Melding van emissie storing
Auteur |
Bericht |
macrobe
C5club Newbie
Auto: Berline prestige 2.0 16v
Opties: Navigatie parkeersensoren voor en achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220.000
Kleur: Beige
Naar boven
|
 Melding van emissie storing
Ik net een c5 gekocht nu gaat regelmatig de melding op het dashboard van emissie storing branden kan iemand mijn een tip geven wat de oorzaak is van deze storing . daar ik voor altijd xantia gereden heb .
Mvgr macrobe
|
08 feb 2009 16:22 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Melding van emissie storing
macrobe schreef: Ik net een c5 gekocht nu gaat regelmatig de melding op het dashboard van emissie storing branden kan iemand mijn een tip geven wat de oorzaak is van deze storing . daar ik voor altijd xantia gereden heb . Mvgr macrobe Wat noem je regelmatig? Bij elke C5 komt af en toe die emissiestoring wel te voorschijn, maar als hij er na een week nog staat dan moet je er pas aan denken om richting dealer te gaan
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
08 feb 2009 16:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Zoek er maar eens op, het is idd een veel gehoorde 'storing' ... met verschillende oorzaken, veelal niet ernstig.
08 feb 2009 16:28 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Bij mij dus ook nu na dag 2.... Emissiestoring veroorzaakt door lambasonde 1 vertelde de dealer zijn uitlezer, even afwachten nog of hij weer optreedt (maar dat vertelde ik in een ander draadje ook al)
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
19 maart 2009 19:38 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
T komt zelfs voor bij nieuwe auto's bij aflevering 
|
21 maart 2009 11:02 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Klaverblaadje schreef: Bij elke C5 komt af en toe die emissiestoring wel te voorschijn, maar als hij er na een week nog staat dan moet je er pas aan denken om richting dealer te gaan Nee hoor. Ik heb deze al ruim een jaar niet meer gezien.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
21 maart 2009 11:21 |
|
 |
dikkiedik05
|
 vandaag weer eens de melding storing uitlaatgassen en het branden van de lampjes service en katalysator. En dat na ruim 1½ week na de vorige melding. Paar dagen maar weer wachten of zou er toch iets aan de hand zijn. 
|
27 maart 2009 11:11 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
EW schreef: Klaverblaadje schreef: Bij elke C5 komt af en toe die emissiestoring wel te voorschijn, maar als hij er na een week nog staat dan moet je er pas aan denken om richting dealer te gaan Nee hoor. Ik heb deze al ruim een jaar niet meer gezien. Inderdaad. Ik heb de C5 dik 1,5 jaar en slechts een keer, verklaarbaar, de melding gehad. Dat gebeurde toen ik de auto van een vriend met startproblemen aan de startkabels had hangen. Op een gegeven moment startte hij en gaf ik geen gas bij. Dus toerental dropte, motor sputterde wat en "ping" storing uitlaatgas. Melding was de volgende dag al weer weg. En ik rij veel stadsverkeer en file op de Waalbrug bij Nijmegen en levert mij dus ook geen meldingen op.
_________________ Groeten, Marc
|
27 maart 2009 13:39 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
MarcusE schreef: slechts een keer, verklaarbaar, de melding gehad. Dat gebeurde toen ik de auto van een vriend met startproblemen aan de startkabels had hangen. Op een gegeven moment startte hij en gaf ik geen gas bij. Dus toerental dropte, motor sputterde wat en "ping" storing uitlaatgas. Melding was de volgende dag al weer weg.
Klopt. Dat is de enige keer dat ik hem ook heb gehad. Toen ik de toeran van de buurman starthulp gaf.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 maart 2009 17:06 |
|
 |
Ploffie
Naar boven
|
Even een oud draadje opfrissen. Nadat het een tijdje uitbleef, vorige week weer eens een emissiestoring, naja, hij doet maar, gaat toch na 5 dagen weer vanzelf weg. Trouwens, gisteren merkte ik wel iets opvallends. Zoals ik al zeg, na 5 dagen ongeveer verdwijnt de storing, maar gisteren zat de storing er sinds zondag weer eens in en ik had gisteren tijdens een ritje naar huis mijn gastank leeg. Dus de laatste 10 km op benzine naar huis gereden. Wil ik 's avonds de gastank vol gaan gooien, start ik de motor, is de melding weg!! Na 1 dag... Als die storing komt, komt hij bij jullie dan ook altijd na starten of ook zomaar tijdens het rijden? Hier alleen maar na het starten namelijk, nog voordat hij op gas springt.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
|
08 dec 2009 20:26 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41 Berichten: 101 Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Naar boven
|
Bij mij komt de storing meestal tijdens het rijden. Samen met JO hier al veel tijd aan besteed. Op LPG loopt het motormanagement langzaam uit zijn bandbreedte, dus nadat de storingen gereset zijn duurt het ong. 200 km voordat de melding weer komt. De lpg installatie is al volledig gereviseerd, een ook al nieuwe bougies, en bobine geïnstalleerd. Tot nu toe loopt de motor wel beter, maar de meldingen komen nog steeds terug. Nu ben ik de verschillende merken LPG aan het testen. Als dat niet werkt dan toch maar over op de NGK bougies, ik raak mijn geduld een beetje kwijt na twee jaar proberen. 
|
09 dec 2009 02:16 |
|
 |
Ploffie
Naar boven
|
Hij moet wel telkens worden gereset dus? Bij mij verdwijnt de storing wel steeds weer. Ik ben nu aan het proberen om hem op benzine weg te zetten, dus de laatste kilometer op benzine te rijden. Daarna 's morgens op benzine starten en na enkele minuten handmatig overschakelen naar gas. Gaat al 3 dagen goed. 
|
09 dec 2009 18:49 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Ries schreef: Op LPG loopt het motormanagement langzaam uit zijn bandbreedte, dus nadat de storingen gereset zijn duurt het ong. 200 km voordat de melding weer komt. Nee, als je met een storing op benzine gaat rijden 'herstelt' het motormanagement weer naar parameters waarbij het MM vindt dat het zo moet zijn. Schakel je over naar LPG dan loopt hij er langzaam weer uit enz.enz. Ries schreef: Nu ben ik de verschillende merken LPG aan het testen. Als dat niet werkt dan toch maar over op de NGK bougies, ik raak mijn geduld een beetje kwijt na twee jaar proberen. Het lijkt er op dat met BK autogas de storingsmeldingen langer wegblijven (nu al 350 km) dan met Esso autogas wat ik voorheen altijd tankte. Misschien dat bij BK de verhouding propaan/butaan anders is. Bij mijn weten hebben we al 'winter' LPG sinds oktober. Weet iemand dit??
|
10 dec 2009 12:16 |
|
 |
Ploffie
Naar boven
|
Weet je wel dat je jezelf quote? Maar goed, hoe lang ik ook op lpg rijd, de melding blijft uit. Ik heb nog steeds geen melding gehad en heb er nu zo'n 400 km bij gereden. Ik blijf het nog even proberen, dat starten en handmatig op gas zetten. Welk merk installatie heb jij? AG?
|
10 dec 2009 19:05 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Yup,
AG (SGI?) waarbij de welbekende modificaties zijn aangebracht twee jaar geleden. Dus nieuwe injectors, gasdroogfilters, nieuwe leidingen en sinds kort een nieuwe verdamper + bobine/bougies.
|
11 dec 2009 11:02 |
|
 |
|