Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Ventilatieprobleem C5 PH3
Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Stalsie schreef: dus eigenlijk ik ronama de enige die het niet heeft ofzo?? Het is volgens de steekproef eerder andersom, gezien de hoeveelheid C5s die in NL verkocht is, maar met name de hoeveelheid in Frankrijk, is het een buitengewoon zeldzaam probleem. Op Planete-Citroen is het een onbekend probleem. Normaal gesproken worden mensen vanzelf lid om te klagen. Niet dat je dat soort info van Citroën zult krijgen, de dealers moeten zich uiteraard achter de standaardzinnen blijven verbergen ("U bent de enige", of "Het is een producteigenschap", danwel "We hebben het doorgegeven aan het hoofdkwartier") Nu kan het nog zo zijn dat de Franse C5s andere software of zelfs hardware hebben, specifiek voor warme landen, maar dat lijkt me niet. Wellicht kan je dit als eigenaar zelf opzoeken via service.citroen.com Desalniettemin is het geen reden om naar de Duitsers uit te kijken. 't Zou me niet verbazen als de airco boel door halve Duitsers uit Luxemburg ontworpen is  Citaat: PH3 en krakende ramen.. mijn Ph.I heeft dat niet eens... 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 apr 2009 12:47 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
EvilTwin schreef: ............Niet dat je dat soort info van Citroën zult krijgen, de dealers moeten zich uiteraard achter de standaardzinnen blijven verbergen ("U bent de enige", of "Het is een producteigenschap", danwel "We hebben het doorgegeven aan het hoofdkwartier") ................
....*Zucht*......Ik kreeg precies dezelfde antwoorden bij mijn ECO-Mode problemen.......*zucht*......
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
09 apr 2009 14:14 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Naar boven
|
maar ECO mode *is* dan ook een producteigenschap 
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
10 apr 2009 11:05 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Maar het zou toch handig zijn, als de gedupeerden konden verenigen en samen een vuist maken naar Citroën. Het blijft natuurlijk van den gekke dat je een product koopt van 30 tot 50 duizend euro die maar deels volgens de specs functioneert. Een automatische airco wordt bij andere fabrikanten al gauw voor over de 1000 Euro aangeboden, maar dat is dan in een auto waarin het leefklimaat handmatig ook nog goed in te stellen is.
In de C5 is het klimaat gewoon een drama, zo slecht heb ik het in mijn hele automobiele leven nog niet meegemaakt, en dat doet enorm afbreuk aan het verder formidabele karakter van de voiture.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
10 apr 2009 15:25 |
|
 |
Ryan
|
Tsja, ook ik heb al maanden last van te koude lucht uit de uitstroomroosters op het bovenlichaam. Temperatuur staat links en rechts meestal op 20.0 'C en airco op auto. Ik heb niet het idee dat de lucht aan de voeten extreem hoog is zoals ik bij sommigen lees. Als ik de airco op handbediening zet met de A/C uit en de lucht op de voorruit dan is het redelijk uit te houden, maar dat lijkt me niet de bedoeling van een volautomatische airco. Ik heb mijn dealer een link doorgestuurd naar dit forum en daarna een afspraak gemaakt. Natuurlijk was ik ook "de eerste met klachten" en rijdt hij zelf met een C5 en heeft geen problemen met de temperatuur. Toen ik de auto ging ophalen waren de monteurs al naar huis en kreeg ik alleen een vage boodschap dat "er een nieuwe temperatuursensor besteld moet worden". Dit is inmiddels 3 weken geleden dus heb ik vandaag zelf maar weer eens gebeld. En wat denk je, de sensor was net binnen gekomen.... Volgende week maandag wordt de sensor vervangen, dus ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. Ik weet trouwens niet over welke sensor ze het hebben (buitenvoeler, binnenvoeler, boven/onder... volgens sommigen op dit forum zit er geen sensor binnen maar wordt de temperatuur berekend ??); ik zal dat maandag proberen uit te zoeken en jullie daarover informeren.
Ik rijdt trouwens een C5 Tourer III Business Ligne 2.0 benzine (dus met RT4 nav)
|
15 apr 2009 13:22 |
|
 |
leonium
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 feb 2009 01:23 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Energielabel: C
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Ryan schreef: Tsja, ook ik heb al maanden last van te koude lucht uit de uitstroomroosters op het bovenlichaam. Temperatuur staat links en rechts meestal op 20.0 'C en airco op auto. Ik heb niet het idee dat de lucht aan de voeten extreem hoog is zoals ik bij sommigen lees. Ik heb ook nergens last van, behalve dat ik dit wel herken, soms wel lekker met warmte, maar meestal slecht voor je lijf. Ik zet de temp links en rechts op 20,5 of 21 naar gelang de buitentemperatuur en dat maakt een wereld van verschil. Veel aangenamer! Dus ik zou het eens proberen op 21, blijkbaar is dat de "neutrale" stand. Vanochtend met 24C buiten op 20,5 gezet en heerlijke koele auto gereden, ruim 230 prima km!
