Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Knokkerend voorwiel bij weg rijden met stuur helemaal om
Auteur |
Bericht |
Gerrie
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 nov 2006 22:23 Berichten: 136 Woonplaats: Hoogeveen
Auto: CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 153000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Knokkerend voorwiel bij weg rijden met stuur helemaal om
Banden heb ik hier niet speciaal voor gekocht maar was mijn C5 gewoon aan toe Gelijk met Apk vervangen wat nodig was En dat het probleem zich langzamerhand verergert kan natuurlijk Zo ik al aan gaf dat het een jaar geleden niet zo was Zal er wel mee moeten leren leven Zal nog wel een reactie op komen denk ik Goed ik ga nu weer aan het werk
_________________ CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
|
28 jan 2009 11:06 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: Knokkerend voorwiel bij weg rijden met stuur helemaal om
Ik ervaar ook dat het probleem erger wordt. Ik heb het tot nu toe aan verslijtende banden geweten (laatst voor het eerst niet-moedwillig het esp aan zien gaan), maar dat hoeft dus blijkbaar niet. Ik heb wel het idee dat mijn auto af en toe achter wat verder inzakt dan vroeger. Ik heb het probleem ook sterker bij licht omhoog rijden. ik dacht dat de banden die ik heb (energy i.c.m. 2.2 diesel=veel gewicht in neus) mogelijk de oorzaak kunnen zijn. De energy banden zijn volgens mij op comfort gericht. Banden met wat hardere wangen/karkas zouden misschien beter werken?
Welk type Michelin heb jij eronder laten zetten?
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
28 jan 2009 12:58 |
|
 |
Gerrie
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 nov 2006 22:23 Berichten: 136 Woonplaats: Hoogeveen
Auto: CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 153000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Knokkerend voorwiel bij weg rijden met stuur helemaal om
Even op de band gekeken en daar staat op Michelin Primacy HP 215-55-16 Deze lagen er voordien ook op Kosten voor 2 banden 347,48 euro incl montage en balanceren
_________________ CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
|
28 jan 2009 13:09 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Knokkerend voorwiel bij weg rijden met stuur helemaal om
munkman schreef: Ik ervaar ook dat het probleem erger wordt. Ik heb het tot nu toe aan verslijtende banden geweten (laatst voor het eerst niet-moedwillig het esp aan zien gaan), maar dat hoeft dus blijkbaar niet. Ik heb wel het idee dat mijn auto af en toe achter wat verder inzakt dan vroeger. Ik heb het probleem ook sterker bij licht omhoog rijden. ik dacht dat de banden die ik heb (energy i.c.m. 2.2 diesel=veel gewicht in neus) mogelijk de oorzaak kunnen zijn. De energy banden zijn volgens mij op comfort gericht. Banden met wat hardere wangen/karkas zouden misschien beter werken?
Welk type Michelin heb jij eronder laten zetten? Sinds mijn winterbandavonturen kwam ik achter de belastingsindex die op de band staat. Voor de Break wordt 93 voorgeschreven en dit heeft ook wel enige invloed op de stijfheid. Toch zit er uiteraard tussen de verschillende merken beduidend verschil. Onder mijn werk-Kangoo zitten Conti-Eco-Contact-3 stuiterbanden bijvoorbeeld terwijl mijn collega's in even oude Renaults op Michelins Energy's rijden. Mijn collega's hebben medelijden met me daar ze mijn voorkeur wel weten  . Uit mijn kwalificatie kun je wel afleiden dat de wangen van Conti behoorlijk wat stugger zijn. Het lijkt wel een laagprofielband op de keitjes! Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
28 jan 2009 13:39 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|