Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 motorstoring - à l'aide! 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht motorstoring - à l'aide!
:cit2 Naar aanleiding van:
Re: distributieriem vervangen ph1 2.0 hpi 2002
à propot distributieriem.
Mijn garagehouder (hier in de Adèche - dus dicht bij het vuur, om zo maar te zeggen) vermoed, of wil eerst uitsluiten dat mijn distributieriem één tandje verspringt.
Mijn 2.0 HPi heeft 194.000 km gelopen en staat nu met motorstoring bij de garage en draait alleen, heel onregelmatig, stationair. Gas geven levert geen enkel resultaat.
Eén van de monteurs ter plekke vermoedt dat er wellicht een luchtklep niet open gaat (na uitlezen van gegevens).
Kan iemand hierover iets zinnigs zeggen :smt198 ?
Oh ja, wellicht zinvol om bij stil te staan. Deze C5 kocht ik nu ongeveer twee jaar geleden en sindsdien heb ik alle onderhoud en reparaties zelf uitgevoerd.
Behalve de schade na hagel van vorig jaar :smt089 , waarna onze C5 een ware verjongingskuur heeft ondergaan (dikke 3.200 euro lakschade :smt017 ). Hulp van een ieder met wellicht een zelfde probleem is dus uitermate welkom.

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


12 jun 2009 21:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoting - à l'aide!
Waarom zou ze een tandje verspringen? Dan lijkt het mij dat de distributieriem niet goed gespannen is, en dat dus de spanner niet (goed) functioneert...

:smt017

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


14 jun 2009 12:16
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoting - à l'aide!
Vanwege een tikkend geluid, vermoedt de baas van mijn garage, dat hij niet uitsluit dat er wellicht één tandje is versprongen.
Nou vind ik dat erg ver gezocht want ik heb altijd al bij koude motor af bij stationair lopen een tikkend geluid gekend, vanaf dat ik deze C5 heb. Voor mij dus niets nieuws of afwijkend.
Hier voor had ik een Xantia V6 en die kan ik dus niet als vergelijk nemen.
De Xantia die ik daarvoor had (Activa 2.0 l. 150 pk benzine), heb ik nog steeds maar die loopt al weer 5 niet meer.
Ook deze had een tikkkend geluid maar niet gerelateerd aan kleppen o.i.d.
Om nu niet in een spiraal van overbodige kosten te graken, sleutelen zonder dat dit uitzicht biedt op verbetering, heb ik nu een regeling kunnen aangaan om zelf te sleutelen op zaterdagen. Mag dan in de werkplaats mijn gang gaan en kan met al mijn vragen terecht als ik er weer opnieuw aan toe ben om iets te willen uitlezen met de Lexia (ik kan daar niet mee overweg).
Vast bedankt voor je mee denken Harm.

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


14 jun 2009 23:13
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33526
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Een HPi tikt altijd behoorlijk, tenminste de HPi's die ik ken, lijkt soms zelfs een diesel, dus idd geen vreemd geluid ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


15 jun 2009 11:25
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Bedankt Menno en een :cit2 aan allen,
Wat wellicht meespeelt bij les soucis du garagiste (vrij vertaald met de voorgeschiedenis van mijn C5, maar op gedetailleerd niveau zo veel betekend als "spokend zorgenkind in de geachte van mijn garagehouder").
Om en nabij 82.000 km is de motor vervangen (in het kader van een 5 jarige garantie en onderhoudscontract). Alle gegevens van de "ziektegeschiedenis" van mijn C5 zijn mij ter hand gesteld als uitdraai bij aankoop en hij had toen 162.000 km gelopen. Was exact 5 jaar oud en omdat de vorige eigenaar een aannemer was met af en toe nogal wat cement aan zijn handen, is het stuurwiel vervangen in de laatste maand van die vijf jaar want hij was helemaal uit elkaar gevallen en niet om aan te zien.
Aangezien ik op dit moment echter ook bezig ben met hooien, is het mijn keuze om nu prioriteit te geven aan de wintervoorraad hooi voor onze edele viervoeters en later komen dan de gemotoriseerde ofwel mechanische pk's weer aan bod.
Maar het meedenken van een ieder is me een enorme steun. Want in de garage waar ik de mijne heb gekocht, rijden er hier maar twee HPi 's rond en één daarvan vormt een ware slechte droom voor de baas :smt017 . En hoe het die andere vergaat, is me nu nog onbekend :?: .
Wordt vervolgd en m gr vanuit de Ardèche.

