Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Voorruitvervanging? 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voorruitvervanging?
Onze voorruit is vervangen door Car-glass bij aankoop van onze auto, had ik bedongen in de aanschaf. Rijden we weg zegt mijn vrouw dat er een andere kleur raam inzit dan de tijdens de proefrit. Geen idee wat er gebeurd was en hoe het kan, maar het klopte idd. Er was een verkeerde voorruit ingezet. De sensor werkte nog wel.
De ruit is daarna nog een keer vervangen.
Sindsdien heb ik steeds een rare storing met de C5. Op de weg waar Carglass zit gaat onze c5 versnellen en werken de remmen niet goed :smt017 . Niks uit te lezen met de Lexia.
Wanneer er een Carglass auto te zien is gaat de C5 grommen. Of beter de motor gaat dan wat galopperen. Ik bedoel dan kort in toeren stijgen en dalen. Ook dat is niet te zien in de Lexia.
Bij het rijden over de weg waar Carglass zit staat er dan de storingsmelding: "storing Com2000, (alnaar gelang de rijrichting: )linker/rechter richtingaanwijzer, rechtdoor rijden".
Johan

07 jul 2009 12:42
Profiel
Antwoord met een citaat
:lol:

ik zit er maar mooi mee.. ik kan niet weg hier.. of later komen... grmbl.. echt wel dat die gozer heel duidelijk van mij krijgt te horen dat het glas dezelfde kleur moet zijn, er geen schade plekje zichtbaar moet zijn, mijn klipje er nog moet zitten, en ik geen viezigheid in de auto wil, anders wordt de anders zo lieve en rustige meneer marco wat.. vervelend.. zeg maar :twisted:

waarom komen die andere gasten nou niet gewoon langs.. verd****.. zit ik met dat carglass :(

07 jul 2009 14:09
Antwoord met een citaat
Carglass afgezegd, ga nu naar autotaal glas, zit hier nog om de hoek ook.. meteen verteld dat ik naar hun toe kom omdat ik over carglass te veel rare dingen heb gehoord. ( toen ik nadacht, over mijn focus toen der tijd, plopte bij mij ook weer de beschadigingen op in mijn hoofd, en de bijna niet weg te krijgen zwarte kit? op mijn raamstijlen, de auto was nog wit ook!! :shock: )

Hij was wel blij om te horen dat ie een carglass klant kreeg, omdat ik via hier te horen kreeg dat ze beter waren :smt023 ik hoop het maar ;)

07 jul 2009 15:09
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux

Naar boven
Antwoord met een citaat
Veel succes met de reparatie en hopelijk wordt het netjes opgelost :). Bij mijn C5 moest de voorruit ook vervangen worden... met oud op nieuw was er namelijk een vlinderbom op de voorruit gegooid door een knuppel... :x

De ruit is er door Carglass ingezet en tot nog toe prima resultaat eigenlijk. Geen kleurverschil tussen de ruiten of andere gekkigheid. Ik heb zelf nog de stofzuiger van de reparateur gebruikt om de auto te stofzuigen en beide ruitenwissers zijn meteen vervangen ter plekken. De overige schade is bij een schadeherstelbedrijf gedaan.. de ruit was immers noodzaak.. .kon anders niet veilig rijden!

Sensoren, clipjes, binnenspiegel werken nog allemaal perfect. De binnnenbekleding zit ook netjes helemaal strak overal. Niets te klagen gehad gelukkig!

Het probleem...
Afbeelding

C5 zonder ruit... de nieuwe ruit ligt op de voorgrond en wordt voorbereid om geplaatst te worden!
Afbeelding

Ben benieuwd wat je ervaringen bij Autototaal Glas zijn... tip: de ruitenreiniger die ze daar gebruiken werkt prima ;)

07 jul 2009 15:39
Profiel
Antwoord met een citaat
whoopsie! Donderdag wordt ie vervangen, max 2 uurtjes zijn ze bezig.. ik krijg een vervangende auto mee, een mini :mrgreen:

Om 11.00 moet ie er zijn, en dan haal ik hem na de lunch wel weer op.. Met me nieuwe glimmende raam :smt023 Hij scheen ook een speciale laag te hebben. Alleen de voorruit heeft dat.. moesten ze toch even goed naar kijken :P Een coating ofzo?

07 jul 2009 19:59
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Warmte werend glas.
Gr. Tonny.

