Auteur |
Bericht |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Wassen & poets topic ...
waar gaat de rit heen?
en waar de stops?

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
19 apr 2009 00:04 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
SkyBuMp schreef: Precies.. nou gaan we pas praten  .. ICE van turtle is leuk..maar de duurzaamheid laat te wensen over. Momenteel zit hier de Supernatural 2.0 van Dodo Juice op mijn C5, spiegeltje glad en glans van hier tot Frankrijk!  Alleen hangt er aan de beterer/duurdere waxen wel een ander prijskaartje. Noemde jij niet eens en wax die ff 159 euro kostte ? ieder z'n meug natuurlijk, maar voor het verschil tussen 19 euro en 159 euro kan ik m'n auto laten poetsen en waxen.... of 2000 km rijden, of .... Ofwel: Dat heeft lang niet iedereen er voor over.
_________________ Johan
|
19 apr 2009 00:29 |
|
 |
Kosta
|
Maguiars is helemaal niet zo duur . Een polish en wax kosten zo'n 18 euro per fles. Daar kan je de auto wel zo'n 4 x mee doen natuurlijk. De scratch x van Maguiars is super,lichte krasjes en swirls in de lak verdwijnen als sneeuw voor de zon .
|
19 apr 2009 08:20 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
jpiek schreef: Alleen hangt er aan de beterer/duurdere waxen wel een ander prijskaartje. Noemde jij niet eens en wax die ff 159 euro kostte ?
ieder z'n meug natuurlijk, maar voor het verschil tussen 19 euro en 159 euro kan ik m'n auto laten poetsen en waxen.... of 2000 km rijden, of ....
Ofwel: Dat heeft lang niet iedereen er voor over. Er zijn verschillende producten die de kwaliteit van Turtle ver vooruit streven! Uiteraard is iedereen vrij om te kiezen en gebruiken wat hij of zij gebruikt, daar houd ik niemand van tegen! Ik heb in dit topic ook de naam Collinite Insulator #845 genoemd, een carnaubawax welke een beschermingsduur heeft van ruim 5/6 maanden en daarnaast ZEER economisch in gebruik  Product kost maar 17,50, uiteraard beter dan de ICE en zo zijn er nog meer producten die wel beter zijn.. maar daar kom je achter naarmate je meer getest hebt! Duur is helemaal niet goed altijd!!! Laat dat voorop stellen, je hebt nog andere alternatieven in de zelfde prijsklasse waar de kwaliteit hoger ligt dan de ICE, zoals Meguiars M16 of de Poorboys Natty's (kosten allemaal rond de 20 euro). Dat ik nu verschillende waxen probeer uit verschillende prijsklassen is meer uit nieuwsgierigheid om te kijken welke verschillen er nou zijn tussen "goedkopen" en "dure" waxen. Hier een foto van mijn flesje Collinite, ik heb de C5 4 keer volledig in de wax gezet en dit is er verbruikt (de fles was niieuw tot aan de rode pijl gevuld)  Kosta schreef: Maguiars is helemaal niet zo duur . Een polish en wax kosten zo'n 18 euro per fles. Daar kan je de auto wel zo'n 4 x mee doen natuurlijk. De scratch x van Maguiars is super,lichte krasjes en swirls in de lak verdwijnen als sneeuw voor de zon . Yep..goede producten doen vaak ook sneller en effectiever het werk. Kost op de longrun ook minder. Er is nu ook een scratch x 2.0 uit, die zou nog effectiever werken omdat daar een aandere korrel in zit. De korrel uit de huidige scratch x lijn is een afbrekende korrel en de korrel uit de nieuwe 2.0 schijnt anders te verwerken.
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
19 apr 2009 09:40 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
@ Skybump : wat adviseer jij me nu als wax, wat betreft de beading (druppel effect) voor een redelijke prijs.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
19 apr 2009 10:09 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Naar boven
|
ms-c5 schreef: @ Skybump : wat adviseer jij me nu als wax, wat betreft de beading (druppel effect) voor een redelijke prijs. Je wilt dus voor maximale beading effect gaan tegen een schappelijke prijs. Meguiars doet dat prima met de NXT 2.0 wax.. maar daar laat de duurzaamheid (langer dan 2 maanden) een beetje afweten. Op basis van mijn ervaringen voor de Collinite Insulator 845 gaan, beading en duurzaamheid is echt perfect met deze wax. Als de ondergrond voordat je de wax aanbrengt optimaal is dan zal de Collinite lang blijven zitten met geweldige beading. Ik heb het de afgelopen winter goed kunnen testen, zelfs door vervuiling heen heb je nog een goed beading effect. Zodra je de wagen weer wast met een milde shampoo dan is je beading weer optimaal. Breng de wax aan met een foam padje! Ik zou als voorbereiding je wagen voorzien van een glaze om de glans op je zilver echt er vanaf te laten knallen.  Als je geen glaze gebruikt dan zou je het beste de Poorboys Natty's kunnen nemen, die wax voegt iets meer toe aan de glans op de lak. Ik heb ervaring met de blue versie, welke speciaal is voor donkere lakken. De duurzaamheid en beading van deze wax is ook competatief te noemen vergeleken de Collinite. Ik ben waarschijlijk ook aanwezig op de meeting in Zaandam, leuk om een mede detailer te ontmoeten misschien 
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
19 apr 2009 12:02 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
Citaat: Je wilt dus voor maximale beading effect gaan tegen een schappelijke prijs. Meguiars doet dat prima met de NXT 2.0 wax.. maar daar laat de duurzaamheid (langer dan 2 maanden) een beetje afweten. De NXT 2.0 van Meguiars bevalt mij ook zeer goed, die heb ik er nu ook op zitten. Citaat: Op basis van mijn ervaringen voor de Collinite Insulator 845 gaan, beading en duurzaamheid is echt perfect met deze wax. Als de ondergrond voordat je de wax aanbrengt optimaal is dan zal de Collinite lang blijven zitten met geweldige beading. dit produkt zal ik eens in de gaten houden. Citaat: Ik zou als voorbereiding je wagen voorzien van een glaze om de glans op je zilver echt er vanaf te laten knallen. een glaze, dat zegt me niks, leg eens nader uit. Citaat: Als je geen glaze gebruikt dan zou je het beste de Poorboys Natty's kunnen nemen Hier hoor ik inderdaad ook veel positiefs over Citaat: Ik ben waarschijlijk ook aanwezig op de meeting in Zaandam, leuk om een mede detailer te ontmoeten misschien Dat is me een beetje te ver uit de richting, maar mocht er weer eens een meeting een beetje in het midden van het land zijn, en ik kan, dan ben ik er wel weer bij.
|
19 apr 2009 12:28 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Bouwjaar: 2011
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Wat is beading eigenlijk? Als ik er op goegel vind ik dit http://www.autoforum.be/showthread.php?t=23129&page=2Bedoel je die parelvorming van het water?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
19 apr 2009 12:49 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
Citaat: Bedoel je die parelvorming van het water? Yep 
|
19 apr 2009 13:10 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Bouwjaar: 2011
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Is dat wel zo positief dan? Ik heb wel eens gelezen dat het dan net kleine lensjes worden die dan het zonlicht op die plekken versterken.
Maar ja, weet niet of dat zo is..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
19 apr 2009 14:14 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
Ik zou juist liever zien dat het water (en dus ook alle stof en vuil) neit blijft liggen en "als water van de rug van een eend" eraf loopt. Lijkt me met wassen ook ideaal, ff de watrspuit erop en schoon..
Voor de glans hoef ik het (blijkbaar) niet te doen. De lak op mijn wagen (Zwart vernis) glimt en glanst al enorm als ik 'em gewoon gewassen heb...
_________________ Johan
|
19 apr 2009 15:56 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
Zet hem dan maar eens in de was met 1 van de produkten die Skybump een paar post's terug noemde, dan ken jij je wagen echt niet meer terug. 
|
19 apr 2009 16:21 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
dat ging toch vooral om "beading" ? En dat hoeft voor mij juist niet...
_________________ Johan
|
19 apr 2009 16:55 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Naar boven
|
ms-c5 schreef: De NXT 2.0 van Meguiars bevalt mij ook zeer goed, die heb ik er nu ook op zitten.
een glaze, dat zegt me niks, leg eens nader uit.
Hoe bevalt de NXT 2.0 jou qua duurzaamheid? Een glaze is een voedend product, het voed de laklaag met olien waardoor de glans terug komt en de lak een diepere kleur krijgt. Lichtgrijs (jou kleur) is best lastig om een diepe reflectie te krijgen, maar het is zeker mogelijk! Ik ben momenteel echt WEG van het Dodo Juice - Lime Prime Lite, dat is een pure pre-cleaner wax / glaze. Het maakt voordat je de waxlaag aanbrengt (na het kleien/polijsten dus) de laklaag SUPER glad en voegt daarbij ook de glaze toe. Je zult echt versteld staan hoe glad de lak wordt...goed uitbuffen en je hebt een optimale ondergrond voor je waxlaag! Ploffie schreef: Is dat wel zo positief dan? Ik heb wel eens gelezen dat het dan net kleine lensjes worden die dan het zonlicht op die plekken versterken.
Maar ja, weet niet of dat zo is.. Dat is zeker positief, dat geeft namelijk aan dat de laklaag beschermd is. De oppervlakte spanning wordt dermate verhoogd dat er een waterafstotend effect gecreeerd wordt. Doordat de laklaag beschermd wordt door de wax, heeft vuil geen mogelijkheid om te hechten op de lak. Dit vergemakkelijkt het wassen van de lak en het vuil vliegt er dan gewoon af. Zoals je ziet doet de natty's van poorboys (om maar een wax te noemen) ook aan UV bescherming. jpiek schreef: Ik zou juist liever zien dat het water (en dus ook alle stof en vuil) neit blijft liggen en "als water van de rug van een eend" eraf loopt. Lijkt me met wassen ook ideaal, ff de watrspuit erop en schoon..
Voor de glans hoef ik het (blijkbaar) niet te doen. De lak op mijn wagen (Zwart vernis) glimt en glanst al enorm als ik 'em gewoon gewassen heb... Kijk even naar het volgende filmpje en dan weet je precies waarom beading (druppelvorming) juist uitermate geschikt is in een regenbui om je wagen schoon te spoelen. Je kunt het beadingeffect ook misbruiken om de wagen in 1 klap goed te drogen.. voorkomt weer onnodige wrijving met je droogdoek (wat dus de kans op swirls / krasjes verkleind). Je zult zien dat er dan geen vreemde plekken op je lak achter blijven. Daarnaast denk ik dat op jou zwart nog veel eer te behalen valt qua glans  .. Zwart kan je bijna zo diep in glans / kleur krijgen dat het reflecteerd als een spiegeltje. Daarom wordt het ook DE poetskleur genoemd. Het is echter ook de kleur waar je swirls (wasstraat krasjes) het snelst op ziet! http://www.youtube.com/watch?v=EAC7OtaNCIc
|
19 apr 2009 20:59 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
Citaat: Hoe bevalt de NXT 2.0 jou qua duurzaamheid? moet je eerlijk zeggen, dat ik daar niet zo op let, want ik was hem meestal met de hand elke zaterdag, en dan met een vloeibare was (shampoo) wat ze ook in was straten gebruiken, als ik hem daar mee was, dan heb ik sowieso al wel druppels. wat voor merk goedje dat is weet ik niet, dat is in zo'n 25 liter kan gekocht, heb dat samen met iemand gekocht, en ieder de helft gedaan. moet wel zeggen als ik hem in de was zet (NXT) dan is het effect wel groter kwa beading. ik heb dus geen idee hoelang het echt blijft zitten, zoals ik al zei ik let er niet zo op.
|
19 apr 2009 21:52 |
|
 |
|