Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Fan


Berichten: 80
Lid geworden op: 09 mei 2009 13:41
Auto: Citroen C5 2.0 16v Exclusive Break
Opties: elektrisch schuif kanteldak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9662CJ
Productienummer: 10518
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 172000
Kleur: EYTC gris orageux
gebruikt van de 12volt in de iso radio stekker staat garant voor duistere problemen/storing op de bus besturing van de auto..
het advies zal zijn gebruik een 12volt voorziening die niet via het bussysteem loopt.
ik heb hier geen ervaring mee, maar heb hier gelezen dat men vaak de 12volt stekker bij de handrem gebruikt. ook kun je geschakelde en constante 12volt weg pakken in de zekering kast achter het kastje "bij de linkerknie" van de bestuurders kant.
is een hele boel over te lezen op het forum
en ja dat de nokia carkit wel werkte (althans je geeft niet aan van niet) kan ik niet verklaren, karakter van de auto noemen ze dat hier
groeten
remco
EDIT: lees dit maar eens http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=136" onclick="window.open(this.href);return false;
het advies zal zijn gebruik een 12volt voorziening die niet via het bussysteem loopt.
ik heb hier geen ervaring mee, maar heb hier gelezen dat men vaak de 12volt stekker bij de handrem gebruikt. ook kun je geschakelde en constante 12volt weg pakken in de zekering kast achter het kastje "bij de linkerknie" van de bestuurders kant.
is een hele boel over te lezen op het forum
en ja dat de nokia carkit wel werkte (althans je geeft niet aan van niet) kan ik niet verklaren, karakter van de auto noemen ze dat hier
groeten
remco
EDIT: lees dit maar eens http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=136" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Tuurlijk werkt het apparaat wat je aansluit wel, die krijgt gewoon stroom. De BC snapt er alleen geen bal van dat er stroom getrokken wordt terwijl hij 'ziet' dat de radio uit is. bv. Of de boel trekt zoveel stroom dat de metertjes op je dash uitvallen. Of de BC denkt dat er iets kapot is en zet voor de zekerheid maar alle waarschuwingslichtjes aan.
't probleem bij het aansluiten op de CAN/VAN bus ligt niet bij het aangesloten apparaat, maar bij het effect op het BC system ('t is echt een netwerk) van de C5.
Da's de reden dat sommigen toch stroom van de BUS pakken "Het werkt toch ?"
Ja, de Carkit werkt, alleen de rest van je auto straks misschien niet meer
't probleem bij het aansluiten op de CAN/VAN bus ligt niet bij het aangesloten apparaat, maar bij het effect op het BC system ('t is echt een netwerk) van de C5.
Da's de reden dat sommigen toch stroom van de BUS pakken "Het werkt toch ?"
Ja, de Carkit werkt, alleen de rest van je auto straks misschien niet meer

Johan

V.I.P.


Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:30
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Delft
Toch hoop ik dat de BSI of COM2000 "slechts" ontregelt zijn. Daar kom ik snel achter met een Lexia.
Als er echt iets kapot gemaakt is, zal ik moeten slopen en wellicht Bart Ebben benaderen.
Dank voor de info.
Tomas
Als er echt iets kapot gemaakt is, zal ik moeten slopen en wellicht Bart Ebben benaderen.
Dank voor de info.
Tomas
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
't kapot gaan van een lijntje op de faltcables van een van de stengels is een bekende kwaal hoor, als dat het geval is staat dt totaal los van het (verkeerd) aansluiten van de carkit.
't schijnt dat de knopjes aan het uiteinde het meestal als eerste begeven, zal vast te maken hebben met de plaatsing en de plaats waar de lijntjes voor die knoppen lopen in de flatcable..
'k heb zelf ws. een zelfde soort probleem, op de linkerstengel zit op het uiteinde een knop voor het aan/uitzetten van de functie autom. verlichting. Bij mij doet 'ie helemaal niks... Ik laat het zo want ik was toch niet van plan die functie uit te zetten. Sterker nog, ik heb 'em expliciet weer aan laten zetten...
't schijnt dat de knopjes aan het uiteinde het meestal als eerste begeven, zal vast te maken hebben met de plaatsing en de plaats waar de lijntjes voor die knoppen lopen in de flatcable..

'k heb zelf ws. een zelfde soort probleem, op de linkerstengel zit op het uiteinde een knop voor het aan/uitzetten van de functie autom. verlichting. Bij mij doet 'ie helemaal niks... Ik laat het zo want ik was toch niet van plan die functie uit te zetten. Sterker nog, ik heb 'em expliciet weer aan laten zetten...

Johan

V.I.P.


Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:30
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Delft
Gelukkig had het allemaal niets met de carkit te maken.
De proxia gaf aan dat de schakelaar op de kop van de ruitenwisser-stengel defect was.
De schakelaar van de linkerstengel (voor automatische verlichting) heb ik verwisselt. Nu werkt 't weer prima! Op de boordcomputer kan ik nu weer alle instellingen zichtbaar maken (verbruik, gemiddelden etc.).
Overigens wel een hoop gedoe om de schakelaars uit elkaar te halen. Rondspringende veertjes, koper-dingetjes die niet op zijn plaats blijven zitten.....
De carkit is een parrot 3100 waarvan het display in de asbak is weggewerkt. Ben erg tevreden over geluidskwaliteit. Aan de andere kant van de lijn wordt niet meer opgemerkt dat ik vanuit de auto bel; klasse!
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Tomas
De proxia gaf aan dat de schakelaar op de kop van de ruitenwisser-stengel defect was.
De schakelaar van de linkerstengel (voor automatische verlichting) heb ik verwisselt. Nu werkt 't weer prima! Op de boordcomputer kan ik nu weer alle instellingen zichtbaar maken (verbruik, gemiddelden etc.).
Overigens wel een hoop gedoe om de schakelaars uit elkaar te halen. Rondspringende veertjes, koper-dingetjes die niet op zijn plaats blijven zitten.....
De carkit is een parrot 3100 waarvan het display in de asbak is weggewerkt. Ben erg tevreden over geluidskwaliteit. Aan de andere kant van de lijn wordt niet meer opgemerkt dat ik vanuit de auto bel; klasse!
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Tomas

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
R1200C - zou je nog iets duidelijker kunnen zijn over dat losklikken van de bekleding her en der? Ik ben als de dood dat ik iele plastic lipjes afbreek of de boel vies/kapot maak door met een schroevendraaier te gaan wrikken ofzo.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Wat wil je los hebben ? Heb al meerdere dashboards opengemaakt, soms vaker dan eens...
Johan