Netjes!Ronald schreef:UPDATE
Vandaag de 180.000 beurt laten doen en tegelijkertijd de zelf gereden grens van 50.000 gepasseerd.
Weer niks anders dan sapjes en banden. In de de laatste 50.000 alleen maar de thermostaat van de motor vervangen.
Banden gingen wel hard dit keer, alle 4 onder de 3mm in 40.000 km tijd. Nouja zal wel aan het extra gewicht van de gasinstallatie liggen![]()
Nog steeds dik tevreden dus.
gr. Ronald
Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 65000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        UPDATE
Tis weer status-update-dag lees ik op het forum:
Vandaag aan de Lexia gehangen want de Xenonlampen knipperden allebei tegelijkertijd soms in de zin van uit-aan, net zo snel als jij het kan lezen.
Lexia geeft bij eerste diagnose vaak aan "probleem: ja" of "probleem: nee". Ik had "probleem: ?".
Dit zowel op koplamp links als koplamp rechts. Bij diepere diagnose ook geen oorzaak kunnen vinden. Eén Xenon lampje vervangen, Brian koos voor rechts, voor de kijkers links en nou knipperen ze allebei niet meer. Brilliante Brian of gewoon vreemd ?
Voorts 20x dezelfde storing gewist: BSI kan automatische versnellingsbak niet vinden. Klopt wel, soms wil die na het starten niet uit zon . Motor uit, nog een keer starten en het werkt weer.
Zal wel een slechte busaansluiting zijn. En een automaat he, koekebakkers versnelling.
 
Voor de rest als de brandweer voor 40 cent de liter.
Gr. Ronald
Ps. Ohja, had ook nog iets echt ergs. Lekkage koelvloeistof. Bleek een rubber dingetje van een dubbeltje te zijn.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Tis weer status-update-dag lees ik op het forum:
Vandaag aan de Lexia gehangen want de Xenonlampen knipperden allebei tegelijkertijd soms in de zin van uit-aan, net zo snel als jij het kan lezen.
Lexia geeft bij eerste diagnose vaak aan "probleem: ja" of "probleem: nee". Ik had "probleem: ?".
Dit zowel op koplamp links als koplamp rechts. Bij diepere diagnose ook geen oorzaak kunnen vinden. Eén Xenon lampje vervangen, Brian koos voor rechts, voor de kijkers links en nou knipperen ze allebei niet meer. Brilliante Brian of gewoon vreemd ?
Voorts 20x dezelfde storing gewist: BSI kan automatische versnellingsbak niet vinden. Klopt wel, soms wil die na het starten niet uit zon . Motor uit, nog een keer starten en het werkt weer.
Zal wel een slechte busaansluiting zijn. En een automaat he, koekebakkers versnelling.
Voor de rest als de brandweer voor 40 cent de liter.
Gr. Ronald
Ps. Ohja, had ook nog iets echt ergs. Lekkage koelvloeistof. Bleek een rubber dingetje van een dubbeltje te zijn.
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club extreme Die-Hard

    			        
Berichten: 819
      		Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
      			      		      			      				Opties: Alle Opties + Street View Live
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 112000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla
      			      		      			      				Locatie: Epe
      			      		      		
      		      		      		        Beste Ronald,
Met veel interesse lees ik jouw ervaringen met je C5 op gas. De titel van dit onderwerp is voor mij gelijk de reden dat ik al jaren 'diesel'. Ooit heb ik met een XM op gas zeer slechte ervaringen gehad en heb toen besloten om nooit, maar dan ook nooit meer een auto 'op gas' te kopen. Naarmate de tijd vordert en ik dit soort berichten lees zit ik steeds meer in twijfel. Ook andere leden van dit forum zijn positief over het rijden op gas, niet meer of minder positief dan de dieselaars en de benzine-chauffeurs. Bovendien komt daarbij dat ik tegenwoordig nog slechts 20.000 km. per jaar rijdt en is gas sowieso een economisch betere optie dan een dieselvariant. Mocht ik ooit weer in de mood zijn om een Citroen (who else?) op gas aan te schaffen, dan zal ik de smeigheid van de diesel wel missen, daar ben ik van overtuigd. Vanavond had ik even deze discussie met m'n vrouw over het op gas en diesel rijden, en dat ik met name dat soepele wegrijden bij een benzine of gasauto zo zal missen als ik daadwerkelijk een C5 op gas zou kopen. Toen, als een donderslag bij heldere hemel sprak zij, a-technisch als zij is, de gevleugelde woorden: Dan neem je toch een automaat......Dat is denk ik de juiste combi: een lekkere 'dikke' C5 op gas met een automatische versnellingsbak. Het lijkt mij de enige goede vervanging van een met dieselmotor uitgerust exemplaar. Na dit gesprek en jouw onderwerp 'Koken voor 6' heb ik een alternatief ontdekt waarvan ik tot voor kort in mijn stoutste dromen niet over nagedacht zou hebben. Er is echter een nadeel: mijn huidige dame heb ik pas vier maanden, dus zij moet nog even........anders heet het kapitaalvernietiging en dus zal ik nog een poosje in m'n 1.6 HDIF moeten doortuffen, zowaar geen straf kan ik je meedelen, maar mede door jouw ervaringen met gas en het vooruitzicht in de toekomst automatisch te kunnen rijden (een 1.6 HDIF is niet leverbaar met een automatische transmissie) overtuigen mij om voor de volgende keer serieus uit te kijken naar een C5 met een gasinstallatie, en natuurlijk een automatische bak, maar dat had je al begrepen denk ik zo.
Groeten,
Albert.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Met veel interesse lees ik jouw ervaringen met je C5 op gas. De titel van dit onderwerp is voor mij gelijk de reden dat ik al jaren 'diesel'. Ooit heb ik met een XM op gas zeer slechte ervaringen gehad en heb toen besloten om nooit, maar dan ook nooit meer een auto 'op gas' te kopen. Naarmate de tijd vordert en ik dit soort berichten lees zit ik steeds meer in twijfel. Ook andere leden van dit forum zijn positief over het rijden op gas, niet meer of minder positief dan de dieselaars en de benzine-chauffeurs. Bovendien komt daarbij dat ik tegenwoordig nog slechts 20.000 km. per jaar rijdt en is gas sowieso een economisch betere optie dan een dieselvariant. Mocht ik ooit weer in de mood zijn om een Citroen (who else?) op gas aan te schaffen, dan zal ik de smeigheid van de diesel wel missen, daar ben ik van overtuigd. Vanavond had ik even deze discussie met m'n vrouw over het op gas en diesel rijden, en dat ik met name dat soepele wegrijden bij een benzine of gasauto zo zal missen als ik daadwerkelijk een C5 op gas zou kopen. Toen, als een donderslag bij heldere hemel sprak zij, a-technisch als zij is, de gevleugelde woorden: Dan neem je toch een automaat......Dat is denk ik de juiste combi: een lekkere 'dikke' C5 op gas met een automatische versnellingsbak. Het lijkt mij de enige goede vervanging van een met dieselmotor uitgerust exemplaar. Na dit gesprek en jouw onderwerp 'Koken voor 6' heb ik een alternatief ontdekt waarvan ik tot voor kort in mijn stoutste dromen niet over nagedacht zou hebben. Er is echter een nadeel: mijn huidige dame heb ik pas vier maanden, dus zij moet nog even........anders heet het kapitaalvernietiging en dus zal ik nog een poosje in m'n 1.6 HDIF moeten doortuffen, zowaar geen straf kan ik je meedelen, maar mede door jouw ervaringen met gas en het vooruitzicht in de toekomst automatisch te kunnen rijden (een 1.6 HDIF is niet leverbaar met een automatische transmissie) overtuigen mij om voor de volgende keer serieus uit te kijken naar een C5 met een gasinstallatie, en natuurlijk een automatische bak, maar dat had je al begrepen denk ik zo.
Groeten,
Albert.
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
    				
    				    			Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Nog een nadeeeltje:
van de Ph2 (en PH3) C5 zijn voor de V6 in elk geval geen GasFX setjes verkrijgbaar. Wel is natuurlijk altijd een installatie op maat mogelijk van bv Prins. Maar een volledig geprepte kit zoals bij gasfx met vialle lpi zoals Ronald heeft op zijn ph1 is (nog) geen sprake.
Mogelijk wil GasFX de kit wel ontwikkelen als iemand er om vraagt....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					van de Ph2 (en PH3) C5 zijn voor de V6 in elk geval geen GasFX setjes verkrijgbaar. Wel is natuurlijk altijd een installatie op maat mogelijk van bv Prins. Maar een volledig geprepte kit zoals bij gasfx met vialle lpi zoals Ronald heeft op zijn ph1 is (nog) geen sprake.
Mogelijk wil GasFX de kit wel ontwikkelen als iemand er om vraagt....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
               Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 4889
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 65000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        Hoi Albert,
Ergens heb ik toch wel het gevoel dat ik erg veel mazzel heb met mijn V6 LPi combi, maar veel vergelijkingsmateriaal is er niet. Ik had wel wat meer ellende ingecalculeerd.
Exroosje geeft hier inderdaad een dilemma aan. Mijn setje met vloeibare injectie wordt inderdaad niet aangeboden voor de Ph2 en Ph3, dus ik moet maar heel zuinig zijn op deze.
Stiekum denk ik aan de Ph3 2.7, benzine is voor mij niet te doen. Maar ja dan moet ik minimaal 4 jaar wachten en sparen en dan nog...
Een Ph2 of 3 op Lpi zou toch wel leuk zijn. Ik zal die Gasfx jongens eens mailen.
Gr. Ronald
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ergens heb ik toch wel het gevoel dat ik erg veel mazzel heb met mijn V6 LPi combi, maar veel vergelijkingsmateriaal is er niet. Ik had wel wat meer ellende ingecalculeerd.
Exroosje geeft hier inderdaad een dilemma aan. Mijn setje met vloeibare injectie wordt inderdaad niet aangeboden voor de Ph2 en Ph3, dus ik moet maar heel zuinig zijn op deze.
Stiekum denk ik aan de Ph3 2.7, benzine is voor mij niet te doen. Maar ja dan moet ik minimaal 4 jaar wachten en sparen en dan nog...
Een Ph2 of 3 op Lpi zou toch wel leuk zijn. Ik zal die Gasfx jongens eens mailen.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 4889
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 65000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        UPDATE

gr. Ronald
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1566
      		Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
      		
      		
      		      		      			      				Auto: MB E400 T
      			      		      			      				Opties: Pano, AMG pack, leer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2018
      			      		      			      				Energielabel: G
      			      		      			      				kilometerstand: 89000
      			      		      			      				Kleur: grijs
      			      		      			      				Locatie: Willemstad
      			      		      		
      		      		      		        Hoezo netjes, geen tellerringenMenno schreef:, .... netjes
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Heb je aandelen, Frank? 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.

    			        
Berichten: 1854
      		Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm  ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
      			      		      			      				Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 315000
      			      		      			      				Kleur: Magic Blue Pearl
      			      		      			      				Locatie: Amsterdam
      			      		      		
      		      		      		        gewoon netjes Ronald  
  
  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
    				
    				    			V.I.P.

    			        
Berichten: 4456
      		Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer Ligne Business 1.6
      			      		      			      				Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12902CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10247
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 191.000
      			      		      			      				Kleur: EEHD  LAK GRIS HARIA 2
      			      		      			      				Locatie: Zeewolde
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 4889
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 65000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        UPDATE
Ook mijn C5 is dus een echte C5. Juist in het weekend voordat we naar het Conservatoire gingen begonnen de bobines op te spelen. Nou ja, het is nog het eerste setje sinds de 210.000 km, dus ik klaag eigenlijk niet. De reserve V6 inzetten was ook geen optie, want daar is de oude middenpijp gebroken van de (vrij) nieuwe einddemper.
Affijn vrijdag met de blauwe naar JO, dinsdag met de grijze, die moest toch al voor z´n 210K beurt.
Ohja, eergister is er ook nog een lantaarnpaal tegen de grijze aangereden, nieuw achterlicht nodig.
 
Dat wordt weer bier en brood deze maand.
 
gr. Ronald
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ook mijn C5 is dus een echte C5. Juist in het weekend voordat we naar het Conservatoire gingen begonnen de bobines op te spelen. Nou ja, het is nog het eerste setje sinds de 210.000 km, dus ik klaag eigenlijk niet. De reserve V6 inzetten was ook geen optie, want daar is de oude middenpijp gebroken van de (vrij) nieuwe einddemper.
Affijn vrijdag met de blauwe naar JO, dinsdag met de grijze, die moest toch al voor z´n 210K beurt.
Ohja, eergister is er ook nog een lantaarnpaal tegen de grijze aangereden, nieuw achterlicht nodig.
Dat wordt weer bier en brood deze maand.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 11351
      		Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
      			      		      			      				Opties: SUV
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2018
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Kleur: Soft sand
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Vervelend dat die lantaarn niet toeterde dat hij eraan kwam hé. 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
    				
    				    			Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Sjees, lantaarnpaal beschadigd?
Die is duurder
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Die is duurder
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 65000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        UPDATE
Afgelopen periode wel problemen gehad, zie bobine draadje.
Bij 210.000 de beurt laten uitvoeren met nieuwe bobines en bougies.
Helaas, er blijft af en toe zeer duidelijke cylinder uitval. In de computer opgeslagen als ´cylinderoverslag´ meldingen. Op het display de wat algemenere melding ´storing emissiesysteem´.
Terug bij JO lijkt qua ontsteking van de brandstof toch alles in orde. Dus op zijn advies maar laten kijken naar het brandstofmengsel zelf bij de gasboer.
Vermoedelijke oorzaak (volgens de gasboer): Ietwat verlaagde LPi gaspompdruk zorgt voor gasvorming (vacuum lock) in het laatste deel van de gasleiding die bovenop het motorblok ligt.
Oplossing: Aanpassing van de gascomputer software waarbij het stationaire toerental van de LPI pomp iets wordt verhoogd.
Kosten: 1 uur arbeidsloon (1/2 uur diagnose, 1/2 uur updaten), één dag vervangende auto ( Astra, mag nooit veel kosten
 )
Kortom, weinig aan de hand, controleerbaar probleem. Maarrre....mijn imago als ´de zonnige gasrijder zonder problemen´ is natuurlijk helemaal naar de maan. En dat al na 2 jaar en 3 maanden.
 
We zullen het zien, eind van de maand weer lekker naar Frankrijk, ´the proof of the pudding is in the eating´
gr. Ronald
Ps.Verwachte levensduur van de LPi pomp (ingebouwd in de tank) 200.000 km, aldus de gasboer.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Afgelopen periode wel problemen gehad, zie bobine draadje.
Bij 210.000 de beurt laten uitvoeren met nieuwe bobines en bougies.
Helaas, er blijft af en toe zeer duidelijke cylinder uitval. In de computer opgeslagen als ´cylinderoverslag´ meldingen. Op het display de wat algemenere melding ´storing emissiesysteem´.
Terug bij JO lijkt qua ontsteking van de brandstof toch alles in orde. Dus op zijn advies maar laten kijken naar het brandstofmengsel zelf bij de gasboer.
Vermoedelijke oorzaak (volgens de gasboer): Ietwat verlaagde LPi gaspompdruk zorgt voor gasvorming (vacuum lock) in het laatste deel van de gasleiding die bovenop het motorblok ligt.
Oplossing: Aanpassing van de gascomputer software waarbij het stationaire toerental van de LPI pomp iets wordt verhoogd.
Kosten: 1 uur arbeidsloon (1/2 uur diagnose, 1/2 uur updaten), één dag vervangende auto ( Astra, mag nooit veel kosten
Kortom, weinig aan de hand, controleerbaar probleem. Maarrre....mijn imago als ´de zonnige gasrijder zonder problemen´ is natuurlijk helemaal naar de maan. En dat al na 2 jaar en 3 maanden.
We zullen het zien, eind van de maand weer lekker naar Frankrijk, ´the proof of the pudding is in the eating´
gr. Ronald
Ps.Verwachte levensduur van de LPi pomp (ingebouwd in de tank) 200.000 km, aldus de gasboer.
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

