Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
En dit personage heeft Ceasar ooit de memorabele one-liner doen ontlokken: "Et tu, Brute"... 
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zullen we maar verder gaan over de vraag van Brutus en niet over zijn Nick 
Als je turbo niet meedraait is dat te merken door eens stilstaand een dot gas te geven, draait deze niet mee dan zal hij toch zeker gaan roken! De motor krijgt simpelweg te weinig lucht.
Ook kun je de luchtinlaatslang lostrekken op je inlaatspruitstuk en dan starten en gasgeven, er moet lucht uit de slang blazen!
Ook kun je de luchtinlaatslang lostrekken op je inlaatspruitstuk en dan starten en gasgeven, er moet lucht uit de slang blazen!
Hij doet het weer!!
Citroengarage Zijp in Heerhugowaard heeft het euvel ontdekt en opgelost.
Het was een losgeraakte slang van de turbo.
Hij gaat echt als de brandweer en ik mis nu mijn Xantia niet meer.
Allemaal bedankt voor jullie suggesties.......
@JVH,
Achteraf blijkt dat Brutus nog niet zo slecht gekozen door mij.
Dat beeld klopt wel redelijk bij mijn persoon.
Gr,
Ferry.
Citroengarage Zijp in Heerhugowaard heeft het euvel ontdekt en opgelost.
Het was een losgeraakte slang van de turbo.
Hij gaat echt als de brandweer en ik mis nu mijn Xantia niet meer.
Allemaal bedankt voor jullie suggesties.......
@JVH,
Achteraf blijkt dat Brutus nog niet zo slecht gekozen door mij.
Dat beeld klopt wel redelijk bij mijn persoon.
Gr,
Ferry.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Zal ik morgen plaatsen...
Berichten: 623
Lid geworden op: 01 feb 2007 18:26
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Locatie: ZO brabant
Duck schreef:![]()
mooi zo
enne foto's van de c waar staan die
pas op we mogen niet zo aandringen voor foto's etc............
Ome Henkie
2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Toevalligerwijs kwam dit onderwerp recentelijk bij ons ook weer ter sprake, nadat het in de vergetelheid was geraakt. Op zich loopt de C5 2.0 HDI 110pk prima, maar qua acceleratie is het een drama. Ik hoef echt niet altijd als eerste weg te zijn bij een verkeerslicht, maar dat ik moet knokken om een Suzuki Alto (die dan nog niet eens helemaal voluit lijkt te gaan) te verslaan gaat me echt te ver. Nou heb ik diverse verschillende diesels gereden, maar qua acceleratie waren ze stuk voor stuk heel wat kwieker dan de C5.
Bij de Alfa 156 1.9 JTD, die ik destijds had, heb ik een nieuwe LMM geplaatst, omdat de Alfa slecht optrok en niet meer boven de 3000tpm kon komen. Je merkte dan echt dat ie inhield. De topsnelheid kon ik dan ook bij lange na niet meer halen. Bij 120 a 130 was de koek wel op. De C5 loopt wel naar zijn top (195km/h op de teller). Je kon bij de Alfa de LMM testen door de stekker eraf te trekken: dan ging ie weliswaar in de noodloop, maar kon je wel testen of ie goed acceleert. Kan ik dit geintje ook zomaar met de C5 uithalen?
De turbo draait wel mee, dus die verdenk ik niet.
Verder had Johan het in dit topic over een schakelaart bij het koppelingspedaal. Hoe kan ik deze testen?
Zijn er nog andere opties?
Bij de Alfa 156 1.9 JTD, die ik destijds had, heb ik een nieuwe LMM geplaatst, omdat de Alfa slecht optrok en niet meer boven de 3000tpm kon komen. Je merkte dan echt dat ie inhield. De topsnelheid kon ik dan ook bij lange na niet meer halen. Bij 120 a 130 was de koek wel op. De C5 loopt wel naar zijn top (195km/h op de teller). Je kon bij de Alfa de LMM testen door de stekker eraf te trekken: dan ging ie weliswaar in de noodloop, maar kon je wel testen of ie goed acceleert. Kan ik dit geintje ook zomaar met de C5 uithalen?
De turbo draait wel mee, dus die verdenk ik niet.
Verder had Johan het in dit topic over een schakelaart bij het koppelingspedaal. Hoe kan ik deze testen?
Zijn er nog andere opties?
V.I.P & Kalender beheerder


Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
Ben ook benieuwd, want heb al een tijd het idee dat mijn C5 vermogen te kort komt en niet goed wil accelereren.Edwin28 schreef:Je kon bij de Alfa de LMM testen door de stekker eraf te trekken: dan ging ie weliswaar in de noodloop, maar kon je wel testen of ie goed acceleert. Kan ik dit geintje ook zomaar met de C5 uithalen?
De turbo draait wel mee, dus die verdenk ik niet.
Verder had Johan het in dit topic over een schakelaart bij het koppelingspedaal. Hoe kan ik deze testen?
Zijn er nog andere opties?
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
Bij mij was het een losse slang van de turbo. Nadat de boel uitgelezen was en de slang weer vastzat reed hij weer als een dijk. Het is geen hoogvlieger, maar je zou niet zeggen dat het een diesel is. Ik ben heel tevreden nu.
C5club Bikkel


ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar in de 1 , 2, 3 gaat het voor de wind maar 4 en 5 is redelijk traag
had hiervoor een 90 PK xantia 2.0hdi maar die had inderdaad meer power in 4 en 5
ben benieuwd naar andere resultaten.
had hiervoor een 90 PK xantia 2.0hdi maar die had inderdaad meer power in 4 en 5
ben benieuwd naar andere resultaten.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Gezien mijn ervaringen met een Peugeot 307 voorzien van het HDI 110 pk blok kan ik me voorstellen dat die Xantia in hogere toeren beter doorliep net als mijn prive Renault DTI 1,9 dat deed. Die "hing" beter aan het gas dan dit type HDI. Wellicht trek je te ver door daar het maximale koppel rond de 2000 tpm ligt en je daar het levendigste karakter aantreft. Tenslotte heb je behoorlijk wat luchtweerstand als je in 4 en 5 rijdt en is het koppel dan goed merkbaar.websurfer schreef:ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar in de 1 , 2, 3 gaat het voor de wind maar 4 en 5 is redelijk traag
had hiervoor een 90 PK xantia 2.0hdi maar die had inderdaad meer power in 4 en 5
ben benieuwd naar andere resultaten.
Chris.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2008 23:01
Auto: break
Opties: Cruise control, Parc distance control,RVS Tellerringen & dorpellijsten, xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09528
Productienummer: 0580
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: noir onyx
Locatie: well
die van mij had ook geen fut en had regelmatig last van uitlaatgas storing
M.M. uitgelezen en die gaf aan dat de LMM niet goed was
LMM vervangen en ze trekt weer goed op
M.M. uitgelezen en die gaf aan dat de LMM niet goed was
LMM vervangen en ze trekt weer goed op
