Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Ervaringen (vragen) en problemen met de C5 ph3
Auteur |
Bericht |
leonium
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 feb 2009 01:23 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Ervaringen (vragen) en problemen met de C5 ph3
Ho, stop, excuses!!! Is niet verplicht! Vergissing en de dealer verkeerd begrepen! Ik heb nl. na jullie opmerking(en) de dealer gebeld en gevraagd hoe hij daar bij kwam. Bleek dat hij bedoelde dat het een uitrustingseis is van de leasemij.(net zoasl een mattenset en reservelampjes En inderdaad Eurlings is wel van mening dat er een verplichting moet komen, maar zover is het nog niet. Nogmaals excuses! @Roman Overigens die brandblusser heb ik niet, weet dat dat in andere landen weer wel eis is. Wist ik niet van Nederland en sinds wanneer is dat dan en waarom zit ie er dan niet in bij een aflevering? 
_________________ Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008
|
23 jul 2009 20:10 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Vreemd genoeg is er in Nederland volgens mij niets meer verplicht.
De gevarendriehoek was jarenlang verplicht, maar zelfs die is sind kort afgeschaft, al is er wel een verplichting om hem onder bepaalde omstandigheden te gebruiken.
Hetzelfde geld voor de lifehamer, de reservelampen, de reflecterende vestjes, de brandblusser enz.
Hoewel je eigenlijk volgens de europeesche regels als Nederlander niet hoeft te voldoen aan de buitenlandse eisen is het veel gezonder voor je gemoedsrust om het wel mee te nemen. Er lopen nu nog eindeloze procedures van Nederlanders die in Spanje geen twee gevarendriehoeken bij zich hadden of geen gele vestjes, die trouwens niet in de kofferbak mogen liggen, want je moet ze aandoen vóór je uitstapt.
Het nieuwste van de Spaanse politie is het bekeuren van buitenlanders voor het rijden met slippers, kost 150 euro, direct afrekenen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
23 jul 2009 21:07 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
@leonium dat van die brandblusser was eigenlijk een voorbeeld dat de europeese richtlijnen eigenlijk niks voorstellen elk land heeft alsnog zijn eigen regels... 
|
23 jul 2009 21:53 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Energielabel: B
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Bovendien is zo'n kleine brandblusser ook niet een erg goede optie, volgens de kenners. Die dingen zijn eigenlijk te klein en bijna niemand weet hoe ze goed te gebruiken. En er zijn natuurlijk ok een boel fabeltjes in de wereld geholpen door toko's als Halfords en zo, over zogenaamd verplichte items in het buitenland.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
23 jul 2009 23:52 |
|
 |
leonium
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Hangt wel weer af van het soort blusser, er zijn hele goede kleine blussers, maar die kosten een fortuin. Ik werk in de sector vervoer gevaarlijke stoffen en daar hebben ze hele aardige kleine professionele blussers aan boord van tankauto's.
_________________ Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008
|
23 jul 2009 23:56 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Maar die zijn toch veel groter als die 1 of twee kilo dingen die je normaal in een personen auto schroeft?
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
|
24 jul 2009 00:07 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
wel nog een foto uit de vorige C5 maar zo moet ie erin zitten.. bij de Ph3 heeft de dealer hem in de koffer gelegd, of het voor de keuring mag??? maar dat is voor over 4 jaar.. maar zo heb ik hem tenminste niet in de weg liggen.. 
|
24 jul 2009 07:26 |
|
 |
macpro
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57 Berichten: 223 Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Weet je wat je met poederblussers moet doen? Cadeau geven aan je buurman. En zelf niet gebruiken. De rotzooi die eruit komt richt meer schade aan dan de brand zelf.
Kreeg mijn vrouw te horen toen ze voor de BHV een keer bij een brandoefening was.
Bij een oude auto van ons zat er ook zo'n ding een keer gemonteerd. Maar die zat voor de pasagierstoel. Dat scheelt een stuk qua uitzicht, want zo'n rode bom doet het interieur geen goed.
