Bedankt voor reacties. Dus inderdaad, dealer heeft het niet afgebroken maar was al afgebroken. Vandaar dat ie rustig afging tot de dop eraf werd gedraaid en heel het binnenwerk eruit vloog. Die kerel wist niet wat er gebeurde!!
Dealer meent dat je onmogelijk een 2de handse erop kunt zetten. Heb het 2 x gevraagd en zou niet gaan. Waarom weet ik niet. Enkel nieuwe is mogelijk.
Citroen zelf neemt bestelde stukken boven 25eur NOOIT terug. Dat is voor eigen rekening (lees klant). Misschien kan een andere garagist hier op het Forum dit beamen??
We willen het 1x proberen. Lukt het niet, dan is het zo. Maar 500eur, neen toch niet.
Ben toch van plan, mochten ze niet onderling communiceren, klacht neer te leggen bij de klantendienst. Ik laat me op dat gebied zeker niet doen! Ik stuur de consumentenbond en economische inspectie op hen af. We zullen wel zien wat ze erop te zeggen hebben.
De reden volgens mij dat het zo snel/gevoelig afbreekt is dat het ventiel met een bout op zijn plaats wordt gehouden tegen de velg. Dus niet flexibel als je een dorpel raakt = afbreken.
Een gewoon ventiel kun je langs alle kanten bewegen= breekt nooit af. Mevrouw (die de dorpel heeft geraakt met onze mooie velgen) heeft beloofd wat voorzichtiger te parken vanaf nu.
Morgen vertrekken we weer voor een 2daagse. Benieuwd wat het gaat worden. Ondertussen parkeersensoren afgezet want werden oordendul. Net opnieuw naar de pré-historie.

Maar bollen doet ze zeker. ZAAAALIG glijden over de autostrade. Laat die 500 km's maar komen.