Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Armleuningen verkeerd ontworpen?
Auteur |
Bericht |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Harm van Beek schreef: Ben je misschien langer, breder of zwaarder dan de gemiddelde C5-rijder? Mijn vriend met 1.92cm heeft nergens last van, maar die weegt dan ook maar 80kg...  dat is toevallig en jij bent 1.80cm en 92 kilo 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
05 jun 2009 07:17 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Duck schreef: dat is toevallig en jij bent 1.80cm en 92 kilo  87 inmiddels... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 jun 2009 09:59 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Het kan idd beter, (1.90/105kg)
Alleen in de auto gebruik ik altijd de passagiersleuning en passagiers help ik vaak met de gordels; zelf heb ik met de gordel geen probleem.
Persoonlijk ligt mijn voorkeur bij de elektrische middenarmsteun van de Xm.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 jun 2009 10:32 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Lekker comfortabel die armsteunen op de buiten- cq autoweg. Even op de goede hoogte afstellen en dan ellebogen erop en vingers aan het stuur (ja bij veilig rijden training leer je het heel anders!!!!) en lekker ontspannen toeren.
De veiligheidsgordel vastmaken onder de neergeklapte armsteun is niet het meest handige (zal de methode van Klaverblaadje eens proberen) maar op langere ritten doe je dat toch niet om de haverklap.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
05 jun 2009 11:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Dat vastmaken is echt een handigheidje hoor, ik zie m'n vrouw ook altijd stoeien  , die klapt hem omhoog, net als in de 207 trouwens .... ik gebruik dezelfde methode als klaverblaadje. Ben overigens niet groot van postuur 1.83m @ 76kg
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
05 jun 2009 11:29 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Dan kom ik weer terug bij hetgeen ik hiervoor benoemde, "als je in een Franse auto iets onhandig vindt, dan doe je het waarschijnlijk verkeerd". Ik heb de eerste keren ook even zitten puzzelen met die gordel, maar zoals Menno zegt, het gaat nu automatisch in een vloeiede beweging en zonder nadenken. Hetzelfde met de tankdop, ik stond daar onhandig met de tankdop en de contactsleutel en ik dacht "het bestaat niet dat die op comfort gestelde Fransen zo onhandig met hun tankdop staan te klooien" Thuis eens goed gekeken, en jazeker aan de klep zit een haakje voor de dop. Die Dark knop voor de dashboardverlichting is een uitkomst, want de dimmer zit op de meest ophandige plaats in de klokkenwinkel en er aan draaien onder het rijden is echt levensgevaarlijk. Totdat ik van ET leerde dat je de klokken makkelijk kunt dimmen door de Dark knop gewoon even vast te houden. Mais bien sure! Net zo'n verhaal als dat onhandige gaspedaal in het midden bij de oude Citroëns Het mooiste voorbeeld dateert uit de 70er jaren toen ik voor Renault werkte. Wij verkochten de Renault vrachtwagens en volgens de chauffeurs waren dat de onhandigste cabines ooit. Er was zelfs een een chauffeur die viel en zijn enkel gebroken had bij het uitstappen. Na veel moeite kreeg ik een afspraak met de constructeur van de cabines. Ik legde hem het probleem uit, hij keek me zeer wazig aan, zei tegen me: "let op" Linkerhand hier, linkervoet daar, rechterhand daar, Voila, Compri?Hij zette zich af en ging in één vlotte beweging in én uit de cabine. Ik kon alleen maar verbaasd knikken en me afvragen waarom geen van ons domme Hollanders dat ooit gezien had.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
05 jun 2009 12:35 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Klaverblaadje schreef: Die Dark knop voor de dashboardverlichting is een uitkomst, want de dimmer zit op de meest ophandige plaats in de klokkenwinkel en er aan draaien onder het rijden is echt levensgevaarlijk. Draaien? Ik moet er op drukken. En drukken op de Dark knop doet bij mij weer niets... 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 jun 2009 17:04 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
wel vast houden he 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
05 jun 2009 17:15 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Darkknop is bij uitvoeringen met fabrieks-alarm een knop om het volumetrisch alarm aan/uit te zetten Dan heb je de knop bij de metertjes nodig .....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
05 jun 2009 17:49 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ik heb de knop bij de metertjes nodig dus..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 jun 2009 19:15 |
|
 |
LWaanders
C5club Fan
Geregistreerd: 11 nov 2008 21:42 Berichten: 51 Woonplaats: Vught
Auto: C5 Break V6
Opties: Exc, RT3 Navi, JBL, AFIL, glazen dak, alarm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10201
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 48000
Kleur: zwart metallic
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Dus voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om de dark knop bij de radio, maar om een dark knop in het rijtje van 6 knoppen onder de klimaatbediening?
_________________

Voorgangers: XM V6.24 '95 BX Deauville 1.4 '93 Visa Leader 1.1R '86
|
05 jun 2009 21:26 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ik denk dat het om dezelfde knop gaat.
Deze toch?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 jun 2009 22:18 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Klaverblaadje schreef: Dan kom ik weer terug bij hetgeen ik hiervoor benoemde, "als je in een Franse auto iets onhandig vindt, dan doe je het waarschijnlijk verkeerd". vergeet niet de tik tegen de ruitenwisserstaak, om de automaat weer op gang te helpen  De Fransen hebben idd een iets andere praktische logica dan bijv. Duitsers. Nederlanders (en Belgen) vergeten wel eens dat we van oorsprong allemaal Burgondiërs zijn (in de letterlijke zin) en dat we dus zowel de ene kant uit kunnen (Germaans) als de andere (Gallo-Romaans.) Wij leunen -soms te veel- naar het koude nuchtere strakke oosten en de Belgen leunen -soms te veel- naar het warme gevoelige rommelige zuiden. Beide hebben zo hun charmes. Wel jammer om te zien dat het Germaanse denken ook in Frankrijk voet aan de grond krijgt. Dat werd gisteravond weer fijntjes uiteen gezet in een oude Top Gear test vd C6. (waar zijn de satellieten gebleven, de toeterknop, etc.) Maar als je dus denkt dat er iets verkeerd is ontworpen aan een Citroën dan moet je dus eerst de fout bij jezelf zoeken.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
06 jun 2009 12:57 |
|
 |
LWaanders
C5club Fan
Geregistreerd: 11 nov 2008 21:42 Berichten: 51 Woonplaats: Vught
Auto: C5 Break V6
Opties: Exc, RT3 Navi, JBL, AFIL, glazen dak, alarm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10201
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 48000
Kleur: zwart metallic
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
Ploffie schreef: Ik denk dat het om dezelfde knop gaat.
Deze toch? Aha, toch de gewone dark knop, maar die wordt bij aanwezig zijn van alarm niet vervangen door het alarm knopje zolas Menno zei. Op de PhII zitten ze in ieder geval allebei, dus zowel dark als alarm on/off knop.
_________________

Voorgangers: XM V6.24 '95 BX Deauville 1.4 '93 Visa Leader 1.1R '86
|
06 jun 2009 17:08 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Armleuningen verkeerd ontworpen?
in de war met een PH1 ... die heeft wel een vervangende knop ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
06 jun 2009 17:10 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|