_________________ Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008
|
15 apr 2009 14:11 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
EvilTwin schreef: maar ECO mode *is* dan ook een producteigenschap  Yep, maar wel ééntje die ik niet had aangestreept in de optie lijst...... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
15 apr 2009 15:24 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
 Ik heb een vraagje aan de andere slachtoffers van het probleem: Tijdens een van m'n laatste ritten, was ik (uiteraard  ) weer druk bezig met de klimaatregeling, tot me iets opviel wat anderen misschien kunnen bevestigen. Toen ik de bestuurderszijde op 22' zette en de bijrijders kant op 19' (auto, gemiddeld een aardige temp.), kwam er juist koude lucht uit de bestuurders openingen (boven én onder). Ofwel, zou het niet kunnen zijn, dat de temperatuurvoelers van óf boven óf onder kruislings verwisseld zijn bij de montage? Het zou wat verschijneslen kunnen verklaren.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
|
15 apr 2009 16:10 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Naar boven
|
MarsTDI schreef: Ofwel, zou het niet kunnen zijn, dat de temperatuurvoelers van óf boven óf onder kruislings verwisseld zijn bij de montage? Het zou wat verschijneslen kunnen verklaren. Lees de beschrijving van pag1 en je ziet dat er in het geheel geen temperatuursensoren in het interieur zitten. De temperaturen worden voor de verschillende zitplaatsen berekend uit de warmtetoevoer. BTW je hebt geen moonroof of wel? Wel eens de auto ontwaseming-stand ("zicht") gebruikt als de clima vreemd doet? Of maakt dan de aanjager te veel lawaai?
|
16 apr 2009 11:35 |
|
 |
rkjansen
|
Citaat: Ofwel, zou het niet kunnen zijn, dat de temperatuurvoelers van óf boven óf onder kruislings verwisseld zijn bij de montage? Het zou wat verschijneslen kunnen verklaren. Klinkt aardig, ben ook constant aan het rommelen, maar verklaart nog steeds niet dat de aanjager op de stand 'auto' altijd te hoog staat en nooit na verloop van tijd zakt naar een lagere stand. Na mijn idee zou dat dan ook moeten gebeuren. Al zou het verwisseld zijn, als je beide kanten op dezelfde graden hebt staan, moet het toch op een gegeven moment goed zijn en dat is het niet. Ben bang dat onze 'probleem' groep te klein is voor een serieuze oplossing vanuit Frankrijk... 
|
16 apr 2009 18:19 |
|
 |
Berkrod
|
MarsTDI schreef: :smt198 Ik heb een vraagje aan de andere slachtoffers van het probleem: Tijdens een van m'n laatste ritten, was ik (uiteraard  ) weer druk bezig met de klimaatregeling, tot me iets opviel wat anderen misschien kunnen bevestigen. Toen ik de bestuurderszijde op 22' zette en de bijrijders kant op 19' (auto, gemiddeld een aardige temp.), kwam er juist koude lucht uit de bestuurders openingen (boven én onder). Ofwel, zou het niet kunnen zijn, dat de temperatuurvoelers van óf boven óf onder kruislings verwisseld zijn bij de montage? Het zou wat verschijneslen kunnen verklaren. Ik zal het eens gaan proberen......ik laat het weten!
|
16 apr 2009 20:13 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
@EvilTwin, Ook al wordt de temp voor het interieur berekend, de toestroom zal toch wel gemeten moeten worden. Zodat met de mengstromen een gewenste temp bereikt kan worden. Defrost stand? Dan wordt de lucht boven warm ja, maar wat een herrie... Ik en de andere klagers hebben geen glazen dakje.
@rkjansen, Ik denk dat dat nog steeds wel kan. Er zijn natuurlijk wat externe factoren die temp beïnvloeden: Als je rijdt komt er op natuurlijke wijze frisse lucht naar binnen die bijverwarmd moet worden, in de file is die afwezig. En als bestuurder genereer je ook wat warmte, En last but not least, de buitengewoon warme middenconsole is er ook nog. veel van die verstoringen zitten aan de bestuurderskant, als de regeling dit verkeerd om oppakt gaat de blower ook harder blazen.
|
16 apr 2009 21:01 |
|
 |
rkjansen
|
Ten eerste ik heb wel een glazen dak, maar dit lijkt mij verder geen in vloed hebben. Maar Marstdi, je hebt het alleen over file, ik heb het ook met rijden. Dat merkte ik dus helaam toen ik afgelopen winter op wintersport ging... 
|
18 apr 2009 08:19 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Naar boven
|
@rkjansen: Ik heb het ook tijdens het rijden (maar iets minder heftig, omdat er dan meer buitenlucht het interieur in vloeit). En excusez, je glazen dak over het hoofd gezien, denk inderdaad ook dat dat helemaal niks uitmaakt. Ondertussen heb ik ontdekt dat zowel bij het koelen van het interieur bij warme buitenlucht als bij verwarmen bij koude buitenlucht je de linker voetenruimte temperatuur kan regelen met de rechter temperatuur regelaar. Als ik even een gaatje kan vinden in de agenda nog eens met de garage overleggen, wordt natuurlijk even pluizen en bekabeling nameten/nalopen. Er zou in een stekkertje een paar draadjes omgewisseld kunnen zijn. 
|
18 apr 2009 22:03 |
|
 |
leonium
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 feb 2009 01:23 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Energielabel: C
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Zoals jullie weten heb ik geen echte klimaatproblemen zoals door jullie beschreven. Nou heeft een heel aardig forumlid voor mij een uitdraai gemaakt van mijn opties en instellingen via service.citroen.com adhv mijn VIN. Daar zag ik het volgende in staan: Citaat: Klimaat (omgevingstemperatuur) GEMATIGDE LANDEN Dat is volgens mij de juiste instelling, gezien ik geen echte problemen heb. Zou het heel toevallig zo kunnen zijn dat die instelling bij de overhitte exemplaren anders zou kunnen zijn? Het lijkt wel heel simpel, maar soms worden juist de simpelste dingen over het hoofd gezien....door de experts. Lijkt me ieder geval de moeite waard om even naar te laten kijken
_________________ Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008
|
22 apr 2009 23:02 |
|
 |
|