Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Stikstof ... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Dat zou natuurlijk kunnen.
Alleen is volgens mij de motivatie om je banden met stikstof te vullen (volgens de bandenboeren) dat hij dan beter op spanning blijft.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


12 jun 2009 17:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
angst voor waterdamp lijkt me ook onzin omdat:
a) aluminium niet op dezelfde wijze oxideert als ijzer. Invloed van waterdamp is twijfelachtig
b) het velgbed gelakt kan zijn.

Bottom line is dat ik liever stikstof in m'n bollen heb dan in mijn banden.

NB auto's met luchtvering rijden ook zonder problemen met echte lucht op tig bar.

Citaat:
Toch zou ik graag testdata willen zien van lucht ontsnappend uit banden


sinds ik mijn sensoren heb laten inleren (12mnden) is er nog geen bar ontsnapt. Maar dat is bij 2,5bar overdruk, bij 100bar zoals in de bollen ontsnapt stikstof nog door staal heen. ;)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


12 jun 2009 17:15
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Ik ben dus nu op zoek naar moleculen die nog groter zijn dan N2 moleculen.. :smt017

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


12 jun 2009 18:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
De grootte van het molecuul maakt niet zoveel uit, of de moleculen moeten zo groot worden dat ze geen gas meer zijn. Bij kamertemperatuur zijn er niet zo heel veel pure gassen. Misschien is CO2 een optie dan, dat is tenminste triatomair.

Ik heb me al eens meer afgevraagd of je banden niet meer met een soort gelachtige substantie zou kunnen vullen. Veel minder risico op lekrijden, en met de juiste gel ook nooit meer bijvullen.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


12 jun 2009 18:09
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Dan zit je wel weer met een erg hoog onafgeveerd gewicht.

Overigens zijn er ook tennisballen zonder gasvulling, dus wie weet. (Tretorn geloof ik...)

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


12 jun 2009 18:35
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Ploffie schreef:
Dan zit je wel weer met een erg hoog onafgeveerd gewicht.

Hoeft niet, er bestaat een stof die aerogel heet; momenteel de lichtste vaste stof op aarde.
Dat is welliswaar afiak niet 'gel' achtig (zoals de naam zou doen vermoeden ;)) maar hard en bros, maar misschien zijn er stoffen te verzinnen die vergelijkbaar zijn maar dan gelvormig of iig niet vormvast. Een soort van 'spons inserts' (wordt ook bij sommige rc autotjes gebruikt ;))

Ik blijf wel gewoon een compressor gebruiken. En als de lucht eerst tot 10 bar is opgepompt waarna het weer tot 2,5 bar wordt gereduceerd, dan is het vocht er ook voor een groot gedeelte wel uit (lage relatieve luchtvochtigheid)

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


12 jun 2009 19:06
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Je kunt natuurlijk ook een zak van dit halen en er in gooien :smt023

Afbeelding

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


12 jun 2009 21:10
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11350
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
PfPfff heb ik laatst met de fietspomp erlucht bij gepompt wat nu? vochtig?
ach wat maakt het ook uit rijden doet het wel :D

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


12 jun 2009 23:44
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Giessenburger schreef:
Zal ik als chemicus nog even een duit in het zakje doen?
Dan kan ik als chemisch technoloog niet achterblijven :smt190

Giessenburger schreef:
Zo'n cilinder heeft een inhoud van 2*pi*(r^2)*h=135 liter.

Wij v/d technologie gebruiken pi*R^2 is, niet 2*pi*R^2 :lol:
Het volume v/d band is dan ~44 liter en bevat ~200 g lucht bij 3.5 bar druk.

GuidoK schreef:
Voor hetzelfde geldt is het effect dat zuurstof gedeeltelijk in de band met rubber reageert een factor miljoen groter, dus waarom zou je het effect uberhaupt noemen.
Huh, omdat het misschien niet relevant is moeten we het weglaten. Je zou een goede politicus zijn.
GuidoK schreef:
Dat laatste effect zal ongetwijfeld plaatsvinden, maar dat geldt evenveel voor andere gassen in de atmosfeer die misschien wel kleiner zijn.
GuidoK schreef:
Ook denk ik dat dit effect zo miniem is, dat dit niet meetbaar is met de drukmeter waarmee je je band vult (de partiële druk van de gedifusseerde gassen (van buiten naar binnen dus) is denk ik een stuk lager dan de resolutie van de drukmeter (0,1 bar of evt. 0,01 bar)).
De partiaalspanning van andere gassen dan zuurstof en stikstof is zo klein dat we dat wel kunnen negeren.