_________________ "I tawt I taw a puddy tat!" Tweety
|
24 jul 2009 07:29 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
denk je nou werkelijk dat ik dan ding leeg spuit om iets te redden.. als de auto in de fik staat brand ie maar lekker uit, (ff cru gezegd) stel je gaat idd blussen en daarna gaat men repareren, die auto wil ik niet meer... hoe ik zo;n ding moet gebruiken weet ik verder wel, krijg elk jaar intructie kleine blusmiddelen op het werk... 
|
24 jul 2009 07:31 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
Nou hebben veel instanties hun mond vol over het feit dat je geen losse spullen in de auto moet hebben. Dat kan ik niet rijmen met zo'n rode bom in de auto aan zo'n iel beugeltje... Volgens mij wordt de voetenruimte automatisch geblust bij een aanrijding: Airbag in je gezicht en sneuw over je voeten? 
|
24 jul 2009 12:08 |
|
 |
leonium
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Collega van mij heeft een C5 PH2 in brand gehad door fout in de kabelboom. Alles wat uit kon branden was uitgebrand onder de moterkap. Helaas niet total loss en dus weer gerepareerd!! Dat moet een hels karwei zijn geweest.
Bevestigingen lijken vaak iel, maar het gaat om de mechanica, wat krijgt die beugel aan kracht te verwerken. Dat is op de plaats waar Roman hem op de foto laat zien maar heel weinig. Daar zal bij een aanrijding nooit echte energetische kracht op komen, hij doet wat ie moet doen, nl die brandblusser op z'n plaats houden.
In tegenstelling tot losse spullen, als je met 50 km/u een frontale aanrijding krijgt, wil je geen losse laptop op je achterbank hebben liggen, die gaat dwars door de voorruit.....als je geluk hebt.
@MarsTDI Vrachtwagens met gevaarlijke stoffen hebben verplicht 12 kilo aan brandblussers bij zich, dit mag 2x 6 kilo zijn en meestal poeder. Daarnaast heb je CO2 blussers van bijv. 2 kilo, die zijn duur, maar meer geschikt voor bijvoorbeeld een cabinebrand(kortsluiting e.d.), daar doe je bij een materiaalbrand niet zoveel mee, in de praktijk worden ze voor electronica gebruikt om die nog bruikbaar te houden, als je er op tijd bij bent om te blussen.
|
24 jul 2009 13:07 |
|
 |
snail
|
zurru schreef: 5000 kilometer op korte tijd en slechts één technisch gebrek: een rammelend geluid rechts in het dashboard als ik over een oneffenheid rij. Het is begonnen na ongeveer 1000 kilometer en wordt alleen maar erger. Valt heel erg op in een auto die voor de rest héél stil is. Ik zal er binnenkort de dealer eens naar laten kijken. En ook aan de linkerkant hoor ik nu af en toe wat gekraak wat er eerder niet was... Bij mij ook een irriterend geluid rechts, na een 1000-tal kms, maar ik heb wel gevonden wat het is: Het ringetje dat aan de brandblusser hangt te bengelen!
Ik ben toch maar matig tevreden met deze bak (PH3 break business, 3 weken, 2500kms) Waar ik echt niet omheen kan is het tergend gebrek aan opbergruimte bij de voorzitters. Een stylo, zeg me eens waar ik die kwijt kan, wel zodanig dat ik die steeds onmiddelijk kan nemen? De zonnebril? de GSM? de afstandsbedienig van de garage? Alles in de deur, maar wat dan met de landkaarten?
Links naast het stuur een grote klep, met een klein bakje... In de middenkonsole onder de airco, waaw grote klep, kunnen juist een paar bankkaarten (enkel dwars!) in. Tussen de zetels een grote klep met, u raadt het al, een bakje (grootte = de helft van de uitnodigende klep) waar "iets" in kan. Bij de handrem nog zo'n design-klepje waar je buiten enkel munten niets in kwijt kan. Het klepje laat toch wel iets meer uitschijnen... Tot nog toe reed ik altijd Renault, dit nooit meegemaakt. (De nieuwe Mégane break was er nog niet, dus daarom een C5 als tweede optie) Voor zo'n grote kar is dat iets wat ik echt nie kon vermoeden.
