irritante gordelwaarschuwing uitschakelen
Auteur |
Bericht |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 irritante gordelwaarschuwing uitschakelen
Als tijdens het rijden in de C5 ph2 één of meer gordels niet vastzitten, verschijnt er een melding op de BC en ook zeer irritante pieptonen die na verloop van tijd steeds harder worden tot ze oorverdovend zijn...  Tegen deze Franse betutteling is simpel wat te doen: trek de stekkerverbindingen naar de gordelsluitingen onder de voorstoelen los en de auto zal nu denken dat de gordels altijd vastzitten en je krijgt geen meldingen of irritante geluiden meer!  De stekkerverbindingen onder de achterbank kan je ook lostrekken, ook hier geen last meer, alleen na het wegrijden krijg je nu op de BC de melding: "alle gordels achter zitten vast"...  En als je deze situatie weer ongedaan wilt maken: maak je gewoon alle stekkertjes weer vast... 
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
06 apr 2009 21:41 |
|
 |
Gerard
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 sep 2008 22:07 Berichten: 121 Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Energielabel: C
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)
Naar boven
|
 Re: irritante gordelwaarschuwing uitschakelen
Volgens mij heeft die betutteling (trouwens niet specifiek Frans) wel bijgedragen aan de 5 sterren voor de veiligheid van het model, mede omdat je die waarschuwing niet kunt uitschakelen met een knopje of zo. Valt me eigenlijk tegen dat het zo eenvoudig is te saboteren... Maar rijd je liever zonder gordels dan? Wij hebben ze altijd al om dus nergens last van. Overigens zou het piepje volgens een dealer na twee minuten moeten stoppen. 
_________________ Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX. Blijvertje: Dspecial 1970
|
06 apr 2009 21:54 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Naar boven
|
Dat klopt, het stopt na enige minuten, maar dan ben je al horendol... Ik heb ze ook altijd om, maar en er zijn situaties dat je de gordel niet kunt of wil omhebben, bijvoorbeeld tijdens achteruitrijden. En ik heb geen behoefte aan deze ongewenste "verplichte" functionaliteiten. O ja, dat ben ik nog vergeten te vermelden: het is zonder enig risico, als je nl. de gordelgesp in de sluiting steekt, wordt er een contact verbroken in de kabel die daar naartoe loopt (heb ik met een universeelmeter gemeten), dit heeft dus hetzelfe effect als het lostrekken van het stekkerverbindinkje... 
|
06 apr 2009 22:08 |
|
 |
Gerard
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 sep 2008 22:07 Berichten: 121 Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Energielabel: C
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)
Naar boven
|
Nooit bij stil gestaan, maar het zou inderdaad best kunnen zijn ik door het piepje dat in deze auto automatisch mijn gordel om hou bij het achteruitrijden, daarbij geholpen door de parkeersensors en de geheugenstand op de rechter buitenspiegel. Ik twijfel ineens, want ik heb geen storende piepjes maar deed hem in mijn vorige auto's dan wel altijd af. Of piept hij niet als ik te kort of zachtjes achteruit rijd? Enfin, ik zal er eens op letten en als ik ooit behoefte heb weet ik in elk geval hoe ik dit uit kan zetten! 
_________________ Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX. Blijvertje: Dspecial 1970
|
06 apr 2009 22:39 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Gerard schreef: Of piept hij niet als ik te kort of zachtjes achteruit rijd? Yep, dan piept hij niet 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
07 apr 2009 07:11 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Je kan het ook gewoon via de lexia laten uitschakelen, .... i.p.v. stekkers los halen 
07 apr 2009 09:45 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Gordels gewoon om doen?.. zitten er niet voor niets 
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
07 apr 2009 09:51 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Ik rijg de melding op de Ph1 ook altijd in het display, erg irr. Aangezien ik gewend ben bij het uitstappen alstijd eerst de gordel af te doen en dan pas motor uit e.d.
werkt het loshalen van de stekker ook in een Ph 1 ?
_________________ Johan
|
07 apr 2009 10:55 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Laat het gewoon uitzetten i.p.v stekkers los trekken  , m.i. niet de juiste manier.
07 apr 2009 10:57 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
Nog makkelijker, gewoon je gordel om doen. En bij kleine stukjes achteruit rijden doet de C5 niet irritant. En het lijkt me sterk dat iemand lange stukken achteruit rijd op hoge snelheid. Ik wil niemand voor zijn schenen schoppen, maar het riekt enorm naar smoesjes om maar geen gordel om te hoeven hebben. Ach ja, je speelt hoofdzakelijk met je eigen leven natuurlijk (dit tegen niemand in het bijzonder, overigens), maar het getuigd niet echt van "verantwoordelijk denken".
Ik ben blij met de verklikkers. Laat maar lekker irritant zijn, dan worden de gordels tenminste door iedereen (dus ook achterin) gedragen. Beetje jammer dat je het zo simpel kunt omzeilen. Zelfs via de lexia zou je het niet uit moeten kunnen schakellen, vind ik. Het is toch een stukje veiligheid wat je de nek om draait.
Oh, en laten we wel zijn, ik ben heus geen heilig boontje hoor, maar dit soort "vraagstukken", daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
07 apr 2009 14:09 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Eemspoort schreef: Nog makkelijker, gewoon je gordel om doen. En bij kleine stukjes achteruit rijden doet de C5 niet irritant. En het lijkt me sterk dat iemand lange stukken achteruit rijd op hoge snelheid. Ik wil niemand voor zijn schenen schoppen, maar het riekt enorm naar smoesjes om maar geen gordel om te hoeven hebben. Ik draag ALTIJD m´n gordels !! Heb er al eens m´n leven mee gered. Ik ben alleen gewend eerst de gordel af te doen voor ik de auto uitschakel, zodat ik o.a. met licht aan navi en GSM kan loskoppelen en opbergen, volume v/d radio omlaag kan zetten ed. En probeer dat laatste eens met die irri melding op het display.... Juist omdat ik hem ALTIJD omdoe en NOOIT (want voelt ´naakt´) vergeet is die melding zo irri.
_________________ Johan
|
07 apr 2009 14:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Ook hier altijd de gordel om, daar heb ik geen lampie voor nodig 
07 apr 2009 17:00 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Bouwjaar: 2010
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
Ikke ook niet 
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
07 apr 2009 19:25 |
|
 |
Pietheintje
|
Kleef gewoon wat tape op het zoemertje, dan hoor je het wel nog maar is het minder irriterend doordat het stiller is.. 
|
07 apr 2009 21:12 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Naar boven
|
Pietheintje schreef: Kleef gewoon wat tape op het zoemertje, dan hoor je het wel nog maar is het minder irriterend doordat het stiller is..  Waar zit dat zoemertje?
|
07 apr 2009 21:37 |
|
 |
|