Ik had het verhaal over zelf-oppompen v/d band ook maar op internet gevonden (vandaar het linkje). Dus, don't shoot de messenger. Maar het is m'n eer te na er dan niet een klein beetje aan te rekenen:
Voor een band op 3.5 bar met N2 in de buitenlucht gelden de volgende partiaalspanning (in bar):
Buitenlucht Band
N2 0.8 3.5
O2 0.2 0

Stel nu in het extreme geval dat alleen O2 door het materiaal kan diffunderen. Dan zal de partiaalspanning aan binnen en buitenzijde op termijn (hoe lang hangt af van diffusiesnelheid en dikte v/h materiaal) gelijk worden:

Buitenlucht Band
N2 0.8 3.5
O2 0.2 0.2

Dus, de spanning in de band zal van 3.5 naar 3.7 bar toenemen. Relatief van 2.5 naar 2.7, een kleine 10%. In de praktijk is het effect natuurlijk kleiner omdat N2 naar buiten zal diffunderen.

Volgens de link in mijn 1ste post (maar die boys van zijn hebben er belang bij) "The difference during the first years is 40%.". Dus een band met N2 zo 40% minder drukverlies (door diffusie) na 1 jaar hebben. Eviltwin heeft geen verlies na een jaar gezien. 40% of niets is ... Ik moet daarentegen wel regelmatig wat lucht in m'n bandjes doen. Misschien heeft hij al N2 in z'n banden.

Giessenburger schreef:
De opmerking dat de druk in je band zou toenemen als er geen zuurstof binnenin aanwezig is, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dat is entropisch zo ongunstig dat dat effect zo klein is dat het niet meetbaar is.
Que???? :smt017 De natuur streeft juist naar maximale wanorde. Dus die N2 en O2 willen niets liever dan lekker opmengen.


12 jun 2009 23:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
WackoH schreef:
Huh, omdat het misschien niet relevant is moeten we het weglaten. Je zou een goede politicus zijn.

Zo bedoelde ik het niet. Het is meer een statement dat er allerlei theorieen bedacht/toegepast worden van zaken die plaats zouden kunnen vinden, zonder dat erbij serieus wordt nagedacht in hoeverre het plaatsvindt (dus met welke hoeveelheid), terwijl dat laatste uiteindelijk is waar het om draait. Het lanceren van allerlei theorieen van welke effecten en gebeurtenissen er allemaal spelen in een situatie zonder serieus te kijken naar welk aandeel ze hebben omschrijf ik altijd maar als kleuterwetenschap.

Citaat:
De partiaalspanning van andere gassen dan zuurstof en stikstof is zo klein dat we dat wel kunnen negeren.

Niet als je niet onderzoekt in hoeverre andere gassen uit de buitenlucht misschien wel veel sneller naar binnen diffusseren. Dat er meer zuurstof in de buitenlucht aanwezig is, heeft niet direct een relatie met dat zuurstof dan ook sneller een band 'binnendiffuseerd'. Misschien gaat dat met een ander gas wel een miljoen keer zo snel. Als je het niet onderzoekt, weet je het ook niet, dus kan je ook geen betekenis aan de theorie geven. (mijn statement ging dus over in hoeverre verschillende gassen naar binnen diffuseren, en daarin kan partiele druk of 'entropisch gewin' misschien wel helemaal geen grote factor zijn; misschien is rubber voor sommige gassen wel veel permeabeler dan andere. De semi-permeabiliteit van de band is dan ook de grondslag van het kiezen voor stikstofvulling.).
Het enige wanneer het niet opgaat is wanneer er in de te beschouwen periode meer vol% (van de stikstofhoeveelheid in de band) zuurstof naar binnen diffusseert dan dat andere gassen als vol% in de buitenlucht zitten, althans, dan zal de concentratie van andere gassen in de band lager zijn. Of je het dan kan negeren is een tweede ;).

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 jun 2009 00:18
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
GuidoK schreef:
WackoH schreef:
Huh, omdat het misschien niet relevant is moeten we het weglaten. Je zou een goede politicus zijn.

Zo bedoelde ik het niet. Het is meer een statement dat er allerlei theorieen bedacht/toegepast worden van zaken die plaats zouden kunnen vinden, zonder dat erbij serieus wordt nagedacht in hoeverre het plaatsvindt (dus met welke hoeveelheid), terwijl dat laatste uiteindelijk is waar het om draait.[\quote]Ik ben het met je eens dat er van alles de wereld in geslingerd wordt zonder dat daar een onderbouwing voor is. Daarom heb ik een klein beetje aan gerekend. ;-)

WackoH schreef:
De partiaalspanning van andere gassen dan zuurstof en stikstof is zo klein dat we dat wel kunnen negeren.

Lucht bevat als 3de gas Argon met 0.93%. Als we verder gaan met het voorbeeld, en daarnaast argon meenemen, dan krijgt je de volgende procentuele samenstelling v/h gas als er eenmaal evenwicht is bereikt (dat hangt helemaal v/h materiaal af).
N2 94.42%
O2 5.34%
Ar 0.24%
Dus de bijdrage van Argon is theoretische nog maar 1/20 van O2. Dan kunnen we het verwaarlozen.


13 jun 2009 09:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
Hmm, ik was niet op mijn scherpst met mijn berekening blijkt...

Toch zie ik niet hoe zuurstof van buiten naar binnen zou diffunderen. Ja, het is meer wanorde. Maar het drukverschil is zo groot dat ik dat gewoon niet zie gebeuren.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


13 jun 2009 12:00
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
WackoH schreef:
Lucht bevat als 3de gas Argon met 0.93%. Als we verder gaan met het voorbeeld, en daarnaast argon meenemen, dan krijgt je de volgende procentuele samenstelling v/h gas als er eenmaal evenwicht is bereikt (dat hangt helemaal v/h materiaal af).
N2 94.42%
O2 5.34%
Ar 0.24%
Dus de bijdrage van Argon is theoretische nog maar 1/20 van O2. Dan kunnen we het verwaarlozen.

Ik heb het niet over het bereiken van een evenwicht danwel evenwichtssituatie, je weet ook helemaal niet hoe lang dat duurt.
Als rubber 100 keer zo permeabel is voor argon als voor zuurstof, en het bereiken van een evenwicht heel lang duurt (stel maar ff 100 jaar), dan heb je na 1 jaar 5x zoveel argon in je band als zuurstof. Kan je dan op dat punt argon verwaarlozen en zuurstof niet? :roll:

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 jun 2009 13:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
GuidoK schreef:
WackoH schreef:
Lucht bevat als 3de gas Argon met 0.93%. Als we verder gaan met het voorbeeld, en daarnaast argon meenemen, dan krijgt je de volgende procentuele samenstelling v/h gas als er eenmaal evenwicht is bereikt (dat hangt helemaal v/h materiaal af).
N2 94.42%
O2 5.34%
Ar 0.24%
Dus de bijdrage van Argon is theoretische nog maar 1/20 van O2. Dan kunnen we het verwaarlozen.

Ik heb het niet over het bereiken van een evenwicht danwel evenwichtssituatie

Maar ik wel :lol:
GuidoK schreef:
je weet ook helemaal niet hoe lang dat duurt.
Zeg ik dat dan??? In beginsel duurt het eeuwig voordat een evenwichtstoestande is bereikt. Het is gewoon handig om effe te beginnen met de evenwichtstoestand om te bekijken hoe groot het effect maximaal kan zijn.

GuidoK schreef:
Als rubber 100 keer zo permeabel is voor argon als voor zuurstof, en het bereiken van een evenwicht heel lang duurt (stel maar ff 100 jaar), dan heb je na 1 jaar 5x zoveel argon in je band als zuurstof.
Ik snap je sommetje niet helemaal. We kunnen het nog niets evenvoudiger maken: Stel N2 en O2 diffunderen niet door de band, alleen Ar (Argon) in recordtijd. Dan neemt de druk door Argon met ~0.2% toe. Daarom vind ik het verwaarloosbaar \.
GuidoK schreef:
Kan je dan op dat punt argon verwaarlozen en zuurstof niet? :roll:
Guido, als jij vindt dat het pas bij 0.1% verwaarloosbaar is heb je helemaal gelijk. :smt190
Statistiek is zo leuk, heh!

Even terug naar de basis v/d discussie.
N2 in je band kan zeker geen kwaad. Volgens mij heeft het voordelen, maar zijn die voor de meeste van ons zo gering dat ze verwaarloosbaar ziijn.


13 jun 2009 17:33
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stikstof ...
WackoH schreef:
Guido, als jij vindt dat het pas bij 0.1% verwaarloosbaar is heb je helemaal gelijk. :smt190
Statistiek is zo leuk, heh!

Dat is niet wat ik schrijf!
Maar als jij een evenwichtssituatie stelt (zoals je in je latere posts pas deed), dan kan je mijn verdere commentaar vergeten; dat staat namelijk letterlijk in mijn post, en ik dacht dat dat ook wel duidelijk was.
Overigens zal het evenwicht wat je hier neerzet (de gasconcentraties) m.i. nooit in de band plaatsvinden tenzij deze leeg is (geen overdruk), maar dat doet nu hier even niet ter zake

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


14 jun 2009 14:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.