Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2008 10:30
Auto: C5 Break 2.0 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Locatie: Nijmegen
Ik heb de laatste dagen erg veel last van een schuddende auto als ik bij het stoplicht sta.
Hij lijkt dan bijna af te slaan, maar dat doet hij (tot nu toe) nog niet.
Toen hij het gisteren weer deed heb ik even flink gas gegeven en toen kreeg ik direct een melding "storing katalysator". Die heb ik al eerder gehad, maar die is toen vanzelf verdwenen en de garage kon toen geen storing vinden.
Zou het lage toerental iets met de choque te maken kunnen hebben? Hij doet het pas sinds een dag of drie.
Hij lijkt dan bijna af te slaan, maar dat doet hij (tot nu toe) nog niet.
Toen hij het gisteren weer deed heb ik even flink gas gegeven en toen kreeg ik direct een melding "storing katalysator". Die heb ik al eerder gehad, maar die is toen vanzelf verdwenen en de garage kon toen geen storing vinden.
Zou het lage toerental iets met de choque te maken kunnen hebben? Hij doet het pas sinds een dag of drie.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Luchtpomp of Bobine, maar dat zou een melding in de BC moeten opleveren...
Johan
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Het lijkt eerder op lopen op 3 cilinders, misschien een ontstekingsprobleem, misschien de klepstoters, misschien andere zaken?
Die storing uitlaatgas volgt er dan al gauw achteraan omdat de (onverbrande) gassen die aan de voeler voorbijkomen niet meer binnen de grenzen vallen.
Die storing uitlaatgas volgt er dan al gauw achteraan omdat de (onverbrande) gassen die aan de voeler voorbijkomen niet meer binnen de grenzen vallen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2008 10:30
Auto: C5 Break 2.0 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Locatie: Nijmegen
Maar als hij op 3 poten loopt, dan merk je toch ook dat je minder trekkracht hebt? Hij rijdt niet anders dan normaal, alleen bij stationair lopen zakt het toerental erg laag.Klaverblaadje schreef:Het lijkt eerder op lopen op 3 cilinders, misschien een ontstekingsprobleem, misschien de klepstoters, misschien andere zaken?
Die storing uitlaatgas volgt er dan al gauw achteraan omdat de (onverbrande) gassen die aan de voeler voorbijkomen niet meer binnen de grenzen vallen.
Toen de katalysator melding optrad ging hij wel in noodloop. Maar na opnieuw starten was dat over.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Klepstoters zou idd. kunnen, dat is een bekend 2.0 kwaal(tje), defecte luchtpomp kan ook schudden bij het starten veroorzaken.
Mbt de klepstoters zou je eens 0W30/40 kunnen gebruiken als Olie, die is koud iets dunner wardoor de klepstoters niet zo blijven hangen...
Reparatie schijnt kostbaar te zijn...
Edit: Je hebt de problemen ook als de motor al warmgedraaid is als ik beter lees. dan is boevenstande niet van toepassing...
Heeft een C5 ook een stappenmotor tbv stationair toerental zoals de Xantia ?
Mbt de klepstoters zou je eens 0W30/40 kunnen gebruiken als Olie, die is koud iets dunner wardoor de klepstoters niet zo blijven hangen...
Reparatie schijnt kostbaar te zijn...
Edit: Je hebt de problemen ook als de motor al warmgedraaid is als ik beter lees. dan is boevenstande niet van toepassing...
Heeft een C5 ook een stappenmotor tbv stationair toerental zoals de Xantia ?
Johan

C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2008 10:30
Auto: C5 Break 2.0 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Locatie: Nijmegen
Nou, de melding is weer verdwenen en het schudden doet hij ook niet meer (was natuurlijk ook wel minder koud vanmorgen).jpiek schreef:Klepstoters zou idd. kunnen, dat is een bekend 2.0 kwaal(tje), defecte luchtpomp kan ook schudden bij het starten veroorzaken.
Mbt de klepstoters zou je eens 0W30/40 kunnen gebruiken als Olie, die is koud iets dunner wardoor de klepstoters niet zo blijven hangen...
Reparatie schijnt kostbaar te zijn...
Edit: Je hebt de problemen ook als de motor al warmgedraaid is als ik beter lees. dan is boevenstande niet van toepassing...
Heeft een C5 ook een stappenmotor tbv stationair toerental zoals de Xantia ?
We wachten nog even geduldig af

Bedankt voor de (zoals altijd) bruikbare reacties!