Beste Citroen liefhebbers

,
Sinds gisteren heb ik me aangemeld op dit forum. Ik kwam al surfend hier terrecht en kwam erachter dat er veel interessante informatie te vinden is en dat de sfeer goed is.
Ik heb altijd een voorliefde gehad voor franse auto's. Als kind had ik een voorliefde voor de 2CV en de DS, mij eerste auto's waren peugeot's. Mijn eerste echte kennismaking met Citroen was een C5 Ph I 2.0hdi 110pk berline. Fantastische auto die ik als leasewagen had gekregen. De auto heeft ooit mijn hachje gered door met gevaar voor eigen leven de klap van een aanstormende aanhangwagen op te vangen. Helaas is ze daarna total loss verklaard

.
Daarna noodgedwongen een ander merk moeten kiezen omdat de c5 niet in het leasebudget paste. Omdat het gemis toch groot was (net als de bijtelling) heb ik er nu voor gekozen de leaseauto niet meer privé te rijden en ben ik weer op zoek naar een C5.
De auto die ik nu op het oog heb is een C5 1.6Hdif Break Ligne Prestige. Extra optie is Navidrive. Mochten er mensen zijn die aankoop tips voor me hebben dan houd ik me aanbevolen. Zijn er specifieke aandachtspunten voor dit model/uitvoering? Heeft er iemand ervaring met de 1.6 diesel.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Met vriendelijke groet,
Thieu
ps. is er een zoekfunctie op dit forum? Heb ik nog niet kunnen vinden.