Ventilatieprobleem C5 PH3
Auteur |
Bericht |
stevenvw
|
 Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Van Goethem schreef: Gewoon langer dan 45 minuten rijden (liefst in de file!) bij minder dan + 5° C. Nog een geluk dat we volgende week op wintersport vertrekken dan!
|
09 feb 2009 20:07 |
|
 |
Berkrod
|
Sterkte! (en neem je muts mee..  ) En niet je winterbandjes vergeten!
|
10 feb 2009 09:34 |
|
 |
stevenvw
|
Berkrod schreef: Sterkte! (en neem je muts mee..  ) En niet je winterbandjes vergeten! Nog zo'n verhaal. Winterbandenset met velgen via Citroen besteld (in December) en niet meer leverbaar. Enkel de velgen gaan nog lukken. Dus holderdebolder nog winterbanden besteld via autobandenmarkt.be en laten afleveren bij de Citroen garage. man man man ... stress stress stress ... Enfin .. terug OnT 
|
10 feb 2009 10:38 |
|
 |
Van Goethem
C5club extreme Fan
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Naar boven
|
Net met mijn dealer gebeld: hij heeft schem's (tekeningen) ontvangen vanuit Frankrijk met daarop het probleem. Er moet extra isolatiemateriaal geplaatst worden aan de binnenkant van de kuststof-zijpanelen van de middenconsole.(wordt nu reeds gedaan in fabriek bij de nieuwe auto's) Doordat deze te warm worden meet een welbepaalde temp.-voeler verkeerd en stuurt deze foute info terug naar de klimaatregeling.
Wel is er nog geen standaard-isolatie (noem het maar wisselstuk) te verkrijgen bij citroën. Mijn dealer wil het proberen met materiaal van een andere leverancier. Hij moet dan enkel de isolatie op maat snijden en vastkleven. Met een beetje geluk zou dit begin volgende week al kunnen gebeuren.
|
10 feb 2009 15:38 |
|
 |
Geroho
C5club Rookie
Auto: C5 2.0 Exclusive Tourer
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Vandaag hebben ze mijn C5 tourer onder de loep genomen met het ventilatie probleem, en eerst is er naar de afzonderlijke kleppen gekeken, daarna zujn er metingen verricht Zodra er een oplossing is zal ik worden gebeld door de dealer Dus zoals al aangegeven zal dit niet zolang meer duren. 
|
10 feb 2009 18:40 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Vandaag bericht gehad van m'n lease maatschappij: Nog even geduld hebben  , de importeur weet te melden dat er aan de oplossing gewerkt wordt en dat het hoofdzakelijk software is. Ik kan het me trouwens goed indenken dat er een stukje isolatie mist, maar volgens mij zal dat het probleem alleen maar verergeren als de temperatuur meer binnen de console gehouden wordt. (En voor de navi gebruikers: een nog kortere gebruiksduur van de cd....) 
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
10 feb 2009 21:06 |
|
 |
Van Goethem
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Ik kan MarsTDI z'n redenering enerzijds wel volgen maar anderzijds kan het toch ook niet zijn dat de klima de temperatuur moet meten IN de console. En mijn dealer (Citroën Belux Antwerpen, één van de garages van de invoerder zelf in België) heeft blijkbaar deze oplossing (met werkschema's en al) gekregen van het Citroën-'verdeelcentrum' in Nederland (Utrecht). Volgens hem loopt alle info over aanpassingen, garantie e.d.voor heel de Benelux langs daar.
Ik denk dat ik er stilaan niet meer aan uit kan ...
|
10 feb 2009 21:44 |
|
 |
veerbol
V.I.P.
Geregistreerd: 08 sep 2008 18:26 Berichten: 194 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Naar boven
|
Software of "hardware" wijzigingen... Tja..., we wachten dus nog steeds maar even af....
Ik laat nu 123 niet zomaar alles gelijk openhalen zonder officiele aanpassingen en materialen. Panelen, etc. zitten er net allemaal goed fabriek-af vast gemonteerd....
10 feb 2009 22:58 |
|
 |
Van Goethem
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Ze zouden misschien toch wel eens gelijk kunnen hebben met hun isolatieverhaal. Wat mij bij nader 'onderzoek' opvalt is dat de hitte van 'onder' de middenconsole lijkt te komen (en dan bedoel ik eigenlijk onder het tapijt, door de vloer als het ware). Ik heb de tekeningen van de te isoleren zaken niet gezien maar misschien moet het isolatiemateriaal verhinderen dat er (te veel) warmte langs onder in de console komt. Bij mij wordt namelijk eerst het tapijt warm (onder de middentunnel, vlak voor de voorstoelen) en pas later de kunststofpanelen, alsof de warmte 'omhoog' trekt.
Deze isolatie zou volgens de dealer het enige verschil zijn tussen de auto's die nu van de band rollen en diegene die zoals wij al vrolijk rondrijden.
|
11 feb 2009 09:23 |
|
 |
citroendriver
|
MarsTDI schreef: Vandaag bericht gehad van m'n lease maatschappij: Nog even geduld hebben  , de importeur weet te melden dat er aan de oplossing gewerkt wordt en dat het hoofdzakelijk software is. Ik kan het me trouwens goed indenken dat er een stukje isolatie mist, maar volgens mij zal dat het probleem alleen maar verergeren als de temperatuur meer binnen de console gehouden wordt. (En voor de navi gebruikers: een nog kortere gebruiksduur van de cd....)  Helemaal mee eens, het hele isolatie verhaal is strijdig met de uitgebreide verhandeling van Oldenhage, ergens in het begin van dit draadje. Er is geen interieur sensor - ergo - aan isolatie heb je ook niets, behalve dan om je navidrive nog eerder over de rooie te helpen. Wat is die Oldenhade trouwens stil - hij zou toch info uit de eerste hand moeten kunnen aandragen 
|
11 feb 2009 21:01 |
|
 |
Van Goethem
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Gisteren nog telefoontje van de dealer gekregen. Ze krijgen dinsdag de sets met isolatiemateriaal binnen en moeten elke nieuwe C5 daarmee 'behandelen'. Die van mij is volgende donderdag aan de beurt. Volgens citroën in Parijs is dit de enige oplossing en wordt die ook toegepast op de nieuwe auto's nu. Vind het zelf ook een beetje vreemd maar ja ... we zullen ze maar geloven zeker. De dealer heeft ook navraag gedaan naar software-update maar blijkbaar valt de rekenmodule van de airco gewoon niet te updaten. Zelfs het 'opnieuw' installeren van de 'oude' software is niet mogelijk. Dat was althans het antwoord vanuit Frankrijk.
|
13 feb 2009 09:25 |
|
 |
stephan
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2008 09:02 Berichten: 152 Woonplaats: Stramproy
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Energielabel: C
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Naar boven
|
Ik ben benieuwd of hier een terugroep actie van komt, of dat dit alleen gedaan wordt als je er zelf om vraagt. Dus aangeeft dat je ventilatie problemen hebt.
|
13 feb 2009 10:55 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Energielabel: B
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Ik ben benieuwd of er nog verschil zal zijn tussen Franse, Belgische en Nederlandse dealer acties. Vanuit mijn dealer blijft het nog akelig stil. Ik moet wel zeer binnenkort een afspraak maken voor een service beurt (zelfs een interval van 30000 is nog te kort eigenlijk  ), kan het gelijk meegenomen worden en wordt het misschien toch nog aangenaam deze winter.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
13 feb 2009 23:54 |
|
 |
Berkrod
|
Ook ik heb nog steeds niet gehoord van de dealer.
Zal volgende week weer eens een belletje eraan wagen, kijken wat men zegt. Vindt de genoemde oplossingen erg tegenstrijdig om eerlijk te zijn.
- wel/niet een temperatuursensor aanwezig - wel/niet met isolatiemateriaal op te lossen (warmte zal dan ergens anders een uitweg zoeken of andere problemen gaan veroorzaken door oververhitting van andere componenten?) - wel/niet softwareprobleem die regelkleppen verkeerd aanstuurt
Gaat toch het algemene advies weer op: beter nooit een net uitgekomen nieuw type auto (of wat dan ook) kopen. Wacht een jaar (of 2) zodat de kinderziektes eruit zijn.....
|
14 feb 2009 12:45 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Berkrod schreef: Gaat toch het algemene advies weer op: beter nooit een net uitgekomen nieuw type auto (of wat dan ook) kopen. Wacht een jaar (of 2) zodat de kinderziektes eruit zijn..... Hihi, Maar dan mis je alle mooie vervangende auto's waar je in mag rijden op het moment dat je eigen dame bij de dealert staat. Ik kreeg afgelopen donderdag zowaar een prachtige gloednieuwe .....Berlingo mee. 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
15 feb 2009 22:05 |
|
 |
|