Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Ja, 30 juni / 1 juli. Het kost wel de nodige uren, zo'n vervanging. Plus dat er gelijk een nieuw zitkussen in de bestuurdersstoel wordt geplaatst, ook een actie van ongeveer 4 uur.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

Die van mij moet nu volgende week een dag heen, er komt iemand van citroen nederland allerlei metingen doen ofzo.....

vraagje...hebben jullie ook ventilatie problemen nu in de zomer? of was het allen in winter?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Yep. Het doet van alles, maar niet goed...
Koude voeten/warme voeten het blijft elkaar afwisselen.
Koude voeten/warme voeten het blijft elkaar afwisselen.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

Heren,
Vandaag de auto bij de dealer gebracht en eind vd dag weer opgehaald.
Volgens de dealer zouden de problemen nu voorbij moeten zijn...
Er is nieuwe (test) software geinstalleerd, welke oa de kachelkleppen opnieuw heef geinitaliseerd oid. Daarna zijn nieuwe metingen gedaan en bleken de waardes nu goed te zijn.
Morgen moet ik weer een halve dag in de auto zitten, dus ik ben benieuwd.
De vraag of het kachelhuis ook bij vervangen moest worden, bleek alleen bij 1 auto te zijn, daar werkte het test programma schijnbaar niet.
Vandaag de auto bij de dealer gebracht en eind vd dag weer opgehaald.
Volgens de dealer zouden de problemen nu voorbij moeten zijn...

Er is nieuwe (test) software geinstalleerd, welke oa de kachelkleppen opnieuw heef geinitaliseerd oid. Daarna zijn nieuwe metingen gedaan en bleken de waardes nu goed te zijn.
Morgen moet ik weer een halve dag in de auto zitten, dus ik ben benieuwd.
De vraag of het kachelhuis ook bij vervangen moest worden, bleek alleen bij 1 auto te zijn, daar werkte het test programma schijnbaar niet.

Heren,
Vandaag lekker op pad met de auto geweest, en.....
Ik denk dat ik de eerste in Nederland ben die zich zelf gelukkig mag prijzen omdat het probleem inderdaad is opgelost!
Airco op auto werkt nu zoals het hoord. Ook de halve graden die je regelt merk je direct. Dat had ik hiervoor nooit.
Temperatuur wordt netjes gelijk de met onder en boven, alsook de bestuurders kant geregeld.
Blij dat ik er vanaf ben, mooi nog voor de vakantie.
Jullie ook succes met de nieuwe software.
Vandaag lekker op pad met de auto geweest, en.....

Ik denk dat ik de eerste in Nederland ben die zich zelf gelukkig mag prijzen omdat het probleem inderdaad is opgelost!

Airco op auto werkt nu zoals het hoord. Ook de halve graden die je regelt merk je direct. Dat had ik hiervoor nooit.
Temperatuur wordt netjes gelijk de met onder en boven, alsook de bestuurders kant geregeld.
Blij dat ik er vanaf ben, mooi nog voor de vakantie.

Jullie ook succes met de nieuwe software.
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 sep 2008 18:26
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Locatie: Amsterdam
@rkjansen:
Mooi, fijn dat 't opgelost lijkt te zijn. Ben wel benieuwd naar de winter....
Moet zeggen dat ik in zomerperiode geen direct last heb. Wel valt me op dat uit de boven-roosters bij mij altijd koude(re) lucht wordt aangevoerd. Is dit dan bij jouw nu anders?
Welke software is aangepast? Heb je specificaties van versie, citroen instructie ID, ed. ?
Ben op zoek naar handelingen hoe ik een evt. foute werking van de regeling kan reproduceren in vergelijking met jouw (software) versie.
Mooi, fijn dat 't opgelost lijkt te zijn. Ben wel benieuwd naar de winter....
Moet zeggen dat ik in zomerperiode geen direct last heb. Wel valt me op dat uit de boven-roosters bij mij altijd koude(re) lucht wordt aangevoerd. Is dit dan bij jouw nu anders?
Welke software is aangepast? Heb je specificaties van versie, citroen instructie ID, ed. ?
Ben op zoek naar handelingen hoe ik een evt. foute werking van de regeling kan reproduceren in vergelijking met jouw (software) versie.

Standaard stond de aanjager altijd te hard op de auto stand en de lucht boven werd inderdaad ijskoud en die van de passagiers kant, zelfs kouder.
Nu heb ik dat niet meer, je voelt en hoort direct verschil als ik een halve graad naar beneden of naar boven stel. Aanjager gaat dan harder of zachter blazen zoals het hoort en niet meer ijskoud maar aangenaam. Ook onder voelde ik koude lucht en dat had ik hiervoor niet.
Hoe wie wat waar nu is aangepast, geen idee. Je zou eens bij mijn dealer moeten informeren.
Ik ga met vol vertouwen de winter in, hoewel deze nog wel even weg mag blijven....
Nu heb ik dat niet meer, je voelt en hoort direct verschil als ik een halve graad naar beneden of naar boven stel. Aanjager gaat dan harder of zachter blazen zoals het hoort en niet meer ijskoud maar aangenaam. Ook onder voelde ik koude lucht en dat had ik hiervoor niet.
Hoe wie wat waar nu is aangepast, geen idee. Je zou eens bij mijn dealer moeten informeren.
Ik ga met vol vertouwen de winter in, hoewel deze nog wel even weg mag blijven....


Mag ik zo vrij zijn om te vragen welke dealer jij dan hebt?
Die van mij gaat volgende week een dag heen voor allerlei metingen! lijkt me dan dubbel/overbodig als dit nu bekend is?
Die van mij gaat volgende week een dag heen voor allerlei metingen! lijkt me dan dubbel/overbodig als dit nu bekend is?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Ik dacht de eerste rit ook dat alles goed werkte...
Toch nog niet helemaal dus. De testsoftware zit in de airco bedien en regel unit die is niet los te installeren. De auto's met test software blijven onder controle van Citroën (uitlezen bij beurten).
Mijn dame blijft in ieder geval onder supervisie van Cit NL.
Ik moet wel zeggen dat hij regelmatig koude lucht blaast, lekker bijde huidige temperaturen, alleen blijft hij koude lucht blazen als het niet nodig is..

Toch nog niet helemaal dus. De testsoftware zit in de airco bedien en regel unit die is niet los te installeren. De auto's met test software blijven onder controle van Citroën (uitlezen bij beurten).
Mijn dame blijft in ieder geval onder supervisie van Cit NL.
Ik moet wel zeggen dat hij regelmatig koude lucht blaast, lekker bijde huidige temperaturen, alleen blijft hij koude lucht blazen als het niet nodig is..


Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

Maar dat probleem heb ik dus niet meer...
Als ik iets ga wijzigen aan de temperatuur merk je dat direct en ook als het nodig is warmere lucht.
Hij doet nu gewoon wat hij moet doen heb ik het idee.
Ook de altijd koudere lucht bij de passagierskant is nu weg en behaaglijk.
Als ik iets ga wijzigen aan de temperatuur merk je dat direct en ook als het nodig is warmere lucht.
Hij doet nu gewoon wat hij moet doen heb ik het idee.
Ook de altijd koudere lucht bij de passagierskant is nu weg en behaaglijk.

Maar welke dealer had jij dan?rkjansen schreef:Maar dat probleem heb ik dus niet meer...
Als ik iets ga wijzigen aan de temperatuur merk je dat direct en ook als het nodig is warmere lucht.
Hij doet nu gewoon wat hij moet doen heb ik het idee.
Ook de altijd koudere lucht bij de passagierskant is nu weg en behaaglijk.
mag ook via pb

Ok. Die van mij heeft weer een dag bij de dealer gestaan.
Er is iemand van Citroen Nederland bijgeweest die diverse metingen heeft gedaan. Die heeft het nu officieel als een ernstig probleem geclasificeerd...lol!!! Van de 5 metingen waren er 4 die ver boven de, volgens Citroen gehanteerde, marges lagen (qua verschillen in temperatuur tussen boven en onder)
Oplossing zou moeten zijn, om het complete kachelhuis te vervangen. Die gaan ze nu bestellen en zodra die binnen is, zijn ze 2 dagen nodig om die in te bouwen.
We wachten af.....wordt vervolgd...
Er is iemand van Citroen Nederland bijgeweest die diverse metingen heeft gedaan. Die heeft het nu officieel als een ernstig probleem geclasificeerd...lol!!! Van de 5 metingen waren er 4 die ver boven de, volgens Citroen gehanteerde, marges lagen (qua verschillen in temperatuur tussen boven en onder)
Oplossing zou moeten zijn, om het complete kachelhuis te vervangen. Die gaan ze nu bestellen en zodra die binnen is, zijn ze 2 dagen nodig om die in te bouwen.
We wachten af.....wordt vervolgd...

Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Mijn kachelhuis is besteld, en er was al een afspraak. Maar jullie raden het al....
Het kachelhuis staat in backorder in Frankrijk. dan nog even doorsturen naar NL.
Ik hoop dat het nog net voor de vakantie erin kan...

Het kachelhuis staat in backorder in Frankrijk. dan nog even doorsturen naar NL.
Ik hoop dat het nog net voor de vakantie erin kan...
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
"Nee hoor meneer we kennen dit probleem niet".MarsTDI schreef:Het kachelhuis staat in backorder in Frankrijk. dan nog even doorsturen naar NL.
Dit kan best nog een tijdje duren, het zou wel aardig zijn als je kon kijken hoeveel er in backorder staan.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車