De navigatiekaarten zij ondermaats, bij Renault ook van datzelfde Navtec trouwens veel beter (meer details, ook bij uitzoomen) Bij de C5 rij je bij iets uitzoomen gewoon "ergens", geen baan te zien, en als je inzoomt tot je op een weg rijdt, zie je net de weg (een witte streep over de totale breedte van het scherm) zelfs niet tot het volgende kruispunt...
Terwijl er reeds exemplaren geleverd werden met USB, zit dit er bij mijn helaas ook niet in.
Waarschijnlijk zullen er wel hier en daar wel haren ten berge rijzen bij zoveel negativisme over jullie troetels, maar ieder zijn eigen mening. Voor mij is een auto een gebruiksvoorwerp en dat ie leuk oogt is mooi meegenomen, maar ik leef elke dag uren is deze auto en bij veranderen van auto vallen de (persoonlijke) ergerlijkheden dubbel op. Als die na enkele weken blijven dan is er wel iets van aan...
Tja, we zijn goed voor max vier jaar ofte 200.000kms
|
30 jul 2009 14:20 |
|
 |
MrEdet
|
Tja ja ja, inderdaad opberg ruimt is minimaal. Toch valt het e.e.a. bij mijn al af, zonnenbril gebruik ik, afs. garage heb ik niet, land kaarten heb ik niet ( navi gebruiken), GSM zit in zak ( bluetooth) en brandblusser ligt in kofferbak. Trouwens daar is nog ruimte over voor overtollig materialen!
|
30 jul 2009 16:09 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Ik begrijp het ook niet zo goed. Toegegeven de opbergruimte is wat minder dan de PhII (die had nog twee bakken onder de voorstoelen , maar daar had ik alleen een kleine verrekijker in liggen en die ligt nu in het dashbordkastje, samen met een CD-verzameletui, etc.). Anderzijds had de PhII geen ruimte in de armleuningen. Kaarten voor als de MyWay het overhoopt mocht laten afweten liggen in de daarvoor bestemde vakken in de voorportieren (met autom. verlichting); in het linkerportier dan ook nog de lifehammer. Zonnebrillen in de armleuning en nog wat losse rommel in andere vakjes. In de ruimte onder de MyWay heb ik nu nog niets liggen. Komt misschien nog. Kortom ik heb alles uit de PhII zo kunnen overhuizen. Nu ben ik natuurlijk geen vertegenwoordiger en woon ik dus ook niet in m'n auto. Maar toch, je kunt ook teveel mee willen nemen! Wat ik wel een beetje mis is een speciaal muntenvakje, waar je munten van € 1 of 0,50 "rechtop" in kunt zetten, voor parkeerautomaten, hoge druk spuiten etc. (kunnen wel in de asbak die ik anders toch niet gebruik, maar dat is niet zo handig als bij de PhII en rammelen dan misschien). Maar meer ook niet.
_________________ L8r, Henk
|
30 jul 2009 16:51 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Ervaringen en problemen met de C5 ph3
Francis schreef: Hallo C5'ers, Minpunten zijn: - na regen blijft er boven in de portieren water staan, dat na het openen van een portier naar binnen loopt. Dit geldt tevens voor de achterklep. Was dit ook zo bij de oudere modellen?  Dat heb ik de eerste dag ook gehad, maar alleen bij de achterportieren. Toen (7-7) goot het ook wel met bakken uit de hemel!. Daarna niet meer, ook niet bij de eerste wasbeurt in de wasstraat-met-repen (dus geen draadborstels, en dus ook geen krasjes). Ik denk dat als het nog weer eens zo overvloedig regent ik het wel weer terug zal zien. Gelukkig staat ze 's-nachts binnen. Als je de natte kofferklep opent loopt er langs de zijkanten water naar binnen, vooral als het een beetje waait. Dat was ook zo met de PhII (Berline). Maar dat hadden destijds mijn Vectra's ook. Geen ervaring met Break/Tourer.
_________________ L8r, Henk
|
30 jul 2009 17:01 |
|
 |
|