vliegtuig elektronika werkt.
Storingen komen ook daar voor, maar zijn vaak complexer omdat de systemen ingewikkelder zijn.

Zijn suggestie was:

Als de auto inhoud, maar er komt geen enkele storingsmelding, dan is dat omdat de auto inhoud op een gecontroleerde manier, dwz op een manier die de auto als normaal accepteert.

Hieronder valt dus ook de (fly by wire) bediening van het gaspedaal en dit past ook in het verhaal dat de auto een grote afstand op de CC WEL probleemloos heeft gereden.

Zijn advies is:

Om het hele gaspedaal circuit van het begin tot het einde, dus vanaf het pedaal tot de bedrading en de laatste stekker volledig na te lopen.
Een klein foutje/breukje in de bedrading, of een vuil contact in het pedaal zelf of in een stekker veroorzaakt een storing zoals dit.

De CC staat volledig los van het gaspedaal circuit, vandaar dat hij op de CC dus wel probleemloos werkt.

Hopelijk helpt dit je op weg.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


08 aug 2009 09:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Ik denk dat het probleem niet echt handig omschreven wordt, stotteren, inhouden of het wegvalen van vermogen zijn verschillende zaken. Een duwende reus klinkt al meer als remmen dan als simpelweg het gas loslaten, of gebeurt dat ook zo heftig?

wouter schreef:
Wat is er allemaal al aan gebeurt:
- de EGR klep is 3 x vervangen inclusief opnieuw ingeleerd
- de luchtmassameter is vervangen
- gasklep en gasklephuis zijn vervangen
- alle vacuumslangen zijn vervangen
- roetfilter en computer zijn vervangen
- zit een nieuwe hoofdcomputer in
- alle inlaatslangen naar het inlaatspruitstuk en bijbehorende kleppen zijn vervangen
- de injectors zijn uitgebouwd en getest door een dieselspecialist en ok bevonden
- en ik zal vast wat vergeten zijn.


typisch, dit zijn toch allemaal zaken die je doet omdat je iets specifieks gemeten of uitgelezen hebt, niet omdat je zo maar wat vermoedt. Zaken als de vacuüm aansturing en de brandstofdrukken (en retourleidingen) dient men gewoon te meten. Of een roetfilter vervangen moet worden kan men ook gewoon uitlezen. etc.

Citaat:
Bij mij is er wel iets aan de hand en geeft ie geen waarschuwingen af.


Het motormanagement heeft voor alle sensoren en actuators standaard waarden (min/max), waarbinnen die zich dienen te bevinden in normaal bedrijf. Bovendien zijn bepaalde actuators "slim": Het MM vraagt aan de EGR om open te gaan, die geeft zijn stand door. Het MM stuurt de variabele turbo aan, doet die iets verkeerd dan merkt het MM dat aan de turbodruk. etc.

Volgas bij een bepaald toerentaal hoort dus bij een bepaalde luchthoeveelheid, turbodruk (inlaat), een bepaalde uitlaatgas temp, en een bepaalde drukval over het partikelfilter. Als er dus iets fout gaat heb je al snel een melding, en bij voldoende meldingen een noodloop.

Klaverblaadjes suggstie is een goede, ik meen dat de sensor op het pedaal zelf dubbel is uitgevoerd, om een fout daar direct te herkennen. De 2.0HDiF heeft zeker fly-by-wire (e-gas), maar of de sensor direct op het pedaal zit is de vraag, op mijn 2.2 zit er een kabel naar een sensor in het motorcompartiment.

Check ook eens of het bij 120km/h in alle vernellingen gebeurt, of dat het toerental gerelateerd is.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 aug 2009 12:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
EvilTwin schreef:
Check ook eens of het bij 120km/h in alle vernellingen gebeurt, of dat het toerental gerelateerd is.


Als het probleem zich weer voordoet schakel dan de Cruise control in, zo kun je controleren of het in het gaspedaal circuit zit.
Als het probleem zich bij beiden voordoet kun je dat gedeelte vergeten.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


08 aug 2009 13:16
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Mijn verhaal is misschien niet helemaal duidelijk geweest. Hij heeft het zowel met gasgeven via de pedaal als met cruisecontrol gebruik. Ik weet dat de cruisecontrol via de MM gaat en de gaspedaal via de EGR.

Ze hebben die dingen niet vervangen omdat ze iets meten maar omdat ze niet meer weten wat ze kunnen doen, dus gaan ze stelselmatig dingen vervangen waarvan ze denken dat het misschien tot een oplossing kan leiden.

Ik zal het nog eens proberen duidelijker uit te leggen wat ie doet. Stel je rijdt op een heel nat wegdek en je gaat behoorlijk gas geven, dan gaan de wielen doorslippen. Op dat moment grijpt als het goed is de ESP in. Dan voel je dat hij het vermogen verminderd. Zo voelt het aan, maar dan een tiental keren per minuut. Alsof hij 10 keer ingrijpt en meteen weer loslaat. Van zodra ik de cc dan 1 tikje bij doe is het meteen weer over voor een tiental minuten en dan begint ie weer. Dan tik ik weer 1 km per uur bij en gaat het weer even weg. En dan komt het weer terug enzovoorts. Tot ik sneller dan 140 ga rijden, dan is het voorgoed over. Hij heeft het altijd tussen de 120 en de 140 kilometer per uur. Versnelling maakt niet uit, zowel in 4de als in 5de als in 6de met afwisselende toerentallen. Dat heb ik allemaal al uitgeprobeerd. Als hij het heeft en de weg gaat zachtjes omhoog of hij moet gas bijgeven met andere woorden, dan stopt het ook weer meteen. Het lijkt of de brandstoftoevoer hapert, maar goed, de computer geeft geen foutmeldingen en het debiet van de brandstof is normaal, ook als ie het heeft. Dat kunnen ze ook meten.

Dat van de tankdop begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Kan een auto daardoor gaan inhouden? Dus als ie het heeft moet ik dan gewoon mijn tankdop losdoen en zien of het dan over gaat?


08 aug 2009 19:39
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
als het gaatje van de tankdop dicht zit zuigt hij het vacuum en dat kan een probleem zijn :smt023

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


08 aug 2009 19:59
Profiel
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
alzheimer schreef:
uiteindelijk bleek dat er na een lange rit met stevige snelheid een vacuum in de brandstoftank werd gezogen
toen ik kort na zo'n hik de tankdop losdraaide hoorde ik hoe de lucht naar binnen werd gezogen
ook in die auto zal best wel ergens een voorziening hebben gezeten om lucht toe te laten in de tank, maar was misschien wel verstopt of zo
ik heb vervolgens een piepklein gaatje in de dop geboord en nooit meer last gehad

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


08 aug 2009 20:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
wouter schreef:
Dat van de tankdop begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Kan een auto daardoor gaan inhouden? Dus als ie het heeft moet ik dan gewoon mijn tankdop losdoen en zien of het dan over gaat?


Volgens mij heeft die tank er niets mee te maken zoals je het probeem beschrijft.
Als de brandstof uit een tank gezogen wordt dan moet er lucht voor in de plaats komen.
Is dat niet het geval door een verstopte ontluchting, dan moet de pomp steeds harder zuigen en dan ontstaat er een vacuum.
een rit maken zonder tankdop brengt dat aan het licht.

Zoals ik het nu lees zou ik het meer in een fout in de ABS of ESP systeem zoeken.
Wij hebben een soortgelijk verschijnsel ooit zelf (onbewust) opgewekt door voor nood een kleiner wiel aan een auto te monteren.
De computer dacht dat er één wiel doorslipte en greep bij 120 km ook in op een dergelijke manier.

Je kunt ook je dealer nog eens advies laten vragen aan Bart Ebben, hun werk bestaat voor een groot deel uit het uitzoeken van onmogelijke storingen.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


08 aug 2009 20:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Klaverblaadje schreef:
Zoals ik het nu lees zou ik het meer in een fout in de ABS of ESP systeem zoeken.
.



dacht ook al zoiets. kan je die niet eens tijdelijk uitschakelen zoals bij de C5 :smt017


08 aug 2009 20:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Misschien eens de ABS voelers van alle wielen loskoppelen, de auto zal daar wel tegen protesteren, maar volgens mij rijdt hij dan nog hetzelfde.

De ABS/ESP computer krijgt dan geen informatie meer binnen waar hij op moet reageren door vermogen terug te nemen.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


08 aug 2009 20:20
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Ik kan de redenering volgen als de tankdop dicht zit dat hij dan na een lange rit vacuum zuigt. Als hij het krijgt zal ik wel eens de dop losdraaien en verder rijden. Maar het probleem is dat als ie het krijgt en ik stop op de parking van een tankstation of en ik dan weer verder rij dat het probleem dan ook weer over is. Dus dan weet ik nog niet goed of het ligt aan de tankdop of niet.

Ik ben vandaag gebeld door de dealer en ze gaan sowieso ook de brandstofpomp nog vervangen. Kan zijn dat één van de plunjers het niet goed doet dacht ie misschien.

Het inhouden kan volgens mij aan twee dingen liggen. Ofwel aan de luchttoevoer ofwel aan de brandstof toevoer. De luchttoevoer lijkt het me niet meer want dat traject is volledig vervangen cq vernieuwd. Dus blijft volgens mij alleen de brandstof toevoer over. Of de turbo kan het ook nog zijn dat die na lange tijd ineens geen zin meer heeft. Maar de turbodruk is goed, ook tijdens het stotteren dus ze denken niet dat het de turbo is. En dat ding vervangen ze liever ook niet zomaar want dat schijnt nogal duur te zijn.

Maar ik probeer de tankdop wel eens.

Oh en wat betreft de abs sensoren, die zijn allemaal al vernieuwd. Dat was ik nog vergeten te zeggen want daar dachten ze ook aan.


08 aug 2009 20:21
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.