Auteur |
Bericht |
Gerard
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 sep 2008 22:07 Berichten: 121 Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)
Naar boven
|
 Re: slappe kost
jpiek schreef: Wel eens geprobeert eem CX, Xantia, XM af te remmen terwijl je motor afgeslagen was ?
Ben blij met de remmen van de C5.....
Als de motor afslaat heb je normaliter bij een DS, CX, Xantia en XM nog royaal voldoende restdruk om te remmen, mits de voorraadbol in orde is. Daar wordt helaas vaak op bezuinigd... Bij sommige DS-en (en misschien meer modellen) zijn er zelfs zgn rem-accu's aanwezig. Ik vind de C5 beter echt remmen dan mijn eerder C's, omdat het veel beter te doseren is en meer beheerst toeneemt met het verhogen van de pedaaldruk. En je voelt ergens toch dat het uiteindelijke remvermogen ook groter is. Domme vraag misschien: is er goed ontlucht en staan de remklauwen achter nog wel recht?
_________________ Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX. Blijvertje: Dspecial 1970
|
18 maart 2009 01:24 |
|
 |
arcadia
|
 Re: slappe kost
Dag biebie, Mijn eerste indruk met de C5 was ook het schijnbare minder sterk afremmen. Ik ben dan eens een rustige baan gaan opzoeken waar ik de remmen eens goed kon testen. En ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is. Eenerzijds kan je met het rempedaal zeer goed doseren en anderzijds remt de C5 als een dijk op het moment dat je het vraagt. Met het remgedrag van de C5 voel ik mij wel veilig. Bij mij zijn de schijven en remblokken ook vernieuwd. Ik zou zeggen, ga eens wat spelen met jou mooie C5. Zo ontdek je meer van zijn karaktereigenschappen. grts
|
18 maart 2009 05:19 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Haha, blijkbaar moet ik van jullie eens gaan "spelen" met de auto. Zie dat best zitten. Spijtig genoeg rijdt mvr meestal met de auto om naar het werk te gaan. Blijft mij enkel het rustig weekendrijden met de kids. Niet bepaald het ideaal moment dus.  Tenzij ik zeg dat we eens leuk gaan spelen met de auto?? Maar toch. Misschien eens op een avond gaan "joyriden". 'k zie wel. Alles is rondom rond vernieuwd en remtest is perfect. Buiten het piepen van de remmen doet het voor de rest wat het moet doen. Verschil in aanvoelen komt gewoon naar boven omdat ik regelmatig wissel van auto in de week. Het blijft wennen. En de nieuwe Mondeo is een dijk van een wagen! Heb er mee kunnen rijden en kleeft aan de weg en remt goed doseerbaar af. Wat de anderen er ook van mogen zeggen. Je moet er echt mee gereden hebben om te weten dat het een volwaardige en sportief aanvoelende auto is.
|
18 maart 2009 21:47 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: slappe kost
biebie schreef: En de nieuwe Mondeo is een dijk van een wagen! Heb er mee kunnen rijden en kleeft aan de weg en remt goed doseerbaar af. Wat de anderen er ook van mogen zeggen. Je moet er echt mee gereden hebben om te weten dat het een volwaardige en sportief aanvoelende auto is. Ford maakt daar ook veel werk van. Echte coureurs jagen er eindeloos mee de diverse testcircuits af en dat voel je. Nachtmerries kreeg je van die Sierra's waar ik vroeger zakelijk regelmatig in gereden heb. Rechtuitstabiliteit van niets, maar in de bocht viel het dan weer mee. Had heel graag als werkauto een Focus gehad met de PSA/Ford diesel erin. Die Focus stuurt ook messcherp want dezelfde coureurs hebben zich ook hier in uitgeleefd. Maar voor er nu foute conclusie zouden kunnen worden getrokken, ik ben verslingerd aan die heerlijke bollenbak die C5 heet. Als ik daar het weekend in stap is dat iedere keer weer thuiskomen. Chris.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
19 maart 2009 01:38 |
|
 |
arcadia
|
 Re: slappe kost
Tja, kwaliteit verbeterd alsmaar. Als je de nieuwe C5 vergelijkt met de nieuwe Mondeo dan zullen de rijkwaliteiten dichter bij elkaar komen. Ik denk dat vooral nu het karakter van de auto bepaald wat onze keuze zal zijn. De keuze voor mij is de C5 geworden omdat hij dat typische van een ID/DS nog in zich heeft. Het verschil in het rijden tss deze mooie automobiles is natuurlijk merkbaar. Mijn C5 van 12/2002 scoorde in zijn tijd ook niet slecht en kan nu nog goed volgen met de nieuwe auto's. In vergelijken met de Mondeo had hij toen toch wel wat meer troeven in handen. Omdat de C5 zo comfortabel rijdt had ik in het begin minder gevoel met wat er zich afspeelde onder de auto. Dat ontdekte ik wel na wat meer gereden te hebben en af en toe eens wat oefende of speelde. Zeker met de 2.2hdi in zijn sportstand liggen de limieten toch wel hoog, vind ik. Maar het blijft in alle omstandigheden een aangenaam vertoeven in de Citroën, niet? : grts
|
19 maart 2009 05:02 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Gerard schreef: Bij sommige DS-en (en misschien meer modellen) zijn er zelfs zgn rem-accu's aanwezig. Op modellen zonder DiRaVi fungeert de gewone accumulator als remaccu, op versies met DiRaVi zit er idd een aparte rem-accumulatorbol. Maar de DS heeft nooit DiRaVi, dus geen aparte bol. DiRaVi: Sm, CX, Xm V6 (zpj)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
19 maart 2009 12:02 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Heb maandagavond eventjes de remkracht geprobeerd op de grote baan. Remmen doet ie zeker. Ik was wel verwonderd dat er geen abs of zo aan te pas kwam (vochtig wegdek) zoals op de Mondeo vaak gebeurt. Ook geen vorm van blokkerende wielen. Gewoon heel snel tot stilstand gekomen met de 4 pinklichten aan??  En dat bij gewoon wat harder als normaal indrukken. Niets van noodstop of zo. Had die enkel bij een noodstop of zo verwacht. Dus dat zit dan wel snor zeker. Kwestie van voorbij dat "wollig" gaan en stevig door blijven drukken. Volgende keer eens een echte noodstop proberen wanneer de winterbanden deftig ingereden zijn. Benieuwd hoe dat afloopt. 
|
25 maart 2009 22:36 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Gordel om, valhelm op, alles was losligt vastzetten Ik verdenk de C5 ervan een vertraging te kunnen neerzetten die nauwelijks onderdoet voor een botsing...
_________________ Johan
|
26 maart 2009 00:20 |
|
 |
arcadia
|
 Re: slappe kost
jpiek schreef: Gordel om, valhelm op, alles was losligt vastzetten Ik verdenk de C5 ervan een vertraging te kunnen neerzetten die nauwelijks onderdoet voor een botsing... Ja, maar dan wel oppassen met de airbags. Nu begrijp ik waarom de C5 dat net nodig heeft in koffer. 
|
26 maart 2009 04:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33550 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: slappe kost
jpiek schreef: Ik verdenk de C5 ervan een vertraging te kunnen neerzetten die nauwelijks onderdoet voor een botsing...
Volgens mij PSA eigen, onze peug heeft deze eigenschap ook ... stoppen kunnen ze als de beste indien nodig.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
26 maart 2009 11:45 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: slappe kost
biebie schreef: 4 pinklichten aan?? Ah, je bent de ondergrens van de noodstop voorbij gegaan. Als je hard remt of het pedaal erg snel intrapt, gaan de waarschuwingslichten aan...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 maart 2009 11:48 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: slappe kost
biebie schreef: Volgende keer eens een echte noodstop proberen wanneer de winterbanden deftig ingereden zijn. Benieuwd hoe dat afloopt.  zorg wel dat je geen papraplu of iets van dien aard, op de hoedenplank hebt liggen. dat wordt echt een projectiel, sowieso nooit iets los op je hoedenplank leggen 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
26 maart 2009 13:05 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Ter visualisatie :
Hoe hard moet je een flesje bumperzwart tegen de achterkant van de achterbank gooien om hem kapot te gooien ?
Toen ik met de Xant frontaal met 110 de vangrail inging was het flesje helemaal opengescheurt...
De vrijkomende krachten zijn enorm bij hoge vertragingen.
_________________ Johan
|
27 maart 2009 00:18 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Je moet het zo zien: als je met 50km/h tegen een muur oprijdt en de kreukelzone wordt 25cm korter, dan is de vertraging en dus de kracht vergelijkbaar met 35x de zwaartekrachtversnelling of 35x het gewicht...
Dan krijg je opeens een flesje van 100gram met een massa van 3,5kg met een snelheid van 50km/h tegen je aan. Dat doet au!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 maart 2009 09:22 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: slappe kost
Mijn klapper was het dubbele... harmonicaneus zal meer dan 25Cm zijn en de vangrail was ook nog wat ingedrukt natuurlijk... Dus schat ik het goed in dat ik met m'n 60 kg dus met zo'n 2000 kg in de gordel heb gehangen 
_________________ Johan
|
28 maart 2009 00:06 |
|
 |
|