Auteur |
Bericht |
zurru
C5club Rookie
Geregistreerd: 19 jun 2009 01:45 Berichten: 30 Woonplaats: Antwerpen (B)
Auto: C5 III Sedan Business GPS
Opties: 1.6HDI Airdream, MyWay
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11837
Productienummer: 10112
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 37000
Kleur: Rouge Sanguine
Naar boven
|
 Re: My Way navigatie systeem
Op een Frans forum gelezen dat muziek op SD kaart pas mogelijk wordt vanaf release R23 (ik zit nu op launch fw 20), eind 2009.
Locatie van flitspalen e.d. zou beschikbaar komen in de zomer, downloadable tegen betaling vanop de Citroën sites in UK en Frankrijk. Geen info over Benelux.
|
22 jun 2009 10:02 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
zurru schreef: Op een Frans forum gelezen dat muziek op SD kaart pas mogelijk wordt vanaf release R23 (ik zit nu op launch fw 20), eind 2009.
Locatie van flitspalen e.d. zou beschikbaar komen in de zomer, downloadable tegen betaling vanop de Citroën sites in UK en Frankrijk. Geen info over Benelux. Kun je dat híer linken? Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 jun 2009 10:23 |
|
 |
zurru
C5club Rookie
Naar boven
|
|
22 jun 2009 11:36 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Mij is het met deze tutorial ook gelukt, hoewel mijn Frans ongetwijfeld een stuk minder is dan dat van jou.
_________________ L8r, Henk
|
08 jul 2009 20:32 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
bopie schreef: Sinds eergisteren m'n nieuwe C5 ontvangen met GPS Myway. Voorheen pocketpc met tomtom... Het meest vervelende vind ik dat de map steeds met het noorden naar boven gericht blijft.... Weet iemand of je dit kan aanpassen? (bovenkant scherm = rijrichting)
Bedankt. Bart Net uitgevonden: In de kaartweergave druk je op de draaiknop . Dan verschijnt rechts in het scherm een optielijst met o.a. kaartinstellingen, selecteren en op de draaiknop drukken. Nu kun je kiezen uit 2D (met naar keuze Noord boven of rijrichting boven) of 2.5D (een soort van 3D weergave zonder hellingen, torens etc.). Kies wat je hebben wilt en druk op de draaiknop et voilá Succes!
|
09 jul 2009 23:08 |
|
 |
zurru
C5club Rookie
Naar boven
|
Net 4000 kilometer met de Myway gereden, van Antwerpen naar Italië (en terug  Algemene indruk is bevredigend. Enkele minpuntjes: - geen info over snelheidslimieten of flitspalen (dat komt later, maar wel tegen betaling) - niet mogelijk om snel een alternatieve route te plannen en dan terug naar de originele te gaan - kaartenmateriaal van Italië was niet bijzonder up to date (heeft me o.m. een omweg van 40 km op de nieuwe ringweg van Venetië gekost). In Duitsland, Frankrijk en Zwitserland is me niets opgevallen. - slechte visuele aanduiding van de kruispuntindeling. TomTom en andere doen dat veel accurater. Toch een paar rotondes te laat afgereden. - bepaalde opties zitten niet op de meest logische plaats : bijv. gesproken instructies aan/uitzetten doe je op een heel andere plek dan het geluidsvolume ervan regelen. Ik zet dat vaak uit als mijn bijrijder even een tukkie wou doen... - ik moet mijn MP3-cd's opnieuw branden : de speler negeert nummers waarvan de bestandsnaam in de eerste 20 karakters hetzelfde is als een vorig nummer. Ik gebruikte tot nu "Artiest - Album - Tracknr - Titel.mp3". Veels te lang. Speelt dan 13 keer het eerste nummer. Kl..e Pluspunten: - TMC, dat had ik voordien nog nooit gehad en dat is echt wel handig (zorg wel dat je een kaart bij de hand hebt want zo'n alternatieve route evalueren op het schermpje is niet makkelijk) spijtig ook dat je niet zomaar terug kan naar je oorspronkelijke route) - makkelijk en snel in- en uitzoomen op de kaart met de draaiknop - radio-ontvangst is heel goed - navigatie in langere tunnels is heel nauwkeurig - snelheidsafhankelijk geluidsvolume van radio/cd is erg comfortabel (je moet deze optie wel even aanzetten)
|
20 jul 2009 23:20 |
|
 |
leonium
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 feb 2009 01:23 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
zurru schreef: - TMC, dat had ik voordien nog nooit gehad en dat is echt wel handig (zorg wel dat je een kaart bij de hand hebt want zo'n alternatieve route evalueren op het schermpje is niet makkelijk) spijtig ook dat je niet zomaar terug kan naar je oorspronkelijke route)
Wat ik meestal doe is dan de navigatie stop zetten en dan weer opnieuw laten berekenen, hij komt dan weer met de oorspronkelijke route terug. (wel even de laatste aanwijzing onthouden en ruim voor een volgende aanwijzing doen) Werkt prima en aan de TMC melding zie je vanzelf of het klopt, dan krijg je vanzelf je eerdere filemelding weer. Dit geldt meer voor alle navigatiesystemen in het algemeen, dus moet ook bij Myway werken.
_________________ Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008
|
23 jul 2009 08:50 |
|
 |
snail
|
Ik vind dat bij het minste uitzoomen er geen details meer op de kaart staan. Als je op een kleine weg rijdt en de zoom staat op 500m, zit je ergens nowhere te rijden, en heb je er het raden naar hoe de weg verder loopt. Bij inzoomen naar 200m rijdt je dan gewoon op een streep en zie je ook niet wat er gaat aankomen... Bij mijn megane was dat stukken beter.
Dat er geen USB op zit (2 weken geleden geleverd) en nu blijkbaar wel stelt mij wel teleur.
Te veel verschillende menu's onder verschillende knoppen, onthou dat maar als je er sporadisch (zoals mijn vrouw) mee rijdt, niks logisch of intuitief
Het geluid van de muziekinstallatie is wel goed, maar je moet wel wat experimenteren met de loudness, balans, equalizer presets en klankinstellingen...
|
23 jul 2009 22:22 |
|
 |
RonEnzo
|
USB??? Helaas... Volgens mij zit er geen USB op een Myway  Flitspalen ook al niet btw
|
23 jul 2009 23:07 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
In de kleurenbrochure van de C5 staat dat MyWay (RNEG) wordt uitgerust met een aansluiting voor een media-apparaat in de centrale armleuning (ik weet de exacte omschrijving ff niet uit m'n hoofd). In het instructieboekje (van de auto, niet van MyWay) staat in de armleuning inderdaad een USB-aansluiting aangegeven, maar misschien is dat alleen voor Navidrive 3D (NG4). Bij mij zit dat er niet in (leverdatum 7-7). Wel de normale rode en witte tulpstekkers in het handschoenenvak.
|
24 jul 2009 12:19 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
In de hierboven gegeven link http://citrotemp.cricou.net/myway/10412228496523255.pdf is te zien hoe het zit. De MyWay heeft geen, de NaviDrive wél een USB aansluiting. Op de MyWay is wel een externe bron aan te sluiten, via de "Jack/RCA" De flitsers komen later, wanneer dat zal zijn, en wat je daarvoor moet betalen is nog onbekend. Groet, JW

|
24 jul 2009 12:31 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
pelsman schreef: weet iemand of de USB box aan te sluiten is op het My way systeem? Ja dat weet ik. Da's waardeloos. De USB Box is aan te sluiten, echter je krijgt maar toegang tot 6 afspeellijsten met max 99 nummers elk. Voor een beetje dikke iPod volstrekt ontoereikend. Ik ben stevig in discussie met Citroen omdat ik vind dat ze een wanprestatie leveren. Ben op het tweede spoor bezig te kijken wat de fabrikant van die kasjskan betkenen, maar aangezien Citroen acteert als OEM ligt de bal bij hun. Tot nu toe knudde support van Citroen met volstret onbevredigende antwoorden. Blijft toch in triest dat je bij zo'n dure aanschaf als een auto zo aan het klooien bent om iets gedaan te krijgen. De dealer is van gode wil maar heeft de kennis ook niet. Er loopt een appart draadje over dit onderwerp, daar post ik mijn (vermeende) voortgang. Overigens los van de USB Box ben ik zeer tevreden over de MyWay, echter in de Ardennen had ze wel een voorkeur voor hele kleine weggetjes, type zandpad, niet echt iets voor mijn C5. En ik heb wat ruzie met de USB verbinding, ligt mn. aan mijn telefoon denk ik (WM6 device).
|
05 aug 2009 22:55 |
|
 |
zurru
C5club Rookie
Naar boven
|
Deze link werkt niet meer? Ik wou het even opnieuw bekijken want ik heb een nieuw, hieraan verwant gebruiksprobleempje: Hoe verwijder je één adres uit het adresboek?Er moet een bepaalde combinatie van knoppen zijn om items in het adresboek te bewerken/verwijderen maar ik vind het niet... Ik zie wel hoe ik ALLES moet wissen maar dat is niet de bedoeling... 
|
11 aug 2009 17:42 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
basbecks schreef: Ik heb zojuist een mannetje gesproken dat een mannetje kent  . De Myway in de LB uitvoering is inderdaad een Bi tuner. Dit maakt het mogelijk om tijdens het rijden naar een andere zender te luisteren dan naar de TMC zender. De Tri tuner uitvoering is volgens hem inderdaad alleen leverbaar in Nederland in de Exc uitvoering omdat daar achterin de radio appart af te stemmen schijn te zijn. Dus ouders voorin Qmusic en de kids achterin 538 met een koptelefoon. Nee dit is volgens mijn dealer niet juist. De bi-tuner zorgt ervoor dat als tuner 1 een RDS-zender laat horen tuner 2 alvast afstemt op een alternatieve frequentie voor dezelfde zender, zodat als tuner 1 een zwakker signaal ontvangt dan tuner 2, de omschakeling onhoorbaar gebeurt. In single tuner systemen hoor je meestal een kortere of soms langere onderbreking als RDS naar een sterkere frequentie voor de zender overschakelt. De derde tuner (van de bi-tuner (!) in MyWay) is er inderdaad alleen voor het TMC-signaal.
|
18 okt 2009 13:55 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Zó ken ik het verhaal ook. Die Tri-Tuner zit in alle toestellen, niet alleen in de NL uitvoering, zie ook de eerder gelinkte franse PDF "My-Way Argumentaire".
Groet, JW

|
18 okt 2009 14:02 |
|
 |
|