Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Nee, maar als vrouwlief een familiebezoek aflegt en half Twente doorcrost, moet je de dame eens zien....

Ik kon het niet meer aanzien en heb haar door de wasstraat gestuurd.
Ze was zo vies dat ik nu denk dat de zandvanger bij de wasstraat wel vol zal zitten.
Nu maar hopen dat ik haar morgenochtend open krijg.
Ze was zo vies dat ik nu denk dat de zandvanger bij de wasstraat wel vol zal zitten.
Nu maar hopen dat ik haar morgenochtend open krijg.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
goed droog/warm rijden ?
Johan
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Locatie: H'doorn
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik ontdekte enige tijd terug dat de wasstraat bij de Shell ook betaald kan worden met airmiles.
Sindsdien gaat de C5 vrij regelmatig door de wasstraat!
Zojuist weer. Is ook goed te combineren met een lamlendige zaterdag en het moeten tanken.
Sindsdien gaat de C5 vrij regelmatig door de wasstraat!
Zojuist weer. Is ook goed te combineren met een lamlendige zaterdag en het moeten tanken.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
ze kan zich weer vertonen 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
zoutgrijs komt weer helemaal in 

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
Menno schreef:..... er mist een geel afdekdopje van de nr-plaat




Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:



Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
De C5 Break wordt hier altijd met de hand gewassen icm. de 2 emmer methode! Op deze manier wordt de kans dat er krasjes in de lak komen nihil.
Afgelopen januari heeft de C5 een volledige detail gehad, de laklaag ontdaan van contaminatie en andere oppervlakte / diepte vervuiling. Daarna de C gepolijst en ontdaan van swirls/spiderwebs. Als afronding nog een glaze gebruikt om de laklaag te voeden met de nodige olien. Als afsluiter 2 laagjes wax met tussenposes van 24 uur per laag.
Hier het resultaat.. en sorry voor de crappy foto's van m'n mobieltje
Hierdoor zie je de diepte in de laklaag veel minder dan in werkelijkheid.



Voordeel van een laklaag in goede conditie en met goede bescherming is dat het vuil minder snel hecht. De laklaag is nu werkelijk spiegel glad en krasvrij! Wassen wordt hierdoor dus een eitje
Ik verbaas me echt dat er zoveel C5 gebruikers met hun wagen door de krasstraat gaan! Zonde jongens, zet de wagen maar is in de zon..
Afgelopen januari heeft de C5 een volledige detail gehad, de laklaag ontdaan van contaminatie en andere oppervlakte / diepte vervuiling. Daarna de C gepolijst en ontdaan van swirls/spiderwebs. Als afronding nog een glaze gebruikt om de laklaag te voeden met de nodige olien. Als afsluiter 2 laagjes wax met tussenposes van 24 uur per laag.
Hier het resultaat.. en sorry voor de crappy foto's van m'n mobieltje




Voordeel van een laklaag in goede conditie en met goede bescherming is dat het vuil minder snel hecht. De laklaag is nu werkelijk spiegel glad en krasvrij! Wassen wordt hierdoor dus een eitje

Ik verbaas me echt dat er zoveel C5 gebruikers met hun wagen door de krasstraat gaan! Zonde jongens, zet de wagen maar is in de zon..

Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
D'r zijn tegenwoordig wasstraten die niet krassen hoor, en met de hand wassen vrijwaart je ook niet van krassen, d'r hoeft maar en vuiltje onder je spons te zitten... En dan maar stevig boenen...
Bovendien mag het in een heleboel gemeentes niet meer. Alternatief is dus de wasbox, waar anderen misschien wel de modder van hun velgen gehaald hebben met de borstel die jij vervolgens op je motorkap zet
Steenslag vindt ik een veel ernstiger probleem, en mensen die hun portier opensmijten tegen je wagen

Bovendien mag het in een heleboel gemeentes niet meer. Alternatief is dus de wasbox, waar anderen misschien wel de modder van hun velgen gehaald hebben met de borstel die jij vervolgens op je motorkap zet

Steenslag vindt ik een veel ernstiger probleem, en mensen die hun portier opensmijten tegen je wagen

Johan
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Top reactie natuurlijk.. haha
Om even kort uit te leggen hoe mijn wasprogramma er uit ziet..
Ik vul gewoon 3 emmers met water thuis (emmers die volledig waterdicht afsluiterbaar zijn). Daar rijd ik vervolgens mee naar de wasbox, waar ik eerst met 2 euro de C afspuit met de hogedruklans en het koud water programma. Eerst vernevelen met de lans en daarna de hogedruk er op. Hierdoor is de laklaag ontdaan van het grove vuil.
Daarna gebruik ik het 2 emmer methode om de wagen te wassen, de emmers zijn voorzien van een grit guard (uitleg Grit Guard) zodat vuil niet omhoog komt zetten als ik er met mijn Microfiber washandschoen in ga. Uiteraard gebruik ik geen SPONS.. omdat de spons geen/weinig vuil opneemt en de microfiber washandschoen doet dat wel. De spons duwt als het ware het vuil over het lak..wat dus krassen veroorzaakt (draaikrasjes in de zon) en de microfiber washandschoen neemt het vuil in zich op.
1 emmer is gevuld met warm water + shampoo mix en de andere emmer is gewoon warm water zonder shampoo. Ik doe de washandschoen eerst in de emmer met shampoo en was 1 paneel van de C. Daarna spoel ik de washandschoen weer in de emmer met warm water (spoel emmer dus). Vervolgens knijp ik de washandschoen weer uit en pak ik weer verse shampoo water met als resultaat dat je constant verse shampoo hebt en de vuil dus niet over de laklaag duwt (thans de kans wordt klein). Zie hier de emmers na een wasbeurt;
http://jagesar.tweakdsl.nl/200812181602_013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De velgen worden gereinigd met water en een shampoo mix uit de 3de emmer.
Vervolgens spuit ik met de hogedruklans en het koud water progrmma (voor 1 euro) de laklaag af waarna de C gedroogd wordt met een grote microfiber droogdoek.
Dit alles met bovenstaand resultaat natuurlijk en behoud van optimale glans.

Om even kort uit te leggen hoe mijn wasprogramma er uit ziet..
Ik vul gewoon 3 emmers met water thuis (emmers die volledig waterdicht afsluiterbaar zijn). Daar rijd ik vervolgens mee naar de wasbox, waar ik eerst met 2 euro de C afspuit met de hogedruklans en het koud water programma. Eerst vernevelen met de lans en daarna de hogedruk er op. Hierdoor is de laklaag ontdaan van het grove vuil.
Daarna gebruik ik het 2 emmer methode om de wagen te wassen, de emmers zijn voorzien van een grit guard (uitleg Grit Guard) zodat vuil niet omhoog komt zetten als ik er met mijn Microfiber washandschoen in ga. Uiteraard gebruik ik geen SPONS.. omdat de spons geen/weinig vuil opneemt en de microfiber washandschoen doet dat wel. De spons duwt als het ware het vuil over het lak..wat dus krassen veroorzaakt (draaikrasjes in de zon) en de microfiber washandschoen neemt het vuil in zich op.
1 emmer is gevuld met warm water + shampoo mix en de andere emmer is gewoon warm water zonder shampoo. Ik doe de washandschoen eerst in de emmer met shampoo en was 1 paneel van de C. Daarna spoel ik de washandschoen weer in de emmer met warm water (spoel emmer dus). Vervolgens knijp ik de washandschoen weer uit en pak ik weer verse shampoo water met als resultaat dat je constant verse shampoo hebt en de vuil dus niet over de laklaag duwt (thans de kans wordt klein). Zie hier de emmers na een wasbeurt;
http://jagesar.tweakdsl.nl/200812181602_013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De velgen worden gereinigd met water en een shampoo mix uit de 3de emmer.
Vervolgens spuit ik met de hogedruklans en het koud water progrmma (voor 1 euro) de laklaag af waarna de C gedroogd wordt met een grote microfiber droogdoek.
Dit alles met bovenstaand resultaat natuurlijk en behoud van optimale glans.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Lang leve de wasstraat, zijn vast blij met deze klanten
en die even snel gewoon wassen kunnen wachten???
Sorry ik had je gewoon weggestuurd uit de box. Of ga je inderdaad telkens eruit en wassen op de P Plaats?( mag ook niet
)
Niet boos worden hoor maar ik sprak laast iemand van zo'n wasstraat en ja ik moet hem gelijk geven.
Hard werken voor die lui.
Voor zulke wassers kun je wel in apeldoorn terecht sávonds laat als er weinig klanten zijn of snachts ( dag en nacht open)

en die even snel gewoon wassen kunnen wachten???
Sorry ik had je gewoon weggestuurd uit de box. Of ga je inderdaad telkens eruit en wassen op de P Plaats?( mag ook niet

Niet boos worden hoor maar ik sprak laast iemand van zo'n wasstraat en ja ik moet hem gelijk geven.
Hard werken voor die lui.
Voor zulke wassers kun je wel in apeldoorn terecht sávonds laat als er weinig klanten zijn of snachts ( dag en nacht open)

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Tot op heden nog nooit last gehad van mensen die naar me toe kwamen.. hier achter is een shell pomp met een MEGA wasstraat + ruim 20 wasboxen die zijn nooit volledig bezet. Binnen een uur ben ik weer klaar tot die tijd moet jij vrolijk achteraan sluiten, hahaha 
Wat je zegt klopt wel.. bij sommige wasboxen staat duidelijk dat je niet met de hand / spons mag werken.. anders moet je de wasbox verlaten. Dat is ook de reden dat ik niet naar zulke wasboxen heen ga. De enige optie is dan de bezems + shampoo en dat is nog erger dan door de wasstraat heen gaan. Die liggen daar meestal op de grond of zitten vol met zand, dus je bent eigenlijk wel genoodzaakt met de hand te wassen in zo'n wasbox.

Wat je zegt klopt wel.. bij sommige wasboxen staat duidelijk dat je niet met de hand / spons mag werken.. anders moet je de wasbox verlaten. Dat is ook de reden dat ik niet naar zulke wasboxen heen ga. De enige optie is dan de bezems + shampoo en dat is nog erger dan door de wasstraat heen gaan. Die liggen daar meestal op de grond of zitten vol met zand, dus je bent eigenlijk wel genoodzaakt met de hand te wassen in zo'n wasbox.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**