Zo, vandaag dus 3 C5's bekeken :
Begon al goed, gebeld voor de prachtwagen in Oudewater, die bleek al verkocht. Laatste tenaamstelling van 23-01-2009 was dus van de nieuwe eigenaar, niet van de garage.
Dus maar eerst naar Hazerswoude (laatste hierboven) ik mocht pas een proefrit maken als ik zeker wist dat dit hem zou worden "Anders gaat iedereen erin lopen rauzen" 'k mocht 'em wel starten. Motor was nog koud, hmm, vandaar dat 'ie na een dotje gas meteen op LPG oversprong zeker ? Had alle beurten bij Ruesink gehad, laatste beurt was de 140/150K beurt (van 140.000 was 150.000 gemaakt in het boekje ?) de 180K beurt stond er niet in. Auto had de nodige plekjes en wat putjes, maar die zouden er nog uit gehaald worden. Volgens de verkoper kwam deze wagen zo bij de Citroen dealer weg (ok, duidelijk, deze zag er geen heil meer in en heeft hem doorgeschoven de handel in dus...

) Ik open de kofferbak en zag vervolgens een dikke sigaar van en LPG tank. "Ja, onderbouwtank kan er altijd nog ingezet worden".
Dit is hem dus niet geworden...
Dan door naar Damen voor de 2.0 HDI met 230K. De C5 stond buiten, dikke condensdruppels tegen de binnenkant van het raam, je kon er niet eens meer doorheen kijken. Dikke kras op de zijkant (door de lak, wit !) schaaf plekken op beide bumpers, Afdekzeil bagageruimte was lam, klepje van de achter asbak was weg (deksel zelf niet, maar het sierklepje)
De C5 startte pas bij de 3de poging. Volgens de verkoper was hij de startonderbreker vergeten. Meteen na starten een knipperend sleuteltje en de km stand 209000 en oliepijl laag (nog 1 bolletje). Prijs van 5950,= was en meeneemprijs, op het kaartje stond 7500,= maar ik 'mocht' hem zonder inruil en zonder garantie wel hebben voor 6850,= Ik wou 'em nog niet voor niks hebben.
Volgens mij een afgeragde bak die als soort vrachtwagen gebruikt is. Had moeite om niet rennend het terrein te verlaten. Op weg naar de uitgang nog gewezen op een prachtige Saab 93 terwijl ik al 3 x had gezet dat ik een Citrofiel was en perse en C5 wilde.
Met de moed inmiddels diep in de schoenen gezakt door naar Tres Beau.
Terrein stond vol met Xantia's, CX'en DS'en etc etc. Allemaal Citroen of tenminste PSA.
'k werd meten doorverwezen naar Beau zelf, de Break was van een oud-collega van hem geweest, deze heeft hem verkocht i.v.m. een kortere woon-werkafstand (nu op de fiets). Auto stond meer stil dan dat er in gereden werd, en dus was een diesel te duur...
Meteen starten, liep erg netjes, zag er binnenin perfect uit (alleen klein gaatje in radio-omlijsting, was gebruikt voor een carkitsnoertje. ) Originele Cruisecontrol, helaas geen parkeersensoren.
Rondom een paar plekjes en een streepje in de lak (niet door).
Kreeg meteen de sleutel om een stukje te rijden, was wel even wennen een Break HDI ipv een Berline LPG. Wagen reed perfect. Gewoon een zalige C5 zoals die hoort te rijden. Vering was zo mogelijk nog soepeler dan m'n oude C5 (Langere wielbasis omdat het een break is ? )
Auto zou voor levering rondom spotrepair + polijstbeurt krijgen + Verse APK + Beurt en 6 mnd Bovag garantie erbij.
Daar moest ik ff over denken. Nog wat gebabbeld met de beste man, en al snel door (wist ik eigenlijk al) dat het Citroenhart op de juiste plaats zat.
Dus de keuze is nu gemaakt, deze jongen gaat vanaf heden dieselen !!!!
Prijs viel niet veel aan te doen helaas, wel dus de garantie dat 'ie piekfijn (hèhèhè) opgeleverd gaat worden. Beurt, APK, spotrepair en verschillende kleine dingetjes vervangen (bevestigingspunten bagageafdekzeil bv) Ik heb ze gevraagd er nog een Trekhaak op te zetten.
Voor dit alles : 6400,=
Graag hier verder over de nieuwe aanwinst (niet over de zoektocht/discussie!) :
viewtopic.php?f=19&t=4141