Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2009 13:06
Berichten: 2
Auto: C5 break ph1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 130.000 km
Kleur: donkerblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen. Zonder schokje is wisselen van gang practisch niet haalbaar. Wegrijden vanuit stilstaand gaat ook met schokjes en vibraties, tenzij je veel gas bijgeeft en de koppeling laat slippen. KM-stand 133.000 km. Ik heb begrepen dat de C5 een hydraulische koppeling heeft en de dealer beweert dat daardoor de afstelmogelijkheden beperkt zijn. Hij zegt dat de abruptheid van de aangrijping een eigenschap is van de auto en dat de koppeling naar behoren functioneert. Ikzelf heb nog nooit zo'n beroerde koppeling gehad. Zelfs niet in een HY.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?

Gaarne reactie, bij voorbaat dank, frank elsenburg.


25 jun 2009 13:29
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2008 12:41
Berichten: 106
Woonplaats: Een
Auto: C5 2.0 HDI 80kw Break Difference II
Opties: Antieke Nokia carkit, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10087
Productienummer: 10082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 153377
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Die van mij schakelt sinds gisteren echt zijdezacht nadat er een nieuwe koppeling etc in is gekomen, ik wist niet wat me overkwam (en dat ga ik weer denken na de rekening waarschijnlijk)
Beetje als een warm mes door de zachte boter


Auto van mij is van '04, heeft 147 dkm gereden. Volgens garagist is km van 150 dkm hele normale stand voor de C5, die van mij heeft relatief weinig gereden maar dus ws veel gebruik gemaakt van de koppeling

_________________
Afbeelding


25 jun 2009 13:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Mijn C5 is schokloos te koppelen en ontkoppelen, zelfs met weinig gas wegrijden en zonder overmatig slippen. Dus het kan wel....
Ik heb de auto vorig jaar gekocht met 145k op de teller. Het koppelen ging toen ook 'schokkerig'. Bleek na korte tijd een kapotte drukgroep te zijn. Na vervangen (ong € 500,-: materiaal ong € 200,-, werk 17 kwartier à € 17,50) problemen over.

Suc6!

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


25 jun 2009 13:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
panter97 schreef:
Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen.


Hallo Frank,

Welkom hier, jammer dat de koppeling tegenvalt, maar aangezien je hem bij de dealer hebt gekocht met garantie zul je dus iets meer druk moeten uitoefenen, of eventueel via je lidmaatschap de ANWB inschakelen.
Je kunt ook eens langsgaan bij een andere dealer en advies vragen, zonder de verkopende dealer te noemen.
Als je dan het advies krijgt om de koppeling te vervangen, vraag dan heel duidelijk of ze het zeker weten en of ze even een begroting op papier willen zetten.
Je hebt dan iets om je eigen dealer onder druk te zetten, hij zal dan wel boos zijn op zijn collega, maar dat is niet jou probleem.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


25 jun 2009 14:09
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Neenee, hij mag zich als DEALER de ogen uit z'n hoofd schamen...

Als het idd. een eigenschap van de C5 zou zijn, heeft hij zich als verkoper niet echt van z'n taak gekweten, nl. een auto verkopen die aan je verwachtingen voldoet.
'k heb inmidels 2 C5'en gereden met rond de 2 ton op de teller, beide schakelen/schakelden prima...

_________________
Johan


25 jun 2009 23:20
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
panter97 schreef:
Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen. Zonder schokje is wisselen van gang practisch niet haalbaar. Wegrijden vanuit stilstaand gaat ook met schokjes en vibraties, tenzij je veel gas bijgeeft en de koppeling laat slippen. KM-stand 133.000 km. Ik heb begrepen dat de C5 een hydraulische koppeling heeft en de dealer beweert dat daardoor de afstelmogelijkheden beperkt zijn. Hij zegt dat de abruptheid van de aangrijping een eigenschap is van de auto en dat de koppeling naar behoren functioneert. Ikzelf heb nog nooit zo'n beroerde koppeling gehad. Zelfs niet in een HY.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?


Same here, ik vind de koppeling van m'n V6 ook minder dan die van m'n xm die een ton meer heeft gelopen. Zonder schokken schakelen is lastig en de koppeling grijpt ook schokkerig aan als ik wil wegrijden


26 jun 2009 10:29
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
wsnoek schreef:
panter97 schreef:
Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen. Zonder schokje is wisselen van gang practisch niet haalbaar. Wegrijden vanuit stilstaand gaat ook met schokjes en vibraties, tenzij je veel gas bijgeeft en de koppeling laat slippen. KM-stand 133.000 km. Ik heb begrepen dat de C5 een hydraulische koppeling heeft en de dealer beweert dat daardoor de afstelmogelijkheden beperkt zijn. Hij zegt dat de abruptheid van de aangrijping een eigenschap is van de auto en dat de koppeling naar behoren functioneert. Ikzelf heb nog nooit zo'n beroerde koppeling gehad. Zelfs niet in een HY.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?


Same here, ik vind de koppeling van m'n V6 ook minder dan die van m'n xm die een ton meer heeft gelopen. Zonder schokken schakelen is lastig en de koppeling grijpt ook schokkerig aan als ik wil wegrijden



ik ken het probleem ook bij 2000rpm doet hij het niet meer en daar onder wel beetje vreemd is het wel maar eens even aankijken.

michel

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


30 jun 2009 23:19
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Kapitein Rob schreef:
Mijn C5 is schokloos te koppelen en ontkoppelen, zelfs met weinig gas wegrijden en zonder overmatig slippen. Dus het kan wel....
Ik heb de auto vorig jaar gekocht met 145k op de teller. Het koppelen ging toen ook 'schokkerig'. Bleek na korte tijd een kapotte drukgroep te zijn. Na vervangen (ong € 500,-: materiaal ong € 200,-, werk 17 kwartier à € 17,50) problemen over.

Suc6!



Is dat in totaal 500 euries of moet je alles dan nog op tellen tot 997,5 euries?

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


01 jul 2009 12:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Michel schreef:
Is dat in totaal 500 euries of moet je alles dan nog op tellen tot 997,5 euries?


Het was in totaal € 500,-

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


01 jul 2009 13:19
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2009 13:06
Berichten: 2
Auto: C5 break ph1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 130.000 km
Kleur: donkerblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppeling en drukgroep C5 break ph1 2004
Dank voor jullie reacties. Resultaat is dat de dealer maandag a.s. een nieuwe koppeling monteert onder garantie. Voor mij blijft het een raadsel dat een citroendealer een auto aflevert met een versleten koppeling. Maar kennelijk gaat dat zo. Groet Frank Elsenburg


03 jul 2009 23:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.