Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Misschien iets voor de FAQ. Er worden hier vaak vragen gesteld over de mogelijkheden tot vrijmaken van de video ingang van de diverse mnavigatie systemen. Ik heb met er een beetje in verdiept (ook op planete citreoen en eurovan forums), dus bij deze het overzicht en de links
RD3 / RT2 / VDO (C5 ph1 tot 2003)
Vrijmaken alleen mogelijk met een duur kastje wat het VAN bus signaal manipuleert (ca 400 euro). Informatie bij Oldenhage.
RT3 VAN (C5 ph1 vanaf eind 2003)
De eerste firmwares hadden de beveiliging niet. Deze worden op internet aangeboden. In peugeot computers (P307) zit de mogelijkheid om de blokkade >5km te disablen. Ook hier zijn kastes te koop voor het manipuleren van het snelheidssignaal. Naar verluid hebben die wel als nadeel dat je niet on the fly kunt wisselen tussen navigeren en kijken om dat de navigatie in de war raakt van het uitblijven van het snelheidssignaal. .
Alternatief is het bypasssen van de RT3 en de aux rechtstreeks op het scherm aansluiten (vereist solderen). Je krijgt dan een externe omschakelaar, waar je weer een van de loze schakelaars op de middencondole voor kunt gebruiken. Handleiding op peugeotdata. Lijkt de perfecte oplossing, maar je garantie op RT3 is wel weg.
RT3 CAN (C5 ph2 tot 2006)
Alleen het manipuleren van het snelheidssignaal met een kastje (ditmaal voor de CAN) en het bypassen van de RT3 middels de methode van peugeotdata behoren hier tot de mogelijkheden
RT3ev /RT4 (C5 ph2 vanaf 2007, C5 ph3)
Deze kent paramaters die via USB aan te sturen zijn. Via 1 van de parameters kun je de snelheid van 5 naar 250 zetten waarboven het scherm uit gaat. Programmaatje is te verkrijgen via planete citroen (frans) of RT4 wiki (engels)
Bronnen
http://www.peugeotdata.eu/data/rt3mod.htm
http://www.planete-citroen.com/forum/fo ... .php?f=229
http://www.eurovan2.com/forum/wip-com-rt4-rt3/
http://rt4.wikidot.com/start
Let op : In sommige landen is het illegaal om het scherm te gebruiken tijdens rijden. Een legaal gebruik is echter het aansluiten van een externe DVD/MP3 speler en tijdens het rijden de MP3 functie te gebuiken waarbij de tracknames op het scherm verschijnen.
RD3 / RT2 / VDO (C5 ph1 tot 2003)
Vrijmaken alleen mogelijk met een duur kastje wat het VAN bus signaal manipuleert (ca 400 euro). Informatie bij Oldenhage.
RT3 VAN (C5 ph1 vanaf eind 2003)
De eerste firmwares hadden de beveiliging niet. Deze worden op internet aangeboden. In peugeot computers (P307) zit de mogelijkheid om de blokkade >5km te disablen. Ook hier zijn kastes te koop voor het manipuleren van het snelheidssignaal. Naar verluid hebben die wel als nadeel dat je niet on the fly kunt wisselen tussen navigeren en kijken om dat de navigatie in de war raakt van het uitblijven van het snelheidssignaal. .
Alternatief is het bypasssen van de RT3 en de aux rechtstreeks op het scherm aansluiten (vereist solderen). Je krijgt dan een externe omschakelaar, waar je weer een van de loze schakelaars op de middencondole voor kunt gebruiken. Handleiding op peugeotdata. Lijkt de perfecte oplossing, maar je garantie op RT3 is wel weg.
RT3 CAN (C5 ph2 tot 2006)
Alleen het manipuleren van het snelheidssignaal met een kastje (ditmaal voor de CAN) en het bypassen van de RT3 middels de methode van peugeotdata behoren hier tot de mogelijkheden
RT3ev /RT4 (C5 ph2 vanaf 2007, C5 ph3)
Deze kent paramaters die via USB aan te sturen zijn. Via 1 van de parameters kun je de snelheid van 5 naar 250 zetten waarboven het scherm uit gaat. Programmaatje is te verkrijgen via planete citroen (frans) of RT4 wiki (engels)
Bronnen
http://www.peugeotdata.eu/data/rt3mod.htm
http://www.planete-citroen.com/forum/fo ... .php?f=229
http://www.eurovan2.com/forum/wip-com-rt4-rt3/
http://rt4.wikidot.com/start
Let op : In sommige landen is het illegaal om het scherm te gebruiken tijdens rijden. Een legaal gebruik is echter het aansluiten van een externe DVD/MP3 speler en tijdens het rijden de MP3 functie te gebuiken waarbij de tracknames op het scherm verschijnen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 135
Lid geworden op: 14 dec 2007 11:13
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Locatie: Arnhem
Super dat je de moeite hebt genomen dit uit te zoeken en uiteen te zetten in dit draadje. Alleen jammer dat voor de RT2 alleen de dure optie beschikbaar is. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor dit type en ik heb zelf ook nog geen andere optie gevonden. Overigens ook niet van het regelmatig beschreven kastje van 400 euro.

