Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Je hebt niet echt speciaal gereedschap nodig, een grote waterpomptang is al genoeg, maar je moet de wielen wel vrij hebben hangen en je moet gedeeltelijk de olie aftappen achter op het laagste punt, en zo zijn er nog een aantal dingen.
Mijn advies is, eerst een keer zien voor je het zelf doet, als de dealer het doet kost het ook niet veel want het is relatief weinig werk.
Mijn advies is, eerst een keer zien voor je het zelf doet, als de dealer het doet kost het ook niet veel want het is relatief weinig werk.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Vind het juist leuk om zelf te doen, hobby
Maar een keertje kijken kan geen kwaad!

Maar een keertje kijken kan geen kwaad!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
lijkt mij ook nog wel wat comfortbollen, hoor er wel veel positieve berichten over.
hoe te werk gaan, eerst op de hoogste stand, blokken eronder en dan weer laten zakken op de blokken.
hoe gaat zoiets.
hoe te werk gaan, eerst op de hoogste stand, blokken eronder en dan weer laten zakken op de blokken.
hoe gaat zoiets.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Van de week even een klein blokje op Klaverblaadje´s comfortbollen gereden en wel op het fabrieksterrein van Citroen zelf. Er waren een paar kleine ribbeltjes, drempels mag je ze niet noemen maar het effect is direct voelbaar. Met name bij korte richels en hobbels vind ik de standaard C5 HA+ niet meer van die kwalitiet die we met het passieve HP systeem gewend waren.
Ik ben er van overtuigd dat de comfortbollen dus doen wat ze beloven.
Echter.... in die paar minuutjes op dat parkeerterrein heb ik ook even gewaggeld, even het stuur een paar keer snel links-rechts. Ik vond dat er beduidend meer bodyroll was dan normaal. De C5 met zijn gewicht en hoge carrosserie heeft daar toch al een beetje neiging toe.
Het was echt een hele korte test en volstrekt niet representatief, maar voor mijzelf twijfel ik nog, wil ik nog meer comfort met inlevering van wat ´stijfheid´ en dat tegen de meerprijs van nieuwe bollen ?
Wil je extra comfort en ga je toch nooit vierkant de bocht om dan van harte aanbevolen.
Rob, bedankt.
Gr. Ronald
Ik ben er van overtuigd dat de comfortbollen dus doen wat ze beloven.
Echter.... in die paar minuutjes op dat parkeerterrein heb ik ook even gewaggeld, even het stuur een paar keer snel links-rechts. Ik vond dat er beduidend meer bodyroll was dan normaal. De C5 met zijn gewicht en hoge carrosserie heeft daar toch al een beetje neiging toe.
Het was echt een hele korte test en volstrekt niet representatief, maar voor mijzelf twijfel ik nog, wil ik nog meer comfort met inlevering van wat ´stijfheid´ en dat tegen de meerprijs van nieuwe bollen ?
Wil je extra comfort en ga je toch nooit vierkant de bocht om dan van harte aanbevolen.
Rob, bedankt.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Misschien enkel achter comfortbollen ?? .....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Als ik maar op één as comfortbollen mocht monteren zou ik ze altijd vóór doen.Menno schreef:Misschien enkel achter comfortbollen ?? .....
Op hoge snelheid over een golvend wegdek krijg je met comfortbollen achter wel degelijk een DS gevoel, vooral met een zwaardere belading.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ja, zou misschien helpen tegen het extra ´rollen´ maar dat helpt weer niet als je voortrein zo´n gemene richel neemt.Menno schreef:Misschien enkel achter comfortbollen ?? .....
Ik zou nog wel eens een mini-rotonde op zondagochtend in Klaverblaadje´s auto willen nemen, dan weet ik het wel.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Geen probleem Ronald, je bent welkom. 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
'k zit in dezelfde dubio als Ronald, ken de Comfortbollen wel van de Xantia, alleen zaten de voorste bollen toen achter en de achterste voor...
Over deinen als een schip gesproken
Dat heb ik snel laten corrigeren natuurlijk..
de xantia had echter veel minder overhellen als dat de C5 heeft, zoals Ronald ook al aangaf.
Alleen voor comfortbollen is iets waar ik nog niet aan had gedacht.

Over deinen als een schip gesproken

Dat heb ik snel laten corrigeren natuurlijk..
de xantia had echter veel minder overhellen als dat de C5 heeft, zoals Ronald ook al aangaf.
Alleen voor comfortbollen is iets waar ik nog niet aan had gedacht.
Johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Een andere veerstijheid achter dan voor zou ik niet aan beginnen, dus niet alleen comfortbollen vóór dan wel alleen achter. Het resultaat is namelijk niet het zweven (dompen=rechtstandig omhoog/omlaag) dat wij kennen, maar stampen (=bokken/duiken) en dat is gewoon niet comfortabel.
Verder bevestigen de bevindingen van Ronald mijn eerdere vermoedens, dat je beter de middenbollen kunt aanpakken dat de buitenbollen.
Verder bevestigen de bevindingen van Ronald mijn eerdere vermoedens, dat je beter de middenbollen kunt aanpakken dat de buitenbollen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
De vraag is dan wat je daarvoor in de plaats moet zetten, wat heeft de juiste waarde ?
Een voor en/of achter comfortbol zal daar vast niet geschikt voor zijn...
Ws. heb je gelijk met verschillende type bollen voor en achter. je krijgt ws. het zelfde effect als met de bollen voor en achter omgewisseld....
Een voor en/of achter comfortbol zal daar vast niet geschikt voor zijn...
Ws. heb je gelijk met verschillende type bollen voor en achter. je krijgt ws. het zelfde effect als met de bollen voor en achter omgewisseld....
Johan

Mijn veerbollen zijn aan vervanging toe volgens de citroen garage,
maar ik wil het eigenlijk bij originele bollen houden ipv comfortbollen, omdat ik regelmatig met de caravan opstap ga. (ivm het doorveren) of zou ik daar geen last van hebben???
gr peter
maar ik wil het eigenlijk bij originele bollen houden ipv comfortbollen, omdat ik regelmatig met de caravan opstap ga. (ivm het doorveren) of zou ik daar geen last van hebben???

gr peter
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Na 71.000km je veerbollen op??? Die gaan vrijwel zeker de levensduur van de auto mee...
Op basis waarvan constateren ze dit????

Op basis waarvan constateren ze dit????



Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Idd erg vreemd voor een 04 model met slechts 71K ... die gaan zoals Harm ook aangeeft een C5 leven mee, een keer 1 stuk kan, maar allemaal ??
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

de auto slingert een beetje, en met de caravan erachter is het helemaal een drama.
ben naar de dealer geweest en kan niets vinden aan de auto alleen dat de bollen VOOR te hard zijn en ACHTER te zacht. hun advies is om 4 nieuwe bollen te nemen. (bij hun 800 euro)
gr peter
ben naar de dealer geweest en kan niets vinden aan de auto alleen dat de bollen VOOR te hard zijn en ACHTER te zacht. hun advies is om 4 nieuwe bollen te nemen. (bij hun 800 euro)

gr peter