anti vervuilingssysteem / storing lexia
Auteur |
Bericht |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 anti vervuilingssysteem / storing lexia
hallo mede leden,
sinds een paar dagen krijg ik af en toe de melding anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende + motorstoring lampje +service. Het gaat om een C5 2.0 HDi van 2002 met nu 217000 km. Heb er nu 2000 km mee gereden en gelijk een rit van 1500 km mee gemaakt en geen last gehad. Gisteravond alles even nagekeken en kon niets zien (slangetjes ed), proef gereden en hij liep goed. Vanmorgenvroeg naar duisburg gereden, liep tie niet harder dan 130, mijn vrouw rijdt terug en toen liep tie makkelijk 160 zij ze. Wel nog met lampje motorstoring. Kom ik 9.00 uur thuis (met DAF 105) en denk ga even naar de peugeot garage hier vlak bij en is er geen storing meer. Hier kreeg ik ook geen raad, ze zitten de eerste 2 weken vol en dan hoop ik toch in Kroatië in de zon te liggen. Ook heb ik een paar keer gevoeld dat tijdens het optrekken ( van 0 -100 ) hij ergens bij de 50-60 in een keer feller trekt. Er was dan geen melding van storing. Heb nog op het forum gezocht naar dit probleen maar kon het niet zo vlug vinden bij anti "vervuilingssysteem werkt onvoldoende" Herkend iemand mijn probleem ?
|
17 jul 2009 10:29 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende
Mijn C5 2.2 HDI had dit bij 295.000 kilometer. Ging in een soort noodloop, later weer normaal, daama weer in noodloop. De Eolyse moest vervangen worden.
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
17 jul 2009 19:44 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende
Ik herken dit. De verschijnselen (noodloop) zullen frequenter worden als je er niets aan doet. Er zit niets anders op dan een bezoekje aan de dealer en een diagnose mbv de Lexia. Behalve in een niet goed werkend roetfilter kan de oorzaak ook gelegen zijn in een constant te hoge turbodruk, met als gevolg dat de turbo moet worden vervangen (dit was bij mijn vorige C5 met die km stand ook het geval).
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
17 jul 2009 21:01 |
|
 |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 Re: anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende
Mijn vrouwtje is vanmiddag met de C5 bij de dealer in Venlo geweest en die heeft hem uitgelezen. Het blijkt de luchtmeter (zit in de luchtfilter) te zijn. Vorige week heb ik het deksel van de luchtfilter eraf gehad en met lucht schoon gespoten, sinds die tijd is ook dit euvel. Ik vermoed dat er met de stekker iets niet klopt, ga morgenvroeg kijken.
|
17 jul 2009 22:40 |
|
 |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 Storingscode Lexia
Weet iemand waar de code's P0246 en P0571 voor staan ?
|
18 jul 2009 09:04 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
Kees de Zwever schreef: Weet iemand waar de code's P0246 en P0571 voor staan ? Volgens mijn algemene lijstje is het dit, maar als ik aan de auto meet en dan de code's als "Citroën" invoer komt er vaak een meer specifieke vermelding uit. Alleen met de Lexia heb je echt de juiste aanduiding. P0246 Turbo/Sup Wastegate Solenoid A High. P0571 Brake Switch A Circuit Malfunction. Op www.auteltech.com kun je een programmaatje downloaden waar alle codes instaan.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
18 jul 2009 09:52 |
|
 |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
Op het printje wat ze meegegeven hebben staat het volgende:
Tijdelijke storing, Turbodruk. : Gemeten laaddruk te gering
Storingscode computer : P0246
Motortoerental : 2474 t/min
Werkelijke opbrengst : 38 mm3/slag
Turbodruk : 1318 mbar
Voorgeschreven laaddruk : 1953 mbar
Duty cycly electroklep : 88 %
Kan ik hier wat uitleg over hebben?
|
19 jul 2009 21:13 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
Een turbo is simpel gezegd een metalen huis met een as en twee schoepenwielen.
Één schoepenwiel wordt rondgeblazen door de uitlaatgassen en via de as neemt hij het tweede schoepenwiel mee.
Dat tweede schoepenwiel zuigt de buitenlucht aan en perst het de motor in waardoor je motor meer kracht kan leveren als met een natuurlijke aanzuiging.
Om te voorkomen dat de druk in het inlaatgedeelte te hoog zou kunnen oplopen zit er een drukvoeler in dat inlaatgedeelte.
Als de druk te hoog wordt gaat er een signaal naar een klep in de uitlaat waardoor de gassen niet meer volledig door de turbo gaan, maar erlangs waardoor de tubo minder hard draait.
Bij jou staat die klep te ver of te veel open waardoor de druk in de inlaat te laag is.
Mogelijke oorzaken:
Klep dicht niet af. Voeler geeft onjuiste informatie. Turbo defect.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 jul 2009 09:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
welke motor?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
20 jul 2009 15:00 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
EvilTwin schreef: welke motor? grr 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
20 jul 2009 21:08 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
EvilTwin schreef: welke motor? alzheimer schreef: EvilTwin schreef: welke motor? grr  zie 17 juli Het gaat om een C5 2.0 HDi van 2002 met nu 217000 km. Heb er nu 2000 km mee gereden 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
20 jul 2009 22:57 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
dit draadje bestond 17juli nog niet... 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jul 2009 12:36 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
EvilTwin schreef: dit draadje bestond 17juli nog niet...  Herman bedoelt een bericht van ts van 17 juli: viewtopic.php?f=5&t=5255&p=194687#p194687en ik bedoelde: grr zit ik me dan voor jodocus uit te sloven met m'n kalender 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
21 jul 2009 19:06 |
|
 |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 Re: Storingscode Lexia
Dit is info waar ik iets aan heb. Dus als ik het goed begrijp kan dit voor de turbo geen kwaad. Die voeler is dat toevallig de LMM ? En als het de klep is, is dat dan te stellen met dat draadend met een moertje erop wat ik vlak bij de turbo gezien heb ? Klaverblaadje schreef: Een turbo is simpel gezegd een metalen huis met een as en twee schoepenwielen.
Één schoepenwiel wordt rondgeblazen door de uitlaatgassen en via de as neemt hij het tweede schoepenwiel mee.
Dat tweede schoepenwiel zuigt de buitenlucht aan en perst het de motor in waardoor je motor meer kracht kan leveren als met een natuurlijke aanzuiging.
Om te voorkomen dat de druk in het inlaatgedeelte te hoog zou kunnen oplopen zit er een drukvoeler in dat inlaatgedeelte.
Als de druk te hoog wordt gaat er een signaal naar een klep in de uitlaat waardoor de gassen niet meer volledig door de turbo gaan, maar erlangs waardoor de tubo minder hard draait.
Bij jou staat die klep te ver of te veel open waardoor de druk in de inlaat te laag is.
Mogelijke oorzaken:
Klep dicht niet af. Voeler geeft onjuiste informatie. Turbo defect.
|
21 jul 2009 21:38 |
|
 |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 Re: anti vervuilingssysteem werkt onvoldoende
Euvel gevonden, akelig klein draadje weg. Oorzaak waarschijnlijk door het schoon blazen met de luchtslang maar dan moet het toch al een beetje los gezeten hebben en was het sowieso los gegaan op mijn vakantie. En wat moet je dan zonder dit GRANDIOZE FORUM onderweg ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
21 jul 2009 21:57 |
|
 |
|