07 jul 2009 20:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
whoopsie! Donderdag wordt ie vervangen, max 2 uurtjes zijn ze bezig.. ik krijg een vervangende auto mee, een mini :mrgreen:

Om 11.00 moet ie er zijn, en dan haal ik hem na de lunch wel weer op.. Met me nieuwe glimmende raam :smt023 Hij scheen ook een speciale laag te hebben. Alleen de voorruit heeft dat.. moesten ze toch even goed naar kijken :P Een coating ofzo?

ik zou hem toch langer laten drogen... maar dat is mijn mening..
de minste hobbel zit je ruit weer scheef.. :oops:

07 jul 2009 20:07
Profiel
Antwoord met een citaat
ze hadden het over dat het niet alleen voor warmtewerend was, maar dat het zon tegen hield.. als in velle stralen. Dus warmtewerend, en een soort.. ingebouwde folie tegen licht.. ofzo. Hij heeft ook een blauwere gloed dan de zijraampjes hebben idd. Is mij nooit opgevallen, maar die zijn groenig, en de voorruit heeft een soort .. waasje extra.. naja.. het zal wel, als ie er maar mooi in zit straks :)

Ze hadden ook zoiets van, die zwarte kap, waar de sproeiers op zitten, die hoeft er helemaal niet af ( dat wilde carglass wel ) alleen 2 kleine stukjes aan de zijkant, de ruitenwissers gaan los, en een klein plastic deel onder de wissers. Die ook meteen wordt bijbesteld als ik het goed hoorde, omdat ze niet zeker waren of die ook vervangen moest worden.. dus bestelde ze alles wat er bij zo'n raam zou passen :smt023

En dat langer drogen, ik moet maar een klein stukje rijden naar het werk ( 5 minuten ), dan staat ie daar weer op de parkeerplaats tot 16.00 uur. Ik neem aan dat de heren van autotal glas hem niet mee geven als het niet kan toch? :smt017

07 jul 2009 20:17
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Warmtewerend is die coating die je noemt ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

07 jul 2009 20:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
En dat langer drogen, ik moet maar een klein stukje rijden naar het werk ( 5 minuten ), dan staat ie daar weer op de parkeerplaats tot 16.00 uur. Ik neem aan dat de heren van autotal glas hem niet mee geven als het niet kan toch? :smt017

je zou maar net een flinke hobbel of iets dergelijks tegenkomen op die 5 min..
en die heren van autototaal glas, wat verkopen die??
juistja ruiten, dus als jij volgend jaar terugkomt...

de voorruit van mijn schoonouders hun C3 is vervangen door mijn dealer en die liet de wagen een dag staan omdat de ruit moest drogen...

maar goed het is maar een opmerking mijner zijds, :oops: :oops:

07 jul 2009 20:21
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
haha , ... ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

07 jul 2009 20:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Wij hebben toch geen last van hobbels met onze zwevende mobiel? :lol: Maar ik zal wel extra voorzichtig rijden iig.. je weet maar nooit..

07 jul 2009 20:25
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
Wij hebben toch geen last van hobbels met onze zwevende mobiel? :lol: Maar ik zal wel extra voorzichtig rijden iig.. je weet maar nooit..

:smt023 :smt023

of je gaat met de fiets die 5 min naar je werk... :lol:

07 jul 2009 20:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
ze hadden het over dat het niet alleen voor warmtewerend was, maar dat het zon tegen hield.. als in velle stralen. Dus warmtewerend, en een soort.. ingebouwde folie tegen licht.. ofzo. Hij heeft ook een blauwere gloed dan de zijraampjes hebben idd. Is mij nooit opgevallen, maar die zijn groenig, en de voorruit heeft een soort .. waasje extra.. naja.. het zal wel, als ie er maar mooi in zit straks :)

Ze hadden ook zoiets van, die zwarte kap, waar de sproeiers op zitten, die hoeft er helemaal niet af ( dat wilde carglass wel ) alleen 2 kleine stukjes aan de zijkant, de ruitenwissers gaan los, en een klein plastic deel onder de wissers. Die ook meteen wordt bijbesteld als ik het goed hoorde, omdat ze niet zeker waren of die ook vervangen moest worden.. dus bestelde ze alles wat er bij zo'n raam zou passen :smt023

Wat jij nu zegt over het zwarte gedeelte er af halen waar de sproeiers op zitten is bij mij @ Carglass dus.. niet gebeurd. Dat kun je zien op de foto's.. alleen de parafaan en de ruiterwisserarmen. Uiteraard ook de zijschotjes aan de zijkant bij de ramen (soort van driehoekachtige lijstjes).

Wat betreft het drogen zal wel meevallen er zijn namelijk special sneldrogen kit soorten die gebruikt worden! De techniek staat niet stil jongens.. en ze geven garantie op de ruit en de montage dus mocht je ooit problemen hebben dan kun je gewoon terug :)

Monteren van de ruit koste bij mij een uurtje.. en een oliebol het andere uurtje heeft de ruit staan drogen en dus totaal 2 uur gekost.

07 jul 2009 20:29
Profiel
Antwoord met een citaat
Roman schreef:
The_M schreef:

:smt023 :smt023

of je gaat met de fiets die 5 min naar je werk... :lol:

een wat? :lol:

07 jul 2009 20:30
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende