sinds een week ben ik de trotse bezitter

van een C5 break 1.8 rijdend op LPG. Eigenlijk was ik nog niet van plan om een andere voiture te kopen, maar onlangs is er ééntje achterop geknald en daardoor was mijn Suzuki (Baleno Wagen diesel) economisch total loss.
Dus moest er geautotracked worden naar wederom een stationwagon. Dit keer is de keuze op LPG g3 gevallen, omdat ik zeker dit jaar de 15000 niet ga halen. Tevens moest het een auto worden die fatsoenlijk een caravan naar boven kan trekken, zonder dat je wordt ingehaald door de vrachtwagens. En zo, werd het, na enig gezoek en intern beraad, gekozen voor een C5, welke wij vorige week hebben opgehaald.
De volgende dag (zondag) gelijk naar Duitsland gereden (Uelsen; geen Autobahn, helaas), vanuit Zwolle is dit maar een uurtje rijden. Er waren geen noemenswaardige problemen te melden, anders dan dat de wagen een beetje schokt in de lage toeren (maar dat schijnt dus vaker voor te komen). Maandagochtend ging ik naar mijn werk in Vaassen, dus moest ik over de A50 en ter hoogte van afslag Heerde plotseling

een terugnemende motorpower, piepjes en de melding storing Katalysotor

Op de vluchtstrook de auto stilgezet

, opnieuw gestart en op benzine verder gereden. Helaas bleef de melding staan (storing uitlaatgassen) en de lampjes bleven branden
Op het werk aangekomen gelijk gegoogled

en gekeken of ik wat kon vinden over dit probleem. Zodoende ben ik op deze site beland en 's middags in de pauze even goed door de forumberichten gelopen. Hierna werd ik een beetje gerustgestel mbt de storing.
En ja hoor, toen ik woensdagochtend de auto startte was er geen melding meer te bekennen

.
Voor mijn geen renaults, geen auto's met stugge, harde stoelen meer. Nee laat mij maar genieten in het "slagschip" (zo noemde ik ze voorheen) van Citroën, de C5 Break.
Ik kan nog melden dat ik bijna 38 jaar ben, getrouwd ben, een dochtertje van 4 heb, een hond (is ook al meegeweest in de C5) en een kat heb en dat dit mijn eerste Citroën is.