I'm from Spain, and impossible for me to write in another language than Spanish or English, sorry for this. This is my first post, and using google translations I saw that this maybe the best level C5 forum in Europe.
The question is that you say that there is an interface or box to change the bus signal valuated in 400 euros, but nobody in Citroen Spain knows anything about this.
I have RT2 Navidrive in my car (C5 ph 1 2.2 HDI aut 2002) and I'm looking for any solution for seeing video in the main screen of my car, only to valuate if it's possible or not.
Please can you tell me any clue about where to find this box or interface in the world?
Thanks to all
The question is that you say that there is an interface or box to change the bus signal valuated in 400 euros, but nobody in Citroen Spain knows anything about this.
I have RT2 Navidrive in my car (C5 ph 1 2.2 HDI aut 2002) and I'm looking for any solution for seeing video in the main screen of my car, only to valuate if it's possible or not.
Please can you tell me any clue about where to find this box or interface in the world?
Thanks to all
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Thanks! Since the C5 is not distributed outside of Europe, you just made us the best C5 forum in the galaxy !future98 schreef:This is my first post, and using google translations I saw that this maybe the best level C5 forum in Europe.


I will ask our dealer next week, he came up with the option in the first place and the club has a big meeting at his garage next Saterday.
Best regards, Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Try Oldenhage on this forum, he's the source of these things
If you want them I donn't know as they filter out the speed signal and hence decrease the navigation performance as well
If you want them I donn't know as they filter out the speed signal and hence decrease the navigation performance as well
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
I know that the rather expensive interface is at the above mentioned dealer ( at least last time I was there ), I'll try to find out what make/brand it is ....
We have a meeting on the 15th of November at this dealer, so any answer concerning this 'interface' will be placed afterwards.
By the way, thanks for the compliment about our forum
We have a meeting on the 15th of November at this dealer, so any answer concerning this 'interface' will be placed afterwards.
By the way, thanks for the compliment about our forum

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Hello.
Any news?
Regards
Any news?
Regards
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
I completely forgot to ask



Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Ik kan binnenkort aan vrijschakelmodule's voor de RT3 radio's komen. Het is dan mogelijk om onder het rijden de drie stekkers in het dashboardkastje te gebruiken. Kastje is voorzien van stekkers zodat er niet in de bedrading geknipt moet worden. Kosten toch nog rond de 200 euro.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
RT(d)2 ?? 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
(nog) niet, wil ze wel laten maken.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 dec 2007 11:13
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Locatie: Arnhem
Kosten voor de RD3 / RT2?
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Oldenhage schreef:Ik kan binnenkort aan vrijschakelmodule's voor de RT3 radio's komen. Het is dan mogelijk om onder het rijden de drie stekkers in het dashboardkastje te gebruiken. Kastje is voorzien van stekkers zodat er niet in de bedrading geknipt moet worden. Kosten toch nog rond de 200 euro.
Blijft de navigatie dan wel werken?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het is toch het een of het ander op het scherm?
Ik kan me voorstellen dat de GPS wel je rit volgt, maar dat door inschakeling van de video de "output" van de navi wordt onderdrukt....
Dat wordt dus verdwalen...
Ik kan me voorstellen dat de GPS wel je rit volgt, maar dat door inschakeling van de video de "output" van de navi wordt onderdrukt....
Dat wordt dus verdwalen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Gaat de RT3evo dan ook mee in dit verhaal?Oldenhage schreef:Ik kan binnenkort aan vrijschakelmodule's voor de RT3 radio's komen. Het is dan mogelijk om onder het rijden de drie stekkers in het dashboardkastje te gebruiken. Kastje is voorzien van stekkers zodat er niet in de bedrading geknipt moet worden. Kosten toch nog rond de 200 euro.
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.