Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Tik linksvoor.
Sinds een aantal weken valt mij op dat bij het achteruitrijden en het stuur scherp naar rechts gedraaid er eenmalig een scherpe tik van linksvoor hoorbaar is. Dit is bijna altijd het geval en uitsluitend bij achterruit rijden. Speling kan ik niet voelen op het linker voorwiel. Waar moet ik aan denken? Homokineet? Maar waarom dan alleen bij achterruit rijden. Zit er wellicht een (stuur-)stang los. Maar dit zou je toch ook als speling kunnen voelen? Heeft iemand hier een idee over of is het een eigenschap in plaats van een storing?
Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
22 mei 2009 01:28 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Ik heb dat met mijn vorige auto -geen C5- ook meegemaakt en toen bleek dat met het stuur helemaal ingedraaid de binnenzijde van het wiel tegen een aanslagpunt aankwam maar dat hoorde ook zo. Het vreemde was toen ook dat dit alleen met achteruitrijden waarneembaar was. Ik vermoed dat bij achteruirijden met geheel ingedraaid stuur de auto anders in- of uitveert dan wanneer je met ingedraaid stuur vooruit wil rijden.
|
23 mei 2009 12:16 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Vandaag het even bij mijn dealer nagevraagd. Volgens hem is het de schroefveer die je hoort en komt dat bij meer auto's zo nu en dan voor. De veer draait ietwat in de schotels en zou op te lossen zijn door het demprubber te vervangen dan wel opnieuw te plaatsen. Kwaad kan het niet en zal bij het eerstkomend garagebezoek in elk geval nog even gecontroleerd worden.
Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
24 mei 2009 01:59 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
staircase schreef: Vandaag het even bij mijn dealer nagevraagd. Volgens hem is het de schroefveer die je hoort en komt dat bij meer auto's zo nu en dan voor. De veer draait ietwat in de schotels en zou op te lossen zijn door het demprubber te vervangen dan wel opnieuw te plaatsen. Kwaad kan het niet en zal bij het eerstkomend garagebezoek in elk geval nog even gecontroleerd worden.
Chris Welke schroefveer , een HPgeveerde Citroën heeft helemaal geen schroefveer!! 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
24 mei 2009 09:33 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Dan vraag ik me af wat dat dan wel voor een dealer is. Schroefveer. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
24 mei 2009 11:12 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Tja voor ik nu, met al dan niet plaatsvervangend schaamrood, in de hoek plaats neem zal ik me eens flink verdiepen hoe die vering dan wel overgedragen wordt. In de database is daar genoeg over te vinden tenslotte en heb daar al zijdelings wat van gezien. Mijn BMW motoren van vroeger hadden achter een of twee nivomats en die werkten volgens Citroenpricipe zei men en hadden een hulpveer. Hier moest de druk in het element zelf opgebouwd worden en werkte dus zonder pomp. Feit was wel dat ook bij de zwaarste belasting de koplamp nooit bijgesteld hoefde te worden.
Ga mijn huiswerk doen en deze kennis spoedig overdragen op de dealer. Overigens was ik wel van plan bij aanhoudende klachten een afspraak in Nieuw-Vennip te maken.
Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
25 mei 2009 00:38 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
 Heel goed idee!
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
25 mei 2009 07:46 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
staircase schreef: Tja voor ik nu, met al dan niet plaatsvervangend schaamrood, in de hoek plaats neem zal ik me eens flink verdiepen hoe die vering dan wel overgedragen wordt. Wat heb je hier sind aug. vorig jaar in 144 berichten gedaan ? In de kroeg gehangen zeker 
_________________ Johan
|
25 mei 2009 23:08 |
|
 |
F van Erp
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2007 22:26 Berichten: 44 Woonplaats: Helmond
Auto: 2.0 liter benzine/LPG G3 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 117000
Kleur: sable de langrune
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Heeft iemand ondertussen al een idee ??? Mijn C5 heeft het ondertussen ook!!. Ik hoor het ook bij stevig remmen. Dan staan de wielen rechtuit..... Km = 56000
F van Erp
|
02 jun 2009 23:11 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Gisteren met de auto op de brug langdurig gezocht. Uitgesloten dat het remblokken waren. Alle draaipunten goed gecontroleerd en alleen de befaamde vertikale armpjes zijn over een poosje aan beurt. Zolang ik nog niets hoor op klinkerwegen kan dat nog even wachten. Zonder flits was duidelijk te zien wat er raakte bij het volledig naar rechts draaien van het stuur. Je blik moest er op vallen om dit te zien. De foto is alleen wat lichter gemaakt. Het witte bij raakpunt 1 is pure weerkaatsing. De plastic (luchtgeleider-?)kap wordt door een metalen beugel op zijn plaats gehouden en deze beugel schraapte schoksgewijs tegen de draagarm. Deze beugel was niet zo eenvoudig te verbuigen zonder het wiel te demonteren en de definitieve afronding hiervan komt binnenkort bij het vervangen van de voorbanden wel. De beugel is waarschijnlijk ooit ontzet bij remblokken vervanging dan wel bandenwissel.
Chris.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
03 jun 2009 23:04 |
|
 |
F van Erp
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2007 22:26 Berichten: 44 Woonplaats: Helmond
Auto: 2.0 liter benzine/LPG G3 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 117000
Kleur: sable de langrune
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Staircase, wat bedoel jij met veritcale armpjes ???
Onze C5 heeft een tik linksvoor, zowel bij het ver indraaien ( links of rechts maakt niet uit ) als bij een keer stevig remmen ( wielen staan dan rechtuit ). Een aantal weken geleden is ie bij de garage geweest, echter hier konden ze niks vinden.
Iemand misschien nog een idee??
F van Erp
|
20 jul 2009 16:16 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
F van Erp schreef: Staircase, wat bedoel jij met veritcale armpjes ???
Onze C5 heeft een tik linksvoor, zowel bij het ver indraaien ( links of rechts maakt niet uit ) als bij een keer stevig remmen ( wielen staan dan rechtuit ). Een aantal weken geleden is ie bij de garage geweest, echter hier konden ze niks vinden.
Iemand misschien nog een idee??
F van Erp Er was onlangs nog een draadje over meen ik al kan ik dat zo gauw niet vinden. Deze armpjes maken bij slijtage een licht klapperend geluid op klinkerwegen. Je kunt ze vooral op de brug goed zien en bij mij zat er nog niet echt veel speling op maar wel verschil tussen links en rechts. Je vraagt je af wat deze iel uitziende stangetjes toevoegen aan het verder rubuust uitziende onderstel. Mijn tik is dus uitsluitend bij flink uitdraaien en bij jou zouden het misschien best remblokken met speling kunnen zijn als de fuseekogels al uitgesloten zijn. Chris.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
21 jul 2009 01:11 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Je bedoeld de stabilisator stangetjes .... ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 jul 2009 08:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
Om verwarring te voorkomen: het gaat om twee vertikale verbindingsstangjes, die de stabilisator stang te koppelen aan de veerpoten.
De stabilisator stang zelf is die dikke (~30mm) horizontale staaf van links naar rechts. Achter zit er ook eentje die rechstreeks aan de langsarmen vast zit. De Engelse term is anti-roll bar en dat is ook wat hij doet, zeker bij HP: hij verhindert dat de auto te veel rolt. Bovendien zit er de hoogtesensor op.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jul 2009 12:33 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Tik linksvoor.
...door insiders ook wel 'pokkepokstangetjes' genoemd. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
21 jul 2009 13:01 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|