Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Je vertelde het zo stellig dat ik dacht dat het een feit was.
En verifieerbaar dus.
En verifieerbaar dus.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Goed, bijvoorbeeld dit:
5w30 http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=71" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.havoline.com/products/sa/motoroil_ss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
5w40 http://www.xado.co.uk/xado_uk_atomic_se ... y_line.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik zo een beetje rondgoegel, merk ik dat zodra er een 0 voor staat het wel altijd om volsyntheten gaat.
Let wel, Ronald, ik probeer je niet te slim af te zijn, wil alleen graag exact weten hoe het zit.
5w30 http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=71" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.havoline.com/products/sa/motoroil_ss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
5w40 http://www.xado.co.uk/xado_uk_atomic_se ... y_line.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik zo een beetje rondgoegel, merk ik dat zodra er een 0 voor staat het wel altijd om volsyntheten gaat.
Let wel, Ronald, ik probeer je niet te slim af te zijn, wil alleen graag exact weten hoe het zit.

De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb van bij mijn dealer een liter fles total quartz 9000 5w40
die is full synt, kostte rond de 10 euro..
ik heb hem destijd gewoon een fles gevraagd van het spul dat hij erin gooit...
die is full synt, kostte rond de 10 euro..
ik heb hem destijd gewoon een fles gevraagd van het spul dat hij erin gooit...
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik vind de prijsverschillen veelal ook aanzienlijk trouwens.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 aug 2009 16:05
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Locatie: Bellingwolde
Ik koop mn olie gewoon bij en technische groothandel Vol Syntetisch 0W40 voor € 3,21 ex per liter maar je moet wel 20 liter afnemen (4 keer 5 liter dus ruim 120 000 km geen olie meer kopen)en het wil ook in de grasmaaier
Product van Slump oil (google(en dan word niet de slump olie uit de scheepvaart bedoeld) is gewoon distributeur van BP en Castroll
Product van Slump oil (google(en dan word niet de slump olie uit de scheepvaart bedoeld) is gewoon distributeur van BP en Castroll
6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
In die van mij gaat Valvoline max life 5W40. Met een 220000km aan levenservaring, bij ons inmiddels een 60000km, lust ze dit nog steeds niet graag blijkbaar
Verbruik van olie is om en nabij de 0,5 liter op de nieuwe oliewissel. Dus 1 liter op 30000km.
Dit is inclusief het rijden met caravan.
Johan

Dit is inclusief het rijden met caravan.
Johan
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Bij mij begint de melding "Controleer motorolie"Xiphy schreef:Ja inderdaad. niet afgaan op de OIL OK in het display.
Ik had een melding op het scherm dat het peil gecontroleerd moest worden.
Had de auto uit gezet vanwege iets wat ik moest doen en starte daarna weer om naar een benzine pomp te gaan voor olie. En prompt. OIL OK in beeld. Zo ben ik maar door gereden.
Uiteindelijk ging er een liter bij ! Dus OIL OK zegt niks. meten is weten
als de peilstok nog halverwege "min" en "max" staat. (± 1 Liter)
Soms "Oil OK" en soms niet, afhankelijk van de temperatuur en het scheefstaan van de auto.
Maar MOET hij dan ook direct gelijk bijgevuld? Hij staat dan immers lang niet op "min" ?

Gisteren bijgevuld met 5W40 wat er volgens de dealer inzit. (eur 17,95 / L bij Total station)
Er ging 1,5 L bij na 15.000 km. Dat leek mij niet weinig.
Wat is eigenlijk zo gemiddeld normaal te noemen ?
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
1L op 10.000km vind ik normaal. Bij mij is het 1.5L op 20dkm, dus max tot min van beurt tot beurt.
1L op 5000 zou ik nog acceptabel vinden, maar er zijn fabrikanten die 1op1500km nog normaal noemen.
Die zijn denk ik blijven hangen in de 70s.
1L op 5000 zou ik nog acceptabel vinden, maar er zijn fabrikanten die 1op1500km nog normaal noemen.
Die zijn denk ik blijven hangen in de 70s.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Een kennis heeft eens een 2e handsje gekocht en die deed 1 op 1000.
Garage vond dat aceptabel en hij heeft navraag gedaan bij bovag en anwb.
antwoord; 1 op 1000 is nog aanvaardbaar.
Garage vond dat aceptabel en hij heeft navraag gedaan bij bovag en anwb.
antwoord; 1 op 1000 is nog aanvaardbaar.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 aug 2009 16:05
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Locatie: Bellingwolde
Klopt ...de meeste fabrikanten zeggen 1 op 1000 is acceptabel..en dan met name de Duitse wagenbouwers,ivm met mn werk rij ik vaak in huur-lease auto's heb div Vw 's gehad die niet vies waren van n drupje olie, voorbeeld VW passat 140 pk 1 liter op 5000 km bij normaal rijgedrag...op de duitse autobahn ging er wel eens 1 liter bij tussen 2 tankstops de auto had dan ca 60000 km gelopen, ook heb ik laatst en nieuwe golf 5 gehad die zoop dus op 1 volle tank minimaal 1 liter olie garage vond dit nog net gaan....ik dus niet dus gelijk weer ingeleverd,nu heb ik n renault magane 1,5 dci die gebruikt ca 1 liter op 8000 km bij vlot rijgedrag.echter met mn citroens heb ik nog nooit n olie slurperd gehad mn xantia gebruikte met 360000 op de klok exact het verschil tussen max en min op 30000 km dus nooit bijgevuld tussen de olie wissels, eerste C5 idem,mn bx op benzine bij 300000 km ging er ca half lietertje bij op 15 000 km.plus liter koelvloeistof bijvullen en rijden blijven en vooral niet sleutelen boven de 200000 km (oude bomen verpoten gaat ook niet..)bijvullen en gassen maar.
6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Olieverbruik is wisselend, zelfs tussen auto's van hetzelfde type en motorisering. Mijn C5 (km-stand toen 145.000) heeft over mijn eerste 7.500 km 1 ltr gebruikt, inmiddels (na kleine beurt) ben ik ruim 10.000 km verder en is het niveau ongeveer 1 ltr gezakt.Klussie schreef:Een kennis heeft eens een 2e handsje gekocht en die deed 1 op 1000.
Garage vond dat aceptabel en hij heeft navraag gedaan bij bovag en anwb.
antwoord; 1 op 1000 is nog aanvaardbaar.
Ik vind 1 ltr op 5.000 km nog aanvaardbaar, maar wel wat hoger dan je van een moderne auto zou verwachten (mijn Xantia 2.0i 16V op lpg van 1998 met 300.000 km verbruikte ongeveer 1 ltr op 12.500 km). Voor garantiewerk (olieverbruik is te hoog) wordt inderdaad algemeen 1 ltr op 1.000 km (of hoger) aangehouden, dan kan de leverancier er niet meer onderuit om de motor te reviseren.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
1 op 1000 vind ik best veel.
Dan zou ik een liter olie per 2 weken kwijt zijn.
Ik schat dat ik 1 liter olie kwijt ben nu, na 10000 km.
Dan zou ik een liter olie per 2 weken kwijt zijn.

Ik schat dat ik 1 liter olie kwijt ben nu, na 10000 km.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik zit op ruim een halve liter na 20.000 km (bij 203.000 km).
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ben nu ruim 26000 km verder sinds aanschaf: 2 x 1 liter olie en 1000 km geleden een olliewissel gehad (verbruik dus onbekend, maar niet veel IIRC)...
Johan

Mijn Citro dealer (Oosterhout) heeft mij aangeraden 5w 40 olie te proberen. Deze is gewoon o.a. bij Halfords te koop: http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=331877" onclick="window.open(this.href);return false;
Kost een duit, maar je hebt er wat aan!!! Succes
Kost een duit, maar je hebt er wat aan!!! Succes
