Sony heeft een MP3 geschikte wisselaar als aftermarket oplossing ... zie ook de site van exroosje ...
http://home.planet.nl/~hoefm026/frank/z ... 3wisselaarCitaat:
Citroen heeft zelf geen MP3 wisselaar in assortiment. Echter, je kunt met een interface een Sony wisselaar aansluiten op de fabrieksradio van je C5 (het gaat om de types van VDO 22RC200,220, 280, 290. Deze heeft een 8-polige CD wisselaar aanluiting achterop. In Nederland wordt standaard de radio met een CD speler geleverd en 6-wisselaar aansluiting (RD2, later opgevolgt door RD3). Er bestaat ook een uitvoering met cassettespeler ipv CD speler (RB2), deze zie je in het aansluitschema als voorbeeld. De MP3 wisselaar kan ook op de radio/telefoon van citroen (de RT2), als vervanger van de standaard wisselaar. Ik denk dat hij niet op de RT3 kan (deze is niet van VDO). Via de interface zou je zelfs ook een Minidisc wisselaar aan kunnen sluiten. Enige nadeel is dat de radio slechts 2 posities kan weergeven voor het trackummer, dus na no 99 springt ie weer op 0 (je kunt wel gewoon blijven zappen en spelen, dus last heb je er niet van).
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar op dezelfde wijze bestaat er ook een iPod interface die een iPod emuleert als CD wisselaar. Disc1-6 zijn dan playlist 1-6 en je kunt op dezelfde wijze door de nummers scrollen. Je iPod komt dan aan een connector en wordt ook nog gevoed.
Het goede nieuws is dat de radio niet eens gedemonteerd hoeft te worden om de wisselaar en interface aan te sluiten, want de 8-polige kabel ligt er al, hij komt uit onder de passagiersstoel. Om het niet al te eenvoudig te maken echter is de stekker aan de andere kant afwijkend. Maar gelukkig kun je hier lezen hoe je de interface toch hierop aan kunt sluiten en zo binnen een uurtje klaar bent. In het aansluitschema wat je krijgt als je de interface aanschaft zie je uitgewerkt hoe je de interface rechtstreeks op de radio aansluit, maar dan moet je het dashboard half strippen.
Persoonlijk zou ik voor een originele gaan, je hebt ook nog een oplossing om de aansluiting van de wisselaar te gebruiken als b.v. Ipod aansluiting, wimmie had dit ook in z'n C5 PH1 ( nu wederom als ik het goed heb )