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


16 jun 2009 07:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03
Berichten: 595
Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Menno schreef:
Een HPi tikt altijd behoorlijk, tenminste de HPi's die ik ken, lijkt soms zelfs een diesel, dus idd geen vreemd geluid ...

Altijd? De mijne niet, hoor! :smt038 En die heb je bij De Somp gehoord, of niet?

_________________
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km


16 jun 2009 12:20
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Betreft dit die uitzondering op een zekere regel :?:

Maar moet gezegd, ongeveer twee maanden geleden kwam mijn C5 door een APK-keuring, hier overigens in Frankrijk om de twee(!) jaar, en die keurmeester maakte ook al een opmerking over een tik, regelmatig maar duidelijk waarneembaar en alleen bij sationair toerental.
Mijn conclusie, mvroos, is dat die van jou wellicht draait met alle klepstoters binnen de norm en om die reden geen extra geluid veroorzaken.
En bij de mijne is er één die buiten de maat meeloopt, om het zo maar eens uit te drukken.

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


16 jun 2009 23:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
mrvroos schreef:
Altijd? De mijne niet, hoor! :smt038 En die heb je bij De Somp gehoord, of niet?

Martin, je was toen laat, maar we wisten dat je komen zou. We hoorden je aankomen vanaf Utrecht. :mrgreen:
Nee hoor zonder dollen, klonk prima.

Gr.Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


16 jun 2009 23:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03
Berichten: 595
Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
:smt023 :lol:

_________________
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km


17 jun 2009 22:00
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
hiep hiep hoera!
hij rijdt weer!

Heb alle contacten van bedrading die naar de motor gaan met WD40 ingespoten (kruipolie)
Na demontage van de luchtslang vanaf het inlaatluchtfilter naar het spruitstuk losgenomen en de gasklep met de hand open gedrukt. Dit ging moeilijk want de gasklep zat vast en je moet tegelijkertijd als het ware door de vertraging van de elektromotor heen drukken die deze gasklep gebruikelijk bediend.

Het hele euvel van alleen maar stationair willen lopen en niet meer aanspreekbaar zijn op het gaspedaal was hier mee opgelost.
En nu die weer rijdt wat een genot :citrofiel
Dus nu maar op naar de twee ton!

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


04 aug 2009 01:34
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33526
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
:smt023

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


19 aug 2009 13:23
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Nu net ergens gelezen dat er nu 37 HPi's als lid v d club rondrijden.
Maar daarvan is deze Franse dame nu toch wel aan wat sleutelen toe.
Afgelopen zomer heb ik het gedeeldte "inademing" geheel uitgebouwd, compleet gereinigd en weer teruggebouwd.
Eén en ander naar aalneiding van:
Erwin79 schreef:
m - - -Gisteravond vast het spruitstuk en alles wat er om heen zit er af geschroeft en met remmenreiniger schoon gemaakt. Wat een bagger kwam daar uit zeg! Loopt nu al een stuk beter en trekt ook beter laag in toeren. Morgen nog ff klepmotor vervangen. :smt023 :cit23

En ook ik heb vastgesteld dat onze dame weer in haar 3-de versnelling de berg op kwam.
Maar toch heb ik nog steeds last van terugvallen in veligheidsloop als ik vermogen aanspreek bij snelheden van boven de 110 km/u.

Het uitlezen geeft onder meer aan dat er te weinig druk wordt vrijgegeven bij de tweede trap van de brandstofinjectie.
Waar ik nu nog niet achter ben, is wat hiervan de reden kan zijn.
De uitlaatstoring, als gebruikelijk bij dit model, speelt hier ook telkens zijn rol mee.
Maar de fout van de veiligheidsloop treedt ook op zonder gemonteerde uitlaat.
Mijn conlusie dat de catalysator hierin dus geen roet in het eten kan gooien, hoop ik dus hier te kunnen delen met mijn mede-cubleden.
De beide sondes in de uitlaat functioneren, alsdus de Lexia, wel naar behoren.
Naar ik heb horen verluiden, schijnt er in het motormanigementsysteem ook een vervroeging van de nokkenas plaats te kunnen vinden afhangkelijk van toerental en gervraagd vermogen.
Mijn feitelijke vraag op dit moment is nu wat kan er nu de oorzaak van zijn dat de aanzet geeft tot veiligheidsloop?
- is het zo dat de brandstofdruk niet goed kan worden opgebouwd omdat de injectiepomp voor de hoge druk niet functioneert;
- of kan deze niet aan zijn optimale druk komen indien de lagedrukpomp defect is (heb overigens deze pomp inclusief filter e.d. al een keer in zijn geheel als unit vervangen - en kwam er toen achter dat ik niet de eerste was - maw nu al twee keer door een nieuwe vervangen)
- of is er nog een ander criterium wat iets niet goed doet zoals bijvoorbeeld dat vervroegen van de nokkenas;

Ben er nu aan toe om de distributie vervangen, en neem de waterpomp dan ook maar tegelijk even onder handen.
Met dat ik dus binnekort alles uit elkaar heb liggen, zie ik met plezier uit naar reacties die me kunnen helpen om alles weer in zijn goede doen te krijgen.

En als tegenhanger van deze panne, ook een plezier(tje): Sinds kort heeft onze dame er een zusje bijgekregen. Geboren in december 2007 van het model phase II, een 2.2 biturbo diesel BVA6 :citrofiel

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


03 okt 2011 14:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Het kan ook nog in de druksensor of drukregelaar zitten. (ik dacht dat je beide had)
Zoals je al zegt, kan een probleem in het lagedruk circuit zich manifesteren als een probleem in het hogedruk circuit. Dus kijk eens naar de druk/opbrengst van de LD-pomp en het brandstoffilter. Meten is beter dan lukraak vervangen.

VVT gaat mbv een olieventiel dus op oliedruk, maar die zal wel goed zijn (lampje!). Of het ventiel nog juist werkt is wat lastiger vast te stellen, maar zal absoluut een opgeslagen fout opleveren.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 okt 2011 16:32
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
Bedankt EvilTwin :smt023 .
Ga hier ook mee aan de gang.
Voel me nu wel voor twee tellen :lol: :lol: :lol:
Maar daar heb ik om gevraagd.

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


04 okt 2011 08:42
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorstoring - à l'aide!
EvilTwin schreef:
schreef o.a. Dus kijk eens naar de druk/opbrengst van de LD-pomp en het brandstoffilter. Meten is beter dan lukraak vervangen.


In onze 2.0 HPi (nog afgebeeld op de onaangepaste avatar), die letterlijk en figuurlijk ook in de familie meerijdt, heeft bij ongeveer 222.000 km de LD pomp het (bij ons) voor de tweede maal begeven (maar bij de vorige eigenaar ook al eens vervangen!). Al weer een paar jaar verder nu dus dezelfde problemen. Met nog in het achterhoofd de hoge kosten voor dit onderdeel (ruim 300 euro) vraag ik mij af of er niet een andere-, dan wel voordeliger oplossing bestaat om dit euvel afdoende te tekkelen.
Ik vermoed dat de diesel LD pomp dezelfde afmetingen heetf als ik het gat in de tank bekijk en deze met de benzineversie vergelijk. Echter de druk die deze afleverd ligt iets hoger dan de benzine. En bovendien. Sleutelen aan deze onderdelen is gezien de opbouw niet de doen (niet zonder schade in ieder geval).
Weet iemand raad :?:

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


13 sep 2012 22:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.