Veerbollen & comfortbollendiscussie
Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Citaat: volgens mijn dealer ( na een proefrit samen met mij) was het duidelijk alle veerbollen moesten vervangen worden zelfde antwoord als 10/07 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 jul 2009 11:46 |
|
 |
The_M
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
die bollen zijn toch gewoon stuk.. of niet.. en niet bij te vullen? ik ben hem ook ff kwijt hoor.. Maar ik dacht gelezen te hebben, stuk is stuk.. punt uit.. 
|
28 jul 2009 11:53 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Klopt, maar als een dealer zegt er zijn zes bollen stuk dan is dat gelöl.
Dat bleek op de vorige pagina ook, in dat geval was er maar een bol gaar.
Zelfs als je je C5 uit een vliegtuig gooit dan is het nog onwaarschijnlijk dat er meer dan twee bollen lek geprikt worden. Als de rubber bumpstops achter nog in goede staat zijn worden die bollen ieg beschermd.
Komt nog bij dat een C5 met meer dan een lekke bol praktisch onrijdbaar wordt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 jul 2009 13:18 |
|
 |
wycisk
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
bij oldenhage in nw-vennep heb ik 60 euro per bol betaald.(geen originele) origineel was 130 euro.
Kan het je wel aanbevelen (oldenhage)
gr peter
|
30 jul 2009 19:08 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
vhsdown schreef: Wat is een eerlijke prijs voor het vervangen van alle veerbollen voor een c5 2.2. HDI berline 2002.
Hoe kan ik controleren of vervanging van alle 6? nodig is ? vanmorgen 3 veerbollen achter laten vervangen voor Euro 495,-- ( 25 % korting op materialen) de voorste zullen ook nog een keer vervangen moeten worden. Nu al een wereld van verschil met het rijcomfort. 
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
07 aug 2009 19:23 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Waarom gaan ze bij jou kapot?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 aug 2009 21:00 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Mijn eigen gewicht is 100 kg, verder ben ik een zeer rustige rijder, dus waarom ze kapot gaan is mij een raadsel.
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
07 aug 2009 21:40 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
hangt er wel eens iets aan de welvaartsknobbel?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
08 aug 2009 10:01 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
3 dagen per jaar een fietsdrager met 1 fiets.
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
08 aug 2009 10:07 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
vhsdown schreef: 3 dagen per jaar een fietsdrager met 1 fiets. Daar zal het dan ook niet aan liggen 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
09 aug 2009 22:36 |
|
 |
fbss
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 aug 2009 13:31 Berichten: 327 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
OK, ik heb deze discussie min of meer doorgelopen en ben tot de conclusie gekomen dat àls ik de veerbollen moet laten vervangen, ik voor de reguliere PSA-bollen kies. Maar ik ga ervan uit dat vervanging niet nodig zal zijn 
_________________ Groet,
Frank
|
10 sep 2009 14:04 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Prima conclusie 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
10 sep 2009 14:22 |
|
 |
juzzwuzzz
C5club Fan
Geregistreerd: 14 okt 2009 07:57 Berichten: 61 Woonplaats: Zuid holland
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Tot nu toe zeer tevreden over het veersysteem wat er op zit. Wel ben ik best benieuwd naar hoe je zelf in de gaten kan houden/ controleren of ze nog naar behoren werken. Volgens mijn partner heb ik de nare afwijking om bij elk ander geluidje alles te bekijken tot ik weet waar het vandaan komt En wel 1 dingetje gehad. Ik heb een trekhaak en had er laatst het blokje op geschroefd wat ik nodig heb voor mijn fietsenrek (een blok met 2 buisjes eraan, waar dan 2 pinnen invallen die aan het fietsenrek zit, zodat hij recht blijft hangen, en dan hoef ik alleen een schoef systeem op de fietsenrek aan te draaien om hem op de kogel vast te zetten)  Zo ziet het er ongeveer uit. Mijne is ietsje anders. Nu had ik dat blokje er dus op gezet en nu stak hij iets onder de trekhaak uit (1 a 2 cm) (laagste punt van de trekhaak was dus 1 a 2 cm gezakt, en dat helemaal aan de achterkant van de trekhaak) Wanneer ik met dat ding erop van een redelijk hoge drempel afreed dan kwam de onderkant van de twee buisjes op de grond. Maakt zo'n rot geluid. Komt de c5 met de trekhaak zo dicht bij de grond bij het afrijden van een drempel (blokje was maar 1 a 2 cm lager bij de grond dan de trekhaak)? Verder dus super tevreden over de vering, alleen nog even spelen met dat blokje zodat hij de grond niet meer raakt.
|
12 dec 2009 11:01 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Da's volgens mij niet normaal, als je trekhaak zo dicht bij de grond komt. Is het een extra steile drempel i.c.m. iets te hoge snelheid? Heb je de stootblokken nog op de draagarmen zitten?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
12 dec 2009 11:54 |
|
 |
juzzwuzzz
C5club Fan
Geregistreerd: 14 okt 2009 07:57 Berichten: 61 Woonplaats: Zuid holland
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Giessenburger schreef: Da's volgens mij niet normaal, als je trekhaak zo dicht bij de grond komt. Is het een extra steile drempel i.c.m. iets te hoge snelheid? Heb je de stootblokken nog op de draagarmen zitten? Het is wel een extra steile drempel. zo eentje om een woonerf af te komen. Snelheid is dan zeer laag. Stootblokken zal ik is naar kijken dat zijn toch die oranje kleurige dingen naast de bollen.Foto heb ik hier ergens gezien. Verder werkt de vering naar mijn idee overigens super. Ook het omhoog en omlaag doen van de auto werkt super en als je de auto iets indrukt met dehand komt hij weer mooi terug, je hoort hem netjes terug omhoog komen. Ook een aanhangertje erachter pakt hij goed op qua werking van de vering.
|
12 dec 2009 12:12 |
|
 |
|