Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Ik ben zinnens de twee Xenon lampen te vervangen bij m'n C5 Break.
Er zijn mogelijke werkwijzen.
1- Demontage voorbumper en uitbouw van koplampen. (nogal omslachtig voor een 2 lampjes)
2- Demontage van de Batterij en hydraulische tank volgens " xenon dimlicht vervangen Auteur: munkman [ 26 dec 2008 09:29 ] " .
Ik denk de tweede werkwijze te volgen. Is dit wel de beste keuze?
Mijn vraag is: Kan men zomaar de accu uitnemen zonder speciale voorzorgen voor de computers in de wagen?
Dank voor alle hulp.
Er zijn mogelijke werkwijzen.
1- Demontage voorbumper en uitbouw van koplampen. (nogal omslachtig voor een 2 lampjes)
2- Demontage van de Batterij en hydraulische tank volgens " xenon dimlicht vervangen Auteur: munkman [ 26 dec 2008 09:29 ] " .
Ik denk de tweede werkwijze te volgen. Is dit wel de beste keuze?
Mijn vraag is: Kan men zomaar de accu uitnemen zonder speciale voorzorgen voor de computers in de wagen?
Dank voor alle hulp.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Welkom.
Ik heb nog geen xenon lampen hoeven vervangen, dus daar kan ik je geen advies over geven. Wat betreft de accu. Het contact moet minimaal 1 minuut uit staan voordat je een accuklem losmaakt (zal wel met uitschakelen computer te maken hebben) en na het aansluiten van de accu moet je ook weer minimaal 1 minuut wachten voordat je het contact weer aanzet (heeft te maken met (re)initialiseren van het systeem.
Ik heb nog geen xenon lampen hoeven vervangen, dus daar kan ik je geen advies over geven. Wat betreft de accu. Het contact moet minimaal 1 minuut uit staan voordat je een accuklem losmaakt (zal wel met uitschakelen computer te maken hebben) en na het aansluiten van de accu moet je ook weer minimaal 1 minuut wachten voordat je het contact weer aanzet (heeft te maken met (re)initialiseren van het systeem.
Groeten, Marc
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik heb wel eens de accu los gemaakt en er uit gehaald maar steeds aangesloten gehad via startkabels, als je goed oppast en oplet wat je doet gaat het goed. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Ik zou optie 2 nemen heb ik ook gedaan is best wel te doen maar je moet er wel een spiegeltje bij hebben want dan kan je zien hoe de klemmetjes zitten ik heb zelf een v6 dus eigenlijk geen ruimte onder de kap.
Ik weet niet of jij meer ruimte hebt om het Hydrauliek vaatje aan de kant te leggen want ik had er bijna geen ruimte voor maar het is wel gelukt!
Succes
Ik weet niet of jij meer ruimte hebt om het Hydrauliek vaatje aan de kant te leggen want ik had er bijna geen ruimte voor maar het is wel gelukt!
Succes
Greetz Martijn
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Bij de Ph1 gaat het een klein beetje minder moeilijk als bij de Ph2 maar ik geef toch de voorkeur aan de bumper eraf halen, als je de koplamp los in je handen hebt kun je veel zekerder werken en hoef je niet op je kop te prutsen met een spiegeltje.
Het is meer werk, zeker als je voor de eerste keer de bumper eraf haalt, maar wel gemakkelijker.
Oja, en vervang dan gelijk alle andere lampen in de koplamp, dan ben je er weer voor lange tijd vanaf
Het is meer werk, zeker als je voor de eerste keer de bumper eraf haalt, maar wel gemakkelijker.
Oja, en vervang dan gelijk alle andere lampen in de koplamp, dan ben je er weer voor lange tijd vanaf
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Eerst en vooral wil ik alle antwoorders bedanken voor de tijd en hulp.
Toch zou ik hier een vraagje willen stellen aan " MarcusE " i.v.m. accu kan eruit na 1 minuut wachten, en terug opstarten ook na 1 minuut wachten na aansluiting van de accu..
Ik deed deze morgen een stroomtest van de accu.(m.b.v. AC/DC Fluke Clip-on currentprobe Y8100)
Ik schakelde het kontakt af, stapte uit en deed de deur dicht. Ik had de clip-on tang over alle(2) draden geklipt, vertrekkende van de min pool.
En ik las als beginstroom 4.7 A na 35 sec. daling tot 3.4A na 2 min daling tot 1.3A na 3.5 min.1.25A en na 19 min daling naar +/- 0 A.
