Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 sep 2008 18:26
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Locatie: Amsterdam
Ik heb ook even ingelogd en gekeken naar mijn lijst aan details:
Klimaat (omgevingstemperatuur) GEMATIGDE LANDEN
Basisontwerp (I) ITALIE
Voorgeschreven variant, doelgroep STD
Atmosfeer NORMALE OMSTANDIGH
Circulatiezijde CIRCULATIE A RECHTS
Regeling airconditioning/temperatuur AUTOMATISCHE AIRCONDITIONING MET GESCHEIDEN REGELING
Tja, kan hier geen vreemde zaken ondekken...
Klimaat (omgevingstemperatuur) GEMATIGDE LANDEN
Basisontwerp (I) ITALIE
Voorgeschreven variant, doelgroep STD
Atmosfeer NORMALE OMSTANDIGH
Circulatiezijde CIRCULATIE A RECHTS
Regeling airconditioning/temperatuur AUTOMATISCHE AIRCONDITIONING MET GESCHEIDEN REGELING
Tja, kan hier geen vreemde zaken ondekken...

C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
Dat laatste zag ik gisteren ook nog en wilde ik nog toevoegen aan mijn post, maar dat wilde op een of andere manier niet meer.
Maar is dus hetzelfde als bij mij.
Maar is dus hetzelfde als bij mij.
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 


C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
Ik heb gisteren ook nog met een monteur van mijn dealer dit probleem aangekaart. Hij had dit nog niet meegemaakt. Hij kon het zich ook moeilijk voorstellen dat het systeem verkeerd zou zijn ingesteld.
Hij zocht het eerder in het volgende:
Direct onder de middenconsole zit de katalysator, daaromheen zit een hitteschild. Desondanks zou het kunnen zijn dat er op een of andere manier warmte/hitte door wordt gegeven naar het interieur.
De katalysator wordt zodanig heet dat een plastic zak binnen een sceonde wegsmelt. Bovendien wordt de katalysator bij koude motor nog eens voorverwarmd, om hem snel te laten werken.
Hierdoor zou het onderin warmer kunnen worden, maar om welke reden ook, als het interieur warmer wordt zal die altijd door de bovenste openingen koude lucht gaan geven!(Zal het principe warme lucht stijgt op gevolgd worden)
Zijn advies: flink experimenteren met de knoppen en vooral de soft touch knop bovenop het dashboard niet vergeten. Maar gezien jullie posts is dit een beetje overbodige zin....
Hij zocht het eerder in het volgende:
Direct onder de middenconsole zit de katalysator, daaromheen zit een hitteschild. Desondanks zou het kunnen zijn dat er op een of andere manier warmte/hitte door wordt gegeven naar het interieur.
De katalysator wordt zodanig heet dat een plastic zak binnen een sceonde wegsmelt. Bovendien wordt de katalysator bij koude motor nog eens voorverwarmd, om hem snel te laten werken.
Hierdoor zou het onderin warmer kunnen worden, maar om welke reden ook, als het interieur warmer wordt zal die altijd door de bovenste openingen koude lucht gaan geven!(Zal het principe warme lucht stijgt op gevolgd worden)
Zijn advies: flink experimenteren met de knoppen en vooral de soft touch knop bovenop het dashboard niet vergeten. Maar gezien jullie posts is dit een beetje overbodige zin....
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Bij een HDI met Fapleonium schreef:Direct onder de middenconsole zit de katalysator, ...

Berichten: 152
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:02
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Locatie: Stramproy
Bovenop het dashboard zit toch alleen een zonnesensor en een extra ventilatierooster?leonium schreef:
Zijn advies: flink experimenteren met de knoppen en vooral de soft touch knop bovenop het dashboard niet vergeten. Maar gezien jullie posts is dit een beetje overbodige zin....
Valt me bij mij wel op dat bij gelijk ingestelde temp. links en rechts een andere temp. uit de roosters komt.
links is best warme lucht en rechts vind ik best fris.
Ik bedoel dus de beide luchtroosters links en de beide rechts.
Wil ik de uitstroom gelijk hebben moet ik de temp. rechts zeker 1,5 graden hoger zetten........
En dat zowel in automatische als hand bediende stand.
Niet erg op zich, wel raar.

C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
En een rolknop om de airco een zachtere of hardere luchtstrom te laten circuleren, ik heb hem bijna helemaal op zacht staan! Voldoet bij mij prima.stephan schreef:
Bovenop het dashboard zit toch alleen een zonnesensor en een extra ventilatierooster?
Wellicht in de zomer weer wat grotere luchtstroom
Ik regel afhankelijk van temp. van ongeveer 20 - 21,5 graad, binnen deze range heb ik altijd een hele lekkere temp. Mij valt op dat een 0,5 graad al heel veel doet.
Ik heb het nog nooit zo goed kunnen regelen en dit is mijn 4e auto met klimaatregeling/airco.
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 


C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 28 feb 2009 00:23
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Rotterdam
Hij had het natuurlijk over benzineversies, heeft ook maar alleen even meegedacht.Roman schreef: Bij een HDI met Fap
Alhoiewel uitlaatje van een HDI ook niet kinderachtig warm wordt...
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 

Berichten: 152
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:02
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Locatie: Stramproy
Dan gaan we eens met die rolknop experimenteren.
Maar blijft toch raar dat aan de bestuurderszijde warmere lucht uitkomt
dan aan de passagierszijde......
Ik zal dit toch eens met een temp. meter controleren.
Maar blijft toch raar dat aan de bestuurderszijde warmere lucht uitkomt
dan aan de passagierszijde......

Ik zal dit toch eens met een temp. meter controleren.

Vandaag de C5 bij de dealer gebracht (en gehaald) voor de 20K beurt.
En je raad het al: nog geen oplossing bekend voor het welbekende probleem.
Wel de volgende 2 items genoemd en naar laten kijken:
1. Rechter scrollwieltje op het stuur werkt niet goed als je hem indrukt
2. De rechterkoplamp beweegt soms spontaan op en neer als je de motor gestart hebt. Eerste keer dacht ik dat ik een heimachine hoorde (klinkt als: kadonk......kadonk....kadonk......) maar bleek dus de hoogteregeling van de rechterkoplampunit te zijn die de koplamp steeds omhoog en dan met een klonk weer naar beneden bewoog. Enige manier om dit te stoppen is de motor uit te zetten en opnieuw te starten. Maar daarna stond hij veel te hoog tov van de linkerkoplamp.
En je raad het al: nog geen oplossing bekend voor het welbekende probleem.
Wel de volgende 2 items genoemd en naar laten kijken:
1. Rechter scrollwieltje op het stuur werkt niet goed als je hem indrukt
2. De rechterkoplamp beweegt soms spontaan op en neer als je de motor gestart hebt. Eerste keer dacht ik dat ik een heimachine hoorde (klinkt als: kadonk......kadonk....kadonk......) maar bleek dus de hoogteregeling van de rechterkoplampunit te zijn die de koplamp steeds omhoog en dan met een klonk weer naar beneden bewoog. Enige manier om dit te stoppen is de motor uit te zetten en opnieuw te starten. Maar daarna stond hij veel te hoog tov van de linkerkoplamp.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Uiteraard hebben de Diesels ook een katalysator, maar bij de 1.6 zit die zooi direct voor op het blok, dus als dat de oorzaak is moet je dat verschil kunnen merken in warmteontwikkeling.leonium schreef:Hij had het natuurlijk over benzineversies, heeft ook maar alleen even meegedacht.Roman schreef: Bij een HDI met Fap
Alhoiewel uitlaatje van een HDI ook niet kinderachtig warm wordt...
In principe is de uitlaat van een Diesel iets minder heet, maar tijdens regeneratie wordt het FaP zelf wel bloedheet.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond


Laten we hopen dat de oplossing nabij is...

Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 sep 2008 18:26
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Locatie: Amsterdam

Ja ik hoorde het al van de dealer, wist niet dat jij het was.
Ik ben inderdaad benieuwd...
Ik ben inderdaad benieuwd...

Hoorde vandaag van mijn dealer (omdat ik maar weer eens belde wat de status is) dat er deze week een C5 met hetzelfde probleem in A'dam door de importeur uit elkaar gesloopt wordt en een aantal dingen aangepast op aanraden van patturain frankrijk. Afhankelijk van de uitkomsten gingen ze dan verder kijken.MarsTDI schreef:De mijne gaat binnenkort als proefkonijn naar de importeur
![]()
Laten we hopen dat de oplossing nabij is...
Is dit dan de jouwe, die al "test" object gebruikt en gesloopt gaat worden?..

Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Yep, het is de mijne die nu onder handen genomen wordt. Ik heb nu een exemplaar van de importeur:
C5 ph3 tourer, comfort, 2.0HDiF automaat, Suroit
En, wat het aardige is, ik kan gelijk de bollen vering vergelijken. Ik moet zeggen dat er niet veel verschil in rijbeleving is.
Maar het belangrijkste: De Airco werkt gewoon!
Ik ben benieuwd hoe de mijne weer terugkomt.
C5 ph3 tourer, comfort, 2.0HDiF automaat, Suroit
En, wat het aardige is, ik kan gelijk de bollen vering vergelijken. Ik moet zeggen dat er niet veel verschil in rijbeleving is.
Maar het belangrijkste: De Airco werkt gewoon!



Ik ben benieuwd hoe de mijne weer terugkomt.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE