Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Sinds een week heb ik een afslaande motor als hij koud is, en als ik weg wil rijden.
Starten is absoluut geen probleem, maar als ik de bak in D zet, bromt de motor alsof hij op 3 cilinders loopt en als ik dan gas geef valt de motor uit. Starten is dan weer geen probleem en dan maar rijden. Gasgeven na afremmen klinkt ook niet goed maar hij slaat dan niet af.
Als de motor op temperatuur komt is het probleem verholpen.
Vorige week nog uitgelezen in de garage zonder resultaat.
Vandaag nog maar eens gebeld en toen zei de monteur dat het een of andere sensor kon zijn.
Van de week maar weer een afspraak maken. Is toch garantie gelukkig.
Starten is absoluut geen probleem, maar als ik de bak in D zet, bromt de motor alsof hij op 3 cilinders loopt en als ik dan gas geef valt de motor uit. Starten is dan weer geen probleem en dan maar rijden. Gasgeven na afremmen klinkt ook niet goed maar hij slaat dan niet af.
Als de motor op temperatuur komt is het probleem verholpen.
Vorige week nog uitgelezen in de garage zonder resultaat.
Vandaag nog maar eens gebeld en toen zei de monteur dat het een of andere sensor kon zijn.
Van de week maar weer een afspraak maken. Is toch garantie gelukkig.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Loopt de auto stationair slecht ?? , ... bobine ??
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Nee, stationair loopt hij gewoon goed 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wat een miskoop, zo'n Ph.2
Vervelend... Ik heb eerlijk gezegd geen idee....
Vervelend... Ik heb eerlijk gezegd geen idee....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Wimmie,
Wat vervelend dat je hier nu allemaal tegen aan loopt met je auto.
Kun je de onderhoudsgeschiedenis van de auto uit laten draaien en kijken of er vaker aan dit probleem gewerkt is bij deze auto?
Iets anders is nog je manier van rijden. Ben eens gaan speuren bij problemcar bij citroen en peugeot. Een paar dingen die je misschien op een idee brengen:
-het zelflerend vermogen van de automatische bak; wanneer je te zuinig rijdt schakeld deze
soms al erg vroeg op en terug. Mijn bak gaat stukken beter reageren wanneer ik af en toe een
tijdje steviger doorrij, of met kou gewoon de S(sportstand) stand gebruik.
- Nog een punt van problemcar; een tijdje geen cruise control aan laten staan of gebruiken.
Dus de CC echt uitschakelen na gebruik met de draaischakelaar.
Dit laatste kwam ik 1 keer tegen als een eigenzinnig probleem en oplossing. Soms lijken dingen niks met elkaar te maken te hebben, maar je weet maar nooit bij onze dames.
Mijn bak lijkt bij kou beter te schakelen wanneer ik de CC alleen op de snelweg/autoweg in en uitschakel en gebruik. Vooral merkbaar bij koude motor.
Geen idee of dit zinnige tips voor je zijn, zoeken en opletten kan altijd natuurlijk.
Johan
Wat vervelend dat je hier nu allemaal tegen aan loopt met je auto.
Kun je de onderhoudsgeschiedenis van de auto uit laten draaien en kijken of er vaker aan dit probleem gewerkt is bij deze auto?
Iets anders is nog je manier van rijden. Ben eens gaan speuren bij problemcar bij citroen en peugeot. Een paar dingen die je misschien op een idee brengen:
-het zelflerend vermogen van de automatische bak; wanneer je te zuinig rijdt schakeld deze
soms al erg vroeg op en terug. Mijn bak gaat stukken beter reageren wanneer ik af en toe een
tijdje steviger doorrij, of met kou gewoon de S(sportstand) stand gebruik.
- Nog een punt van problemcar; een tijdje geen cruise control aan laten staan of gebruiken.
Dus de CC echt uitschakelen na gebruik met de draaischakelaar.
Dit laatste kwam ik 1 keer tegen als een eigenzinnig probleem en oplossing. Soms lijken dingen niks met elkaar te maken te hebben, maar je weet maar nooit bij onze dames.
Mijn bak lijkt bij kou beter te schakelen wanneer ik de CC alleen op de snelweg/autoweg in en uitschakel en gebruik. Vooral merkbaar bij koude motor.
Geen idee of dit zinnige tips voor je zijn, zoeken en opletten kan altijd natuurlijk.
Johan
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
JHV schreef:Wimmie,
Wat vervelend dat je hier nu allemaal tegen aan loopt met je auto.
Kun je de onderhoudsgeschiedenis van de auto uit laten draaien en kijken of er vaker aan dit probleem gewerkt is bij deze auto?
Ach, als dit het enige is. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. En het is nog garantie!
Dat weet ik ja, maar het probleem doet zich alleen voor bij het wegrijden vanuit stiltand met een koude motor. Daar heeft in mijn ogen de bak niets mee te maken.-het zelflerend vermogen van de automatische bak; wanneer je te zuinig rijdt schakeld deze soms al erg vroeg op en terug. Mijn bak gaat stukken beter reageren wanneer ik af en toe een tijdje steviger doorrij, of met kou gewoon de S(sportstand) stand gebruik.
De CC gebruik ik door de week zelden, alleen bij lange ritten of als het verkeer het toestaat dus dat zal in het geval van mijn probleem ook geen rol spelen denk ik.- Nog een punt van problemcar; een tijdje geen cruise control aan laten staan of gebruiken. Dus de CC echt uitschakelen na gebruik met de draaischakelaar.
In elk geval bedankt voor het meedenken
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Het afslaan op het moment dat je met een koude motor gas wil geven komt mij vaag bekend voor uit mijn periode met de PhI.
Zou het kunnen zijn dat de cylinders te veel of te weinig brandstof toegevoerd krijgen? Dat zou idd kunnen wijzen op een kapotte sensor of een fout in het injectiesysteem.
Zou het kunnen zijn dat de cylinders te veel of te weinig brandstof toegevoerd krijgen? Dat zou idd kunnen wijzen op een kapotte sensor of een fout in het injectiesysteem.
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Daar had Arco bij Martin de Haan ook al over ja. Binnenkort maar weer eens langs.Citroënnetje schreef:Zou het kunnen zijn dat de cylinders te veel of te weinig brandstof toegevoerd krijgen? Dat zou idd kunnen wijzen op een kapotte sensor of een fout in het injectiesysteem.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Tja, nou...wat zal ik zeggen?
De laatste paar dagen geen enkel probleem.
Ik voelde dinsdag iets in de auto toen ik de eerste keer gas gaf, alsof hij onder me vandaan schoot en sindsdien geen problemen meer
Toch iets van vuil misschien hier of daar? Dan nog verklaart het wat mij betreft niet alles.
De laatste paar dagen geen enkel probleem.
Ik voelde dinsdag iets in de auto toen ik de eerste keer gas gaf, alsof hij onder me vandaan schoot en sindsdien geen problemen meer
Toch iets van vuil misschien hier of daar? Dan nog verklaart het wat mij betreft niet alles.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
misschien (on)bewust de 3 secondenresetprocedure toegepast bij het starten? Ik neem aan dat dit ook voor een phase 2 geldt.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Dat moet dan wel erg onbewust zijn want ik heb geen flauw idee hoe je dat doetHans47 schreef:misschien (on)bewust de 3 secondenresetprocedure toegepast bij het starten? Ik neem aan dat dit ook voor een phase 2 geldt.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Morgen maar weer terug naar de garage want hij blijft afslaan. Niet iedere keer maar wel regelmatig.
Kijken wat er gaat gebeuren.
Kijken wat er gaat gebeuren.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Succes...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ik weet nog niet wat er aan gedaan is, maar tot nog toe istie niet meer afgeslagen 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Mooi, maar juist dat willen we wel weten natuurlijk.Wimmie schreef:Ik weet nog niet wat er aan gedaan is, maar tot nog toe istie niet meer afgeslagen
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

