Auteur |
Bericht |
beton
V.I.P.
Geregistreerd: 18 maart 2008 20:22 Berichten: 86 Woonplaats: Wirdum
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
Airco check kost hier 49 Euro. Afpersen en vullen 150 Euro
Ik heb mijn airco net door de garage laten vullen. Er zat niks meer in. De boel laten afpersen en controleren. Gelukkig verder niks defect. Kosten 150 Euro
Advies van de garage: zet je aico in de winter min 1 maal in de week aan voor smering van de pakkingen. ( of laat hem op de stand "Auto"staan )
_________________ ---> This Way To The Future --->
|
23 apr 2009 10:30 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
joop8 schreef: Nieuwe condensor, was deze lek? Yep.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
23 apr 2009 15:36 |
|
 |
joop8
|
 Re: Mechanische tik
beton schreef: Airco check kost hier 49 Euro. Afpersen en vullen 150 Euro
Ik heb mijn airco net door de garage laten vullen. Er zat niks meer in. De boel laten afpersen en controleren. Gelukkig verder niks defect. Kosten 150 Euro
Advies van de garage: zet je aico in de winter min 1 maal in de week aan voor smering van de pakkingen. ( of laat hem op de stand "Auto"staan ) Wat wordt hier verstaan onder een Airco check? Bij mij verstaan ze hieronder temperatuur meten, en visuele inspectie aan de airco installatie. Kosten 20 euro,-
|
23 apr 2009 16:50 |
|
 |
joop8
|
 Re: Mechanische tik
Ploffie schreef: joop8 schreef: Nieuwe condensor, was deze lek? Yep. Dure reparatie?
|
23 apr 2009 16:54 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
Weet ik niet, maar ik denk het wel. Was nog onder garantie.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
23 apr 2009 17:09 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
Kosten condensor zijn als volgt bij citroen: Uitgaande van een ph 2. condensator €303,- excl btw! Dus ja het zijn dure dingen 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
24 apr 2009 21:21 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
...en dan nog arbeidsuren, BTW en vullen 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
24 apr 2009 22:46 |
|
 |
joop8
|
 Re: Mechanische tik
In dit geval ben je blij dat de garantie deze kosten dekt! 
|
25 apr 2009 02:45 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
c5maarten schreef: Kosten condensor zijn als volgt bij citroen: Uitgaande van een ph 2. condensator €303,- excl btw! Dus ja het zijn dure dingen  Wat een verschil met de prijs op hbase. Daar kost een condensor €175 incl. Merk: Waeco.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
25 apr 2009 12:59 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
Ploffie schreef: c5maarten schreef: Kosten condensor zijn als volgt bij citroen: Uitgaande van een ph 2. condensator €303,- excl btw! Dus ja het zijn dure dingen  Wat een verschil met de prijs op hbase. Daar kost een condensor €175 incl. Merk: Waeco. Ja dat kan kloppen, er zijn vel merken te krijgen met grote prijsverschillen. Echter in veel gevallen zit ook kwaliteitsverschil zet maar eens een niet orginele condensator naast een orginele en voel eens aan de materialen zit vaak veel verschil in. Functie is en blijft het zelfde maar de levensduur in vele gevallen niet!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
25 apr 2009 14:20 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
...en dus resteert de vraag wat de garage er bij mij ingepropt heeft. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
25 apr 2009 14:24 |
|
 |
moorman28
V.I.P.
Geregistreerd: 26 okt 2008 11:34 Berichten: 161 Woonplaats: Zaandam
Auto: c5 break 2.2 hdi exclusief
Opties: leren bekleding , verwarmde stoelen ,elektische stoelen, cd wisselaar & alarm
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09563
Productienummer: 10427
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: grijs metelic
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
hoi Ik lees het nu pas en ik heb er ook last van dat mijn airco aan/uit/aan/uit gaat met een flinke tik en daardoor mijn auto ook iets schokt nu is mijn vraag kan het ook zo zijn als dat te vaakgebeurt ( aan/uit ) dat hij een uitlaatgas storing geeft bij uitlezen daarvan gaf hij steeds aan dat de turbo druk iets te hoog was. Nu denk ik dat bij het herhaalijke aan gaan van mijn airco wat best wel wat vermogen kost de druk veranderd van de turbo?????? groetjes Chris
|
11 mei 2009 09:41 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
moorman28 schreef: hoi Ik lees het nu pas en ik heb er ook last van dat mijn airco aan/uit/aan/uit gaat met een flinke tik Misschien moet je er eens naar laten kijken, ik heb daar met JO over gesproken en die heeft me uitgelegd dat de airco compressor een systeem heeft waarbij de compressor opstart zonder dat er druk op staat. Hierdoor kan de compressor vrijwel zonder schok inschakelen en dan pas druk opbouwen. Mogelijk is dat bij jouw compressor defect. In geval van twijfel even aan JO vragen?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
11 mei 2009 10:06 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
het inkomen van de compressor is bij mijn C5 nauwelijks waarneembaar -je moet er echt op gaan letten- en dan nog alleen bij stationair draaien. Ik heb wel eens gehoord dat de magneetkoppeling van de compressor afstelbaar is en bij onjuiste afstelling een klap geeft als ie inkomt. Maar JO weet daar ongetwijfeld het fijne van.
|
11 mei 2009 16:50 |
|
 |
moorman28
V.I.P.
Geregistreerd: 26 okt 2008 11:34 Berichten: 161 Woonplaats: Zaandam
Auto: c5 break 2.2 hdi exclusief
Opties: leren bekleding , verwarmde stoelen ,elektische stoelen, cd wisselaar & alarm
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09563
Productienummer: 10427
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: grijs metelic
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Mechanische tik
Nou de tik is weg er is wat freon bij gedaan en loop weer als een zonnetje de uitlaatgas storing wordt vrijdag verholpen door een chiptuning ?? gratis en voor niets ik hoor er morgen meer over . en dan hoop ik die ook niet meer terug zien
chris
|
19 mei 2009 18:00 |
|
 |
|