Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Overweeg aankoop C5 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Overweeg aankoop C5
Beste mensen,

Ondanks dat ik een Alfa Romeo fanaat ben heb ik ook altijd een zwak gehad voor Citroen. Ik weet niet precies waarom . Nu overweeg ik voor dagelijks gebruik een C5 benzine aan te schaffen.

Ik heb er een op het oog waar ik misschien maandag naar ga kijken.

Het betreft een 2.0 16v ligne prestige van sept. 2003 met 113.000 km.

Volgens bedrijf 1e eigenaar en Citroen dealer onderhouden en op foto's ziet het er netjes uit.

Wat me het meest verbaasd is de lage prijs vergeleken met het andere aanbod nl. € 4750,- en er kan nog iets vanaf omdat ik geen inruil heb. Wat denken jullie zo op afstand ?

Alvast bedankt :smt023

04 apr 2009 13:51
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Overweeg aankoop C5
Ik vind het geen vreemde prijs.

Het is een grote Citroën van zes jaar oud in een tijd waarin men geen grote auto's maar kleintjes wil en een tijd waarin een hoop garagisten met onverkoopbare voorraad zitten.

04 apr 2009 13:54
Profiel
Antwoord met een citaat
Ok, niet verdacht dus? Ik ga maandag maar eens kijken. Nog belangrijke tips wat te doen en te luisteren bij een proefrit? Had zoiets gehoord van rammelende achterassen?

Het betreft deze :

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

04 apr 2009 13:59
C5club Executive
C5club Executive

Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zit er nou een blauwkleurig (difference) plastic paneel op de middenconsool?

04 apr 2009 14:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zijn de onderhoudspapieren bij de auto? Essentieel is ten eerste het antwoord op de vraag, of de distributieriem is vervangen. Dit moet bij elke 120.000 km of om de 5 jaar, wat het eerst aan de beurt is.
Verder is een proefrit onmisbaar (versnellingsbak, trillen, remmen, slippende koppeling?). Een hoop dingen kun je zelf checken, zoals de olie op de peilstok/onderaan de vuldop (geen schuim/drap!), het hydraulische systeem, de climate control, de com2000 aan het stuur, eventuele aanrijdingsschade/overgespoten delen. Bekijk de auto op een hefbrug etc, etc.

04 apr 2009 16:43
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride

Naar boven
Antwoord met een citaat
Voor mij een beetje onduidelijk; hij staat nog op de eerste tenaamstelling in 2003.
Hij staat toch te koop bij een garage, eigendom geweest en gebleven garage?? of is het verkoop in opdracht?
Wanneer je zelf weinig kennis van auto's en C5 hebt, misschien een aankoopkeuring?
Johan

04 apr 2009 16:52
Profiel
Antwoord met een citaat
Hans47 schreef:
Zijn de onderhoudspapieren bij de auto? Essentieel is ten eerste het antwoord op de vraag, of de distributieriem is vervangen. Dit moet bij elke 120.000 km of om de 5 jaar, wat het eerst aan de beurt is.
Verder is een proefrit onmisbaar (versnellingsbak, trillen, remmen, slippende koppeling?). Een hoop dingen kun je zelf checken, zoals de olie op de peilstok/onderaan de vuldop (geen schuim/drap!), het hydraulische systeem, de climate control, de com2000 aan het stuur, eventuele aanrijdingsschade/overgespoten delen. Bekijk de auto op een hefbrug etc, etc.

Dealeronderhouden, distributie weet ik niet,vraag ik na bij de dealer. Proefrit ga ik maken , dat zal bij elk merk wel hetzelfde zijn. Hydraulisch systeem weet ik niets van. Aankoopkeuring ben ik wel van plan om te doen ja.

04 apr 2009 17:28
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hans47 schreef:

120.000 km of 10 jaar.. zal dus nog wel niet gedaan zijn, en misschien mede daarom weggedaan ?

04 apr 2009 17:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zo te zien krijg je er geen garantie bij. Dat is op zich normaal bij een auto uit deze prijsklasse. Daarom zou ik een ANWB aankoop/technokeuring laten uitvoeren en (van tevoren!) afspreken met de verkoper dat hij de uit deze keuring naar voren komende mankementen herstelt voor zijn rekening als je de auto koopt...

04 apr 2009 17:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
arendonk schreef:
Zit er nou een blauwkleurig (difference) plastic paneel op de middenconsool?

neu, difference is lichter van kleur ;)

en hou in gedachten dat de 120.000 km beurt eraan zit te komen, dus distirbutie wissel (dure beurt)

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding

04 apr 2009 18:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Bij een auto in deze prijsklasse hoort normaal een Bovaggarantie. ( > 4.500). Is het bedrijf daar niet bij aangesloten? Persoonlijk zou ik nooit, echt nooit, een auto zonder tenminste 6 maanden Bovaggarantie kopen. Ook nooit bij een niet Bovagbedrijf, trouwens. Ik ging verder kijken of even doorsparen.

04 apr 2009 18:28
Antwoord met een citaat
Ik kan natuurlijk proberen af te spreken dat hij de distributie doet voor die prijs.

04 apr 2009 20:05
Antwoord met een citaat
Intussen meer info ontvangen. Distributieriem moet gedaan worden. Sterker nog, de grote beurt moet gedaan worden. Is er buiten de riem nog iets te verwachten bij zo'n beurt? Auto mag mee voor € 4000,- met APK tot sept. dit jaar.

Auto bekeken en hij ziet er netjes en strak uit. Het enige wat me opviel was dat de rechstachterplek van de bank nogal wat slijtage vertoonde op de plek waar je knieholtes zitten. Rest van de bekleding ziet er mooi uit. Auto lijkt me netjes behandeld. Rijden ga ik van de week misschien doen. Aangezien ik helemaal geen ervaring heb met HP zal dat wel een aparte ervaring worden. Is het nou zo dat een C5 in de bochten ook zo zweverig aanvoelt of moet dat gewoon solide en strak aanvoelen?

06 apr 2009 15:24
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL

Naar boven
Antwoord met een citaat
Kosta schreef:
Rijden ga ik van de week misschien doen. Aangezien ik helemaal geen ervaring heb met HP zal dat wel een aparte ervaring worden. Is het nou zo dat een C5 in de bochten ook zo zweverig aanvoelt of moet dat gewoon solide en strak aanvoelen?

De C5 voelt voor een Citroen-newbie, dat was ik tot voor 8 maanden ook, verrassend strak aan en bij het wegrijden denk je eerst niets te voelen van die fameuze HP-vering. De Citroen-diehards vinden dat jammer met de DS/CX/XM en ook de BX in gedachte. Zoek maar eens op dit forum op het onderwerp "zweefgehalte". Maar bij het toenemen van de snelheid begint het zweefgevoel toch door te dringen en merk je het steeds meer. Feest wordt het op de snelweg en daar kan geen enkel ander merk aan tippen. Het is iedere keer weer jammer dat je toch echt eens die afslag naar huis moet nemen!
Met die wegligging is m.i. niets mis maar voelt wat anders aan dan die bij autojournalisten vaak zo aanbeden vooral van Duitse afkomst zijnde stuiterbakken :twisted: .

Chris

4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding

06 apr 2009 16:55
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Een nadeel van de hydrauliek is dat de wagen je een rammelig gevoel kan geven bij het rijden op/over korte oneffenheden; denk daarbij aan wat hobbelige klinkerstraatjes. Het is dus niet al goud wat er blinkt; maar het is maar net hoe je dat ervaart en hoe "erg" je dat vindt. Denk daaraan bij het maken van een proefrit. Voor de rest rijdt er m.i. niets anders zo lekker als een C5 in goede doen. Suc6 met de proefrit!

06 apr 2009 19:55
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende