Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
ad
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 jul 2006 12:27 Berichten: 12 Woonplaats: arnhem
Auto: C4GP
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: roetfilter
vincode is toch rerhrh ,wat het betekend weet ik niet kijk maar . In duitsland is een sloopregeling aan genomen een auto ouder dan 9jaar krijgt een bonis van 2500 euro als de auto een jaar in bezit is en men er een terug koopt die euro 4 is (allebrandstoffen) In nederland zijn ze ook over zo iets aan het denken en dat zou dan mooi zijn als je later een euro4 gaat verkopen.
|
24 jan 2009 12:37 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: roetfilter
ad schreef: vincode is toch rerhrh ,wat het betekend weet ik niet kijk maar . ok rer is de break; rcr berline. Was er vanuit gegaan dat je een berline had. Maar zoals gezegd itt de 1.6HDiF break heeft men voor de 2.0HDiF break wel de juiste getallen opgegeven bij de EU-typegoedkeuring (EURO4, PM10=1mg/km Sterker nog de 2.0HDiF16v voldoet al bijna aan EURO6! C5 < Euro 4 (EURO6) HC+NOx = 0,153 < 0,3 (0,17) NOx = 0,126 < 0,25 ( 0,08) PM10 = 1mg < 5mg (5mg) CO = 0,114 < 0,50 (0,50) Alleen vwb NOx moet men nog wat doen. Dit is waarom men bij MB en BM met BlueTec (Ureum injectie) onzin bezig is, terwijl EGR koeling icm een DPF (zoals op de HDi's) al akelig dicht in de buurt komt: http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechni ... r-SCR2.htmde 2.0HDi is vanaf mj 2009 daarom ook EURO5 gecertificeerd, wat ook belasting bonus in DL oplevert. Citaat: In duitsland is een sloopregeling aan genomen een auto ouder dan 9jaar krijgt een bonis van 2500 euro als de auto een jaar in bezit is en men er een terug koopt die euro 4 is (allebrandstoffen) In nederland zijn ze ook over zo iets aan het denken en dat zou dan mooi zijn als je later een euro4 gaat verkopen. In Duitsland heeft men al heel lang bonussen op de wb voor auto's die aan toekomstige eisen voldoen. Vandaar dat Duitse merken al vroeg publiciteit maken over het halen van dergelijke normen. Vreemd, aangezien deze wel voorgesteld zijn, maar nog niet definitief. Daarop verzon de Duitse regering een truc door op papier D3 en D4 normen in te voeren (vooruitlopend op EURO3 & 4) Dat mogen ze niet meer, zoals ook de NL regering de markt niet mag dichtgooien voor "vuile" auto's. Je mag wél bonus/malus regelingen invoeren op basis van EU klassificaties. Maar het is vooralsnog niet te verwachten dat NL in deze DL gaat volgen. Anderzijds kun je voor een mogelijke winst van 2500eur je best wel doen. Omdat de duitse merken in Amerika actief zijn zit er nog een voordeeltje aan EURO6, die komt namelijk overeen met de strengste normen daar. Even terzijde, het veranderen van het kenteken gaat toch ten koste van het verschijnen van een klein 1-tje op je platen?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 jan 2009 13:52 |
|
 |
ad
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 jul 2006 12:27 Berichten: 12 Woonplaats: arnhem
Auto: C4GP
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Aan de platen is niks aangepast
|
24 jan 2009 16:27 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Dus je papieren kentekenbewijs is nog steeds hetzelfde?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 jan 2009 17:51 |
|
 |
ad
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 jul 2006 12:27 Berichten: 12 Woonplaats: arnhem
Auto: C4GP
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Kenteken is niet hetzelfde er is achter het vin nummer een code e4(euro4) bij geplaatst na de versnellingsbak aanduiding. Op rdw voerttuiggegevens staat nu ook roetfilter ja erbij ples e4
|
24 jan 2009 19:31 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: roetfilter
EvilTwin schreef: ad schreef: vincode is toch rerhrh ,wat het betekend weet ik niet kijk maar . Maar zoals gezegd itt de 1.6HDiF break heeft men voor de 2.0HDiF break wel de juiste getallen opgegeven bij de EU-typegoedkeuring (EURO4, PM10=1mg/km Even voor mijn beeldvorming: voldoet de 1.6HDiF in de PhII wel aan de norm maar heeft Citroën hem gewoon niet goed laten registreren? En hoe zit het dan met de 1.6HDiF in de PhIII? Dat is dezelfde motor en die voldoet wel aan de norm. Als de 1.6 in de Ph II wel aan de norm voldoet, maar niet zo geregistreerd staat moet er wat aan te doen zijn. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat ze in A'dam allerlei nieuwe regels bedenken waardoor ik met mijn 1.6 niet meer de binnenstad in mag als ik niet oppas....
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
24 jan 2009 21:29 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: roetfilter
MichielC5 schreef: Even voor mijn beeldvorming: voldoet de 1.6HDiF in de PhII wel aan de norm maar heeft Citroën hem gewoon niet goed laten registreren? Het is al een paar keer voorbij gekomen, oa. omdat klaverblaadjes 2.2 een soortgelijk probleem kent. Evenals de p607. Citroën heeft voor een aantal modellen MET FAP een PM10 uitstoot van 6mg/km opgegeven. Dat is boven de EURO5 limiet. De RDW registreert niet of er fysiek een filter in zit, maar geeft auto's met een uitstoot van <=5mg/km het predikaat ROETFILTER AFFABRIEK. De Duitse registratie is wél afhankelijk van de fysieke aanwezigheid van het filter, dus het kan goed zijn dat dit in de EU-typegoedkeuring zit, maar de RDW maakt hiervan dus geen gebruik. Die gebruiken hun eigen definitie. Wellicht kun je dit via de bestuursrechter laten verbieden en de RDW dwingen de Duitse methode te hanteren. Dit is gewoon pech, zonder Citroëns FAP was er nooit PM10 wetgeving gekomen. En de EURO5 norm wordt pas eind dit jaar actief.. De realiteit is bovendien dat alle FAPs minder dan 5mg/km uitstoten, zelfs minder dan 1mg/km. Citaat: En hoe zit het dan met de 1.6HDiF in de PhIII? Dat is dezelfde motor en die voldoet wel aan de norm.
Als de 1.6 in de Ph II wel aan de norm voldoet, maar niet zo geregistreerd staat moet er wat aan te doen zijn. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat ze in A'dam allerlei nieuwe regels bedenken waardoor ik met mijn 1.6 niet meer de binnenstad in mag als ik niet oppas.... Het gaat niet om de werkelijk uitstoot van de motor, die is veel lager dan opgegeven, het gaat om de specifieke opgegeven waardes voor bepaalde motor-type combinaties. De C5-3 is ongetwijdeld wel netjes opgegeven. Nogmaals: alle FAPs voldoen aan de norm, de norm was er zonder de FAPs niet eens geweest Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er iets aan de specificaties te doen is van jouw type. De opgegeven getallen hangen samen met de Europese type-goedkeuring, die is per auto/type/model/motor. Die is niet zo maar te veranden. Zeker niet met terugwerkende kracht. Citroën gaat dit niet doen, als particulier ga je er niet voor betalen (technisch gaat dit waarschijnlijk alleen als je je laat registreren als kleine fabrikant en dan via de engelse RDW een nieuwe typegoedkeuring krijgen. Dan staat je auto dus ook niet meer als Citroën in de boeken. Je moet de VINs eruit slopen en allerlei trucs uithalen. De enige andere mogelijkheid is dat Citroën-NL een deal treft, waarbij zij de HDiFs met een te hoge certificatie opnieuw van een filter voorziet en ze dan laat klassificeren als RETROFIT. Maar ook daarvoor zijn dure (her)testen nodig, dus dat kan je ook wel vergeten. Dat je straks mogelijkerwijs bepaalde gebieden niet meer in komt had je kunnen weten als je hem na 2006 kocht. Ik geef je meer kans om toekomstige wetgeving aan te vechten dan je auto te laten herklassificeren.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
25 jan 2009 13:54 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Amsterdam gaat in 2010 opnieuw een poging doen om de milieuzone voor personenauto's in te voeren. Ik gok dat ze heel veel weerstand (en rechtzaken) zullen krijgen.
Ze willen de binnenstad (een ruim begrip....) alleen openstellen voor auto's welke aan de Euro 2 norm of hoger voldoen én een roetfilter hebben. Nou, mijn 1.6HDiF voldoet dus aan de Euro 4 norm én heeft een roetfilter. Ik kan mij niet voorstellen dat een oudere auto welke slechts aan de Euro 2 norm voldoet en een roetfilter heeft minder uitstoot heeft dan mijn auto.
Ik wil de registratiemethode van de RDW dan ook aan de kaak stellen. Zij hanteren nu al een norm die nog niet eens van kracht is. Ik wil weten welke wettelijke basis hier voor bestaat. Op dit moment voldoet mijn auto aan de Euro 4 norm én heeft een roetfilter. Daarmee voldoet hij dus aan de huidige regelgeving en de geldende Euro norm. Ik mag dan toch op zijn minst verwachten dat hij alszodanig wordt geregistreerd wordt.
Ik heb de vraag gesteld aan de RDW en ben in afwachting van het antwoord. Als dat niet bevredigend is zal ik inderdaad kijken welke stappen er mogelijk zijn.
Even heel simpel gesteld:
Feit is dat mijn auto een af-fabriek roetfilter heeft. Feit is dat hij eigenlijk wel aan de norm van 0,005g/km voldoet maar dit alleen niet goed geregistreerd is. Feit is dat er europeese regelgeving en normen zijn.
Lijkt mij sterk dat de RDW zijn registratie methode kan volhouden. Het probleem is echter wel dat Amsterdam op dit moment in afwachting is van een koppeling van de kentekens aan de milieu classificatie. Driemaal raden welke database ze daarvoor willen gebruiken: juist, die van de RDW....
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
28 jan 2009 22:36 |
|
 |
Rowi
|
 Re: roetfilter
Door die (misschien) komende regeling in Amsterdam heb ik enige maanden geleden mijn Vectra 1996 (zonder roetfilter) ingeruild voor de huidige C5 diesel. De informatie die ik toen had: Alle auto's met roetfilter mogen na de maatregelen nog Amsterdam in. Autos vanaf 1997 zonder roetfilter EN WAAR OOK GEEN (RETROFIT) ROETFILTER VOOR VERKRIJGBAAR IS mogen nog steeds Amsterdam in. Mijn '96 Vectra was dus net een jaartje te oud. De 2.0 HDI heeft een af-fabriek roetfilter, maar staat bij de RDW niet als zodanig geregistreerd. (Zou niet aan de emissie-eisen voldoen daarvoor). Ik heb van Citroen een verklaring gekregen dat de auto af-fabriek is uitgerust met een roetfilter, dat lost voor Amsterdam alle problemen op. De wettelijke basis voor de maatregelen is de Gemeentewet. Daarin worden de bevoegdheden van de gemeenten geregeld. En als men spreekt over de binnenstad: dat is alles binnen de ring van Amsterdam.
|
29 jan 2009 11:50 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Het betreft hier minimaal enige duizenden auto's, niet alleen Citroen maar ook diverse typen van Peugeot.
Ik wacht met spanning af.
Ad heeft het via Vrom laten lopen en bij hem is het uiteindelijk gewijzigd.
Citroen zelf heeft het in 2007 voor mij ook als eens geprobeerd en ze hebben toen geen enkele reactie gekregen van de RDW.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
29 jan 2009 11:54 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Klaverblaadje schreef: Het betreft hier minimaal enige duizenden auto's, niet alleen Citroen maar ook diverse typen van Peugeot.
Ik wacht met spanning af.
Ad heeft het via Vrom laten lopen en bij hem is het uiteindelijk gewijzigd. Je moet Ad's probleem niet verwarren met het jouwe of dat van Michiel. Ad heeft een auto die ook op papier aan alles voldeed, daar heeft de RDW dus écht een foutje gemaakt. Voor de 2.2 en 1.6 gold juist dat de papieren opgave niet binnen de RDW definities viel. Daarmee maakt de RDW dus geen fout. Citaat: Citroen zelf heeft het in 2007 voor mij ook als eens geprobeerd en ze hebben toen geen enkele reactie gekregen van de RDW. nav een prive discussie heb ik de 2007 en 2008 KBA database nog eens gedownload en er blijkt dus wél een update van de (EU-)typegoedkeuring geweest te zijn. Wellicht was Citroën-NL hiervan niet op de hoogte. Wij ook niet omdat we naar de 2005 toelating keken. 2007: http://www.kbashