Oldenhage schreef:
Ik ben idd geen voorstander van klakkeloos updaten. Ik dacht alleen dat het jullie voornamelijk daarom te doen was. Er zijn idd een aantal andere mogelijkheden die een OBD uitlezer niet heeft.
Op zich lijkt de aankoop dan zn geld wel waard, dat grijze kastje met Citroen en Peugeot embleem erop kost hier in nederland al bijna 700 euro.
Ben benieuwd wie het lef heeft dan zijn geld via Western Union over te maken naar China.
Hoe zit dat eigenlijk met updates; krijgen jullie daar bericht van, inclusief changelogs (zaken die veranderd/verbeterd zijn)?
Dus zeg maar net zoals computerleveranciers die firmwares voor hun hardware publiceren?
Of zoekt het apparaat contact met de importeur, en geeft aan dat er updates zijn, die je er dan wel of niet kan inladen?
M.b.t aanschaf: ik heb ooit een keer een turkse site gezien die ze ook goedkoop aanbood (300-400 euro).
Je zou zeggen: niet betrouwbaar, maar ze waren destijds wel sponsor van het chiptuners.org forum. Ik ben de toko helaas vergeten, en kan 'm ook niet meer vinden

Ik zie overigens genoeg lexia interfaces (met (gekopieerde

) software cd's ) op ebay voor rond de 350 dollar; ongeveer 270 euro dus, van powersellers met fatsoenlijke feedback