Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Mijn schoonvader doet zijn C5 type 5 weg wegens nieuwe/grotere caravan. De C5 kan het niet aan... . Er komt een Renault Espace in de plaats.
Deze heeft een volgens hem originele afneembare trekhaak met 13 polen.
Wagen is van 10/2004. Hij heeft ook parkeersensoren.
Is deze volgens jullie gewoon te demonteren en op de mijne (phase 2) te monteren.
Of moet je daarvoor naar een Cit garage? Ivm electronica van 13-polen en Lexia voor de electronica sensoren?
Zijn achterraampje doet het dus wonderwel nog altijd goed. Vroeg mij af of ik die gelijk ook kon demonteren en vervangen met dat van mij die wel dienst weigert.
Ik lees het wel.
Deze heeft een volgens hem originele afneembare trekhaak met 13 polen.
Wagen is van 10/2004. Hij heeft ook parkeersensoren.
Is deze volgens jullie gewoon te demonteren en op de mijne (phase 2) te monteren.
Of moet je daarvoor naar een Cit garage? Ivm electronica van 13-polen en Lexia voor de electronica sensoren?
Zijn achterraampje doet het dus wonderwel nog altijd goed. Vroeg mij af of ik die gelijk ook kon demonteren en vervangen met dat van mij die wel dienst weigert.
Ik lees het wel.
V.I.P.


Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Sorry, C5 type 1. Het is ook al na 22u en 2 feestjes verder... .
Die van mij is dus type 2
Die van mij is dus type 2
Berichten: 14788
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Trekhaak van de Phase1 past niet op de Phase 2, zo weet ik uit eigen ervaring
.
En die achterruit?
En die achterruit?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Achterruit moet geen probleem zijn
, trekhaak lukt niet zoals aangegeven ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Was ondertussen al eventjes op internet gaan rondneuzen en op trekhaakshop gaan kijken.
Daar blijkt dat ze dezelfde nr van trekhaak op de 2 types monteren. Dacht dus dat het wel zou lukken... .
Daar blijkt dat ze dezelfde nr van trekhaak op de 2 types monteren. Dacht dus dat het wel zou lukken... .
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Ben bij een paar trekhaakplaatsers geweest en de trekhaak zou wel passen op het mijn auto. Allen bevestigen na onderzoek in computer dat het dezelfde zijn. Enkel de electronica moet aangepast worden daar deze voor oud type is: nieuwe module vereist.
Had eerst aan Citroen-dealer gevraagd of hij het wou doen maar zag het niet zitten. Zij dat de gaten meestal niet overeenkomen (nieuw gaten boren) en de modules van andere merken niet passen en storingen gingen voortbrengen op de BSI met mogelijkheid tot kapotte BSI. Ook zouden de meeste plaatsers knoeiers zijn enz. en niet correct inlezen en geen fiche gebruiken die parkeersensoren uitschakelen.
Wilt enkel een nieuwe en originele plaatsen dus.
De andere beweren dan weer dat de trekhaak perfect passen op originele gaten en het op 2 uur geplaatst is en alles gebeurd zoals het moet.
Is dit nu bangmakerij van de citroen-dealer of niet? Wat moet ik doen? Nieuwe originele plaatsen of doorgaan.
Had eerst aan Citroen-dealer gevraagd of hij het wou doen maar zag het niet zitten. Zij dat de gaten meestal niet overeenkomen (nieuw gaten boren) en de modules van andere merken niet passen en storingen gingen voortbrengen op de BSI met mogelijkheid tot kapotte BSI. Ook zouden de meeste plaatsers knoeiers zijn enz. en niet correct inlezen en geen fiche gebruiken die parkeersensoren uitschakelen.
Wilt enkel een nieuwe en originele plaatsen dus.
De andere beweren dan weer dat de trekhaak perfect passen op originele gaten en het op 2 uur geplaatst is en alles gebeurd zoals het moet.
Is dit nu bangmakerij van de citroen-dealer of niet? Wat moet ik doen? Nieuwe originele plaatsen of doorgaan.
Berichten: 14788
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Ik weet dat er aan de beugel voor de Ph.2 een extra bevestigingspunt zit t.o.v. de haak voor de Ph.1.
Heb er helaasgeen plaatjes van...
Heb er helaasgeen plaatjes van...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Zou dat extra bevestigingspunt niet merk-gebonden kunnen zijn? Bv wel op een trefina maar niet op een GDW(mijn merk) aanwezig.
Berichten: 14788
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Zucht, die beugel is echt een autogebonden item....
Ik heb zelf zowel de trekhaak op mijn type 1 als op mijn type 2 gemonteerd, onder begeleiding van de huisdealer. Die gaf ook aan dat een trekhaak van een type 1 niet op een type 2 geplaatst kon worden, vanwege die beugel...
Ik heb zelf zowel de trekhaak op mijn type 1 als op mijn type 2 gemonteerd, onder begeleiding van de huisdealer. Die gaf ook aan dat een trekhaak van een type 1 niet op een type 2 geplaatst kon worden, vanwege die beugel...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
toen ik in 2005 mijn ph2 nieuw kocht kon er geen trekhaak geplaatst worden omdat die van de ph1 niet zou passen..
die moest toen nog gemaakt worden, dus heb ik de trekhaak later laten plaatsen..
tevens moest het beruchte kastje geplaatst worden op de PH2 welk bij de ph1 niet nodig was...

die moest toen nog gemaakt worden, dus heb ik de trekhaak later laten plaatsen..
tevens moest het beruchte kastje geplaatst worden op de PH2 welk bij de ph1 niet nodig was...
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Ik zal het zeker melden als ik morgen nog eens contact neem met de garage.
Bedankt voor de tips.
Roman, hebben ze dat nog mooi dicht gekregen? Steekt er fameus uit!
Bedankt voor de tips.
Roman, hebben ze dat nog mooi dicht gekregen? Steekt er fameus uit!
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
mooi genoeg?biebie schreef:Roman, hebben ze dat nog mooi dicht gekregen? Steekt er fameus uit!
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Omdat ik geen reactie op mijn mail kreeg van fabriekant GDW, heb ik ze maar zelf gebeld.
Deze hebben mij met hun hand op het hart bevestigd dat de trekhaken wel degelijk op de phase 1 en 2 passen. Ook in de katalogus kun je terugvinden dat het het zelfde serienummer betreft, namelijk 1498. Er is verder geen verschil, buiten dat de kabel niet kan gerecupereerd worden. Daar moet dus wel degelijk een nieuwe module aan te pas komen die op de multiplex kan aangesloten worden. Was niet aanwezig ivm verlichting op phase 1.
Heb nog een steekproef gedaan bij een plaatser die mij bevestigde dat GDW en Bosal inderdaad dezelfde trekhaken gebruiken voor de beide types en Trefina en Brink daar 2 series voor hebben.
Dus afspraak is gemaakt bij iemand die 2000 trekhaken op jaarbasis plaatst. Zal dan wel weten hoe het moet zeker. 250euro en de kous is af.
Deze hebben mij met hun hand op het hart bevestigd dat de trekhaken wel degelijk op de phase 1 en 2 passen. Ook in de katalogus kun je terugvinden dat het het zelfde serienummer betreft, namelijk 1498. Er is verder geen verschil, buiten dat de kabel niet kan gerecupereerd worden. Daar moet dus wel degelijk een nieuwe module aan te pas komen die op de multiplex kan aangesloten worden. Was niet aanwezig ivm verlichting op phase 1.
Heb nog een steekproef gedaan bij een plaatser die mij bevestigde dat GDW en Bosal inderdaad dezelfde trekhaken gebruiken voor de beide types en Trefina en Brink daar 2 series voor hebben.
Dus afspraak is gemaakt bij iemand die 2000 trekhaken op jaarbasis plaatst. Zal dan wel weten hoe het moet zeker. 250euro en de kous is af.
Berichten: 14788
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Ok... ik ben benieuwd....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


