Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 voorstellen met gelijk een brandend vraagje.. 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht voorstellen met gelijk een brandend vraagje..
Hallo aan allen,
Mijn naam is Gerard. Boekhouder van beroep en papa van een jong gezin, terwijl ik zelf toch al iets ouder ben.
Ik ben reeds enige tijd aan het zoeken om een c5 hdi te kopen. Waarschijnlijk zal dit binnen korte termijn kunnen gerealiseerd worden. Nu heb ik met veel interesse gelezen op jullie forum...echter,
wou ik jullie een vraag stellen...(in de hoop dat jullie niet over het gegeven vallen, dat ik nú nog met een fordje rijd) welke is verkregen door het lezen van een van jullie onderwerpen.
Ik was zinnens om een ex lease c5 aan te schaffen van het jaar 2003 of 2004 (gemidd 160dkm+). Begrepen was dat de db tijdig (op 160dkm) dient vervangen te worden of dat er rekeing mee gehouden dient te worden indien dit nog niet was gebeurd. Echter, las ik dat op 200dtk dat een verhoogde kans was op koppakkingproblemen (er wordt geschreven over een 50%). Klopt dit? Want het lijkt me toch niet écht interessant om te weten dat binnen de +/_30 a 40000 km een extra kost zou worden opgelopen van een dusdanige reparatie. Ook bij autovitel of carbusines praten ze daar absoluut niet over...daar geven ze slechts aan dat deze meer dan 350 dkm of 500 dkm gemakkelijk kunnen berijden....zonder noemenswaardige problemen. Zijn deze dan nog te geloven?

Vervolgens rijst de vraag....hoeveel kost deze reparatie dan? Want als het zo gebruikelijk zou zijn, kan het zijn dat daar vaste prijzen voor worden gehanteerd, niet? Zodoende zou ik rekening kunnen houden met het gegeven dat deze kost begroot dient te worden bij de kostprijs van het voertuig.

Is er tevens een mogelijkheid om te controleren of de koppakking "minder wordt", zodat je te weten kan komen dat dit niet binnen de xxxxx km zal gebeuren (gegeven de stelling dat ik eerst een auto warm rijd voor ik gas zal geven.

Ik zou het jammer vinden want ik vind het een schitterende wagen en had reeds menige dagen lopen mijmeren hoe fijn het zou zijn om deze te bezitten. Echter is mijn beurs niet dusdanig, dat ik dergelijke reparaties als reguliere kost kan betalen. Dan wordt het een auto voor de rijkere klasse vrees ik....Enfin, voor mijn droom aan helemaal aan diggelen is, zou ik graag jullie enthousiaste mening hierover horen.

Bij voorbaat dank voor enige reactie.
Gerard

16 feb 2009 21:25
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voorstellen met gelijk een brandend vraagje..
C5 HDi'tjes zeker vanaf jaartal 03/04 zijn redelijk probleemloos, waar haal jij de info vandaan dat deze vanaf 200K 50% meer kans hebben op kapotte koppakking ?
Iets wat overigens als het voorkomt bijna altijd een 2.0HDi 110PK betreft.
Kenmerken : viewtopic.php?f=5&t=4030

Welkom overigens en suc6 met de zoektocht :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

16 feb 2009 21:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Welkom Gerard, we hebben oudere vaders hier, hoor.

Enne, wat betekent 50%?

Menno heeft het denk ik al volledig aangegeven...

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

16 feb 2009 21:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Welkom hier en succes met je zoektocht :smt023

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

16 feb 2009 21:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2

Naar boven
Antwoord met een citaat
welkom hier
:citrofiel

nergens last van met mijn hdi ;)

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)

16 feb 2009 21:52
Profiel
Antwoord met een citaat
Welkom hier,

Ik ook geen last.
Volgens mij heeft een lekke kop te maken met het verkeerd rijden van de auto.
Indien je een diesel normaal warm rijdt, kun er daarna zo gek mee doen als je wil.
Maar als ie koud is en je gaat blazen dan gaat ie kapot. Maar dat geldt ook voor de andere merken.

Distributieriem is afhankelijk van de motor. Ik heb een 1.6 en deze moet dacht ik nabij de 240000.
iemand voor de 2.0 en 2.2??

Groetjes,
Martijn

16 feb 2009 23:28
Antwoord met een citaat
Bedankt voor de vlotte reacties en de geruststelling....

In navolging op de vraag waar ik mijn info vandaan haalde, nog maar even gekeken..

opvolging vraag: "Koppakking 2.0HDi" was de bron van mijn vrees. Hier gaf iemand aan dat meer dan de helft van de eigenaren met een hoge kilometrage dit probleem zouden aangeven bij een pol.
Ik begrijp dus dat ik de antwoorden verkeerd heb begrepen. Mijn excuus hiervoor...doch, ben ik wel blij....ik begin weer te dromen...en gelijk te zoeken..
Maar om uit te sluiten waar ik beter niet kan naar kijken....welke motoren zijn dan aan te raden uit 2003 -2004? Of was dit niet de enige 2.0 hdi. Ik lees toch meestal slechts 2.0 hdi 110 pk. Of is het veel beter om gewoon te kijken tot ik een 2.2 ltr break kan vinden?

(begrepen is natuurlijk dat een diesel zeer snel kapot gereden kan worden) Dus probeer ik steevast eerst zeer rustig te rijden tot alles warm genoeg staat. Dan gaat het gaspedaal iets zwaarder doorwegen.

Zal later doorgeven waar de keuze op is gevallen...

16 feb 2009 23:47
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
De 2.0 HDi in de phase1 C5 heeft 110PK t/m eind 2004 geleverd, hierboven staat de 2.2 met 136PK ( er is ook nog een 90PK 2.0HDi )... daarna kreeg je in de C5 phase2 de 1.6HDiF met 110PK en 2.0HDiF-16v met 138PK en nog een 2.2HDiF met 173PK.

HDi'tjes zijn allemaal behoorlijk betrouwbaar en staan verder goed bekend om hun beschaafde eigenschappen voor een diesel.
Aanraders zijn er dus niet echt, meer een kwestie van eigen voorkeur en budget :idea:
Als je voor b.v. een 2.2HDi gaat moet je geen zuinigheidswonder verwachten, dan kun je beter een 2.0HDi 110 kiezen, of nog beter een PH2 1.6HDiF

Suc6 :P

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

17 feb 2009 00:03
Profiel
Sponsor
Sponsor

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hmmmmm

Even ter geruststelling inderdaad .......

Wij hebben al heel.... heeeel veel C5 110pk's verkocht .... Incidenteel en ik bedoel écht incidenteel vliegt er een koppakking uit. Het 'verhaal' is gebaseerd op 100-en auto's ervaring (zowel de Xantia 2.0 HDI 110pk, 406 2.0 HDI 110pk, 307 2.0 HDI 110pk, C5 2.0 HDI 110pk...)

Lijkt me 'n geruststelling toch ....? :smt023 :smt190

grt

AutoVitel

Hans

17 feb 2009 15:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Inderdaad,
Mijn dank is groot en de geruststelling is dusdanig dat ik waarempel binnenkort een c5 zal trachten te bezitten (correctie euh...zal hebben)....Heb er ondertussen al enige bekeken en ben heb mijn ideale voertuig wel gezien.

Ik denk dan dat ik toch voor een 2.0 hdi zou gaan. Is niet te zwaar en niet te licht.
Ik hou jullie verder op de hoogte...

Tot binnenkort.

17 feb 2009 21:11
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]