Daarom vraag ik, kan men na 1 minuut de accu uithalen zonder gevaar? Is er iemand die dat zelf al gedaan heeft? Of moet men langer wachten?
In bijlage de accuklem. Hoe gaat die los zonder breuk?
Dank voor alle hulp.
Toch zou ik hier een vraagje willen stellen aan " MarcusE " i.v.m. accu kan eruit na 1 minuut wachten, en terug opstarten ook na 1 minuut wachten na aansluiting van de accu..
Ik deed deze morgen een stroomtest van de accu.(m.b.v. AC/DC Fluke Clip-on currentprobe Y8100)
Ik schakelde het kontakt af, stapte uit en deed de deur dicht. Ik had de clip-on tang over alle(2) draden geklipt, vertrekkende van de min pool.
En ik las als beginstroom 4.7 A na 35 sec. daling tot 3.4A na 2 min daling tot 1.3A na 3.5 min.1.25A en na 19 min daling naar +/- 0 A.
Daarom vraag ik, kan men na 1 minuut de accu uithalen zonder gevaar? Is er iemand die dat zelf al gedaan heeft? Of moet men langer wachten?
In bijlage de accuklem. Hoe gaat die los zonder breuk?
Dank voor alle hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Het 1 minuut wachten komt regelrecht uit de handleiding van de C5 :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Marc
V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Dank aan Mr MarcusE voor het opzoeken van bewijsmateriaal. Bij mij staat dat niet zo expliciet
Mijn C5 is van feb 2004, zie maar bijlage. Boekje is van 6/2003.
De Accuklemmen losmaken zonder breuk is nog een probleem.
Mijn C5 is van feb 2004, zie maar bijlage. Boekje is van 6/2003.
De Accuklemmen losmaken zonder breuk is nog een probleem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
De accuklem breekt niet!
Als je dat hendeltje waar dat zwarte plastick op zit naar boven toe trekt is de klem al los
dat noemen ze tegenwoordig snelkoppelingen niet erg handig (is bij mij al 2 keer uit zichzelf los gaan zitten) maar het zit er nu eenmaal op dus!
Succes
Als je dat hendeltje waar dat zwarte plastick op zit naar boven toe trekt is de klem al los
dat noemen ze tegenwoordig snelkoppelingen niet erg handig (is bij mij al 2 keer uit zichzelf los gaan zitten) maar het zit er nu eenmaal op dus!
Succes
Greetz Martijn
V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
aan C5V6EXCLUSIVEBREAK
Dank u voor de inlichting!!
Dank u voor de inlichting!!
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
ik heb meerdere keren achter elkaar de accu er gewoon uitgewipt zonder me ook maar 1 seconde druk te maken over de 1 minuut. Of ik ook 1 minuut gewacht heb per saldo weet ik niet meer. Wel heb ik 1x de accu geplaatst en binnen 1 minuut op contact gezet. Bij mij gaf het allemaal geen storing (moest alleen de tijd en datum opnieuw instellen, radiozenders niet overigens)
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Ik heb de 2 Philips D2R Xenon lampen thuis gekregen, en denk dat ik kan beginnen, via bumper demontage. Nog één zaak is nog niet klaar. Als de voorbumper loshangt, wat doe je dan met de 2 sproeiers, hoe en wanneer moet je die losmaken?
Dank voor alle hulp.
Dank voor alle hulp.
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Just been there, got the T-shirt,
Definitief de kapjes verwijderen voordat je de bumper loshaalt. Dat gaat denk ik het makkelijkste als je even iemand laat sproeien en dan, tegen de stroom in, de uitgeschoven sproeierarm grijpt.
Het kapje is er dan redelijk gemakkelijk af te klikken. Een voor een dus. De sproeiers zelf blijven lekker zitten.
Definitief de kapjes verwijderen voordat je de bumper loshaalt. Dat gaat denk ik het makkelijkste als je even iemand laat sproeien en dan, tegen de stroom in, de uitgeschoven sproeierarm grijpt.
Het kapje is er dan redelijk gemakkelijk af te klikken. Een voor een dus. De sproeiers zelf blijven lekker zitten.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik zeg het iedere keer maar weer, als je de bumper er op zet, denk erom dat de onderplaten in de bumpervallen, anders kun je opnieuw beginnen. 
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Hartelijk dank aan Josok en Klaverblaadje voor de goede raadgevingen
Bedankt!
Bedankt!


