Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Locatie: Epe
In de 'retrofit' wereld: Distributiekit (distibutieriem + spanner) en Polyriemkit (poly V riem + spanner), merk Gates: € 193,85 incl. b.t.w. M.i. kun je met het vervangen van de distributie net zo goed even de polyriem met z'n spanner meepakken, deze heeft een zelfde levensduur als de distributieriem zelf. Blijft alleen het grote probleem: hoe krijg je het er op!?
Succes,
Albert.
Succes,
Albert.
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Weliswaar geen diesel, maar het is toch min of meer dezelfde motor. Voor mijn 1.8 was ik bij JO in Nieuw Vennep exact €452,66 kwijt, spanrollen en de waterpomp incluis.
Heren..
Hier onze bevindingen op een rijtje:
Wij hebben deze discussie reeds met zeer veel dealers gevoerd. De Peugeot dealers geven aan dat de eerste 2.0 HDI 16v motoren bij 160.000km moeten gebeuren en dat later de termijn is opgeschroefd naar 240.000km (net als bij de 1.6 HDI 110pk's) Als je vraagt of er dan technische veranderingen aan de motor hebben plaatsgevonden die dit rechtvaardigen is het eenduidige antwoord ....eeeeh eeeeeh nee - het is exact dezelfde motor met exact dezelfde onderdelen.
Ook bij de Citroën dealers eigenlijk hetzelfde verhaal - echter hier zijn dan ook nog 2 verschillende boekjes in omloop. De eerste boekjes (worden overigens gewoon door elkaar gebruikt) vermelden 160.000km en daarna weer 240.000km.
Peugeotdealers vind ik persoonlijk wat duidelijker in het verhaal. Zij zeggen simpelweg: het was 160.000km alleen na een bepaalde periode hebben ze daar 240.000km van gemaakt - een technische verklaring voor deze 'opwaardering' is er simpelweg niet.
grt
AutoVitel
Hans
Tot zover mijn bijdrage ..
Hier onze bevindingen op een rijtje:
Wij hebben deze discussie reeds met zeer veel dealers gevoerd. De Peugeot dealers geven aan dat de eerste 2.0 HDI 16v motoren bij 160.000km moeten gebeuren en dat later de termijn is opgeschroefd naar 240.000km (net als bij de 1.6 HDI 110pk's) Als je vraagt of er dan technische veranderingen aan de motor hebben plaatsgevonden die dit rechtvaardigen is het eenduidige antwoord ....eeeeh eeeeeh nee - het is exact dezelfde motor met exact dezelfde onderdelen.
Ook bij de Citroën dealers eigenlijk hetzelfde verhaal - echter hier zijn dan ook nog 2 verschillende boekjes in omloop. De eerste boekjes (worden overigens gewoon door elkaar gebruikt) vermelden 160.000km en daarna weer 240.000km.
Peugeotdealers vind ik persoonlijk wat duidelijker in het verhaal. Zij zeggen simpelweg: het was 160.000km alleen na een bepaalde periode hebben ze daar 240.000km van gemaakt - een technische verklaring voor deze 'opwaardering' is er simpelweg niet.

grt
AutoVitel
Hans
Tot zover mijn bijdrage ..
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Het verhogen van de interval van de distributie heeft oa te maken met een geweizigd nokkenastandwiel en het gebruik van een andere aircopomp. Die pomp zorgt er voor dat het inschakelen geleidelijk gebeurd en niet met een ouderwetse klap.
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken hebben wij als erkend reparateur een functie op Citroen Service waar we aan de hand van het chassisnummer de interval op kunnen zoeken van de distributie.
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken hebben wij als erkend reparateur een functie op Citroen Service waar we aan de hand van het chassisnummer de interval op kunnen zoeken van de distributie.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

Geldt dit dan alleen voor de bovenstaande lettercombinatie? Of ook voor (zoals ik heb) RCRHRH?Oldenhage schreef:Het verhogen van de interval van de distributie heeft oa te maken met een geweizigd nokkenastandwiel en het gebruik van een andere aircopomp. Die pomp zorgt er voor dat het inschakelen geleidelijk gebeurd en niet met een ouderwetse klap.
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken hebben wij als erkend reparateur een functie op Citroen Service waar we aan de hand van het chassisnummer de interval op kunnen zoeken van de distributie.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Ik schreef:
Ik weet veel, maar dat niet.. maar adhv het chassisnummer kunnen we het opzoeken.
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken hebben wij als erkend reparateur een functie op Citroen Service waar we aan de hand van het chassisnummer de interval op kunnen zoeken van de distributie.

Ik weet veel, maar dat niet.. maar adhv het chassisnummer kunnen we het opzoeken.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

Ah, okay, dank. Dus zeker niet alleen voor de genoemde lettercombinatie. Dat je overigens die paar duizend chassisnummers niet uit je hoofd kent...Oldenhage schreef:Ik schreef:
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken hebben wij als erkend reparateur een functie op Citroen Service waar we aan de hand van het chassisnummer de interval op kunnen zoeken van de distributie.
![]()
Ik weet veel, maar dat niet.. maar adhv het chassisnummer kunnen we het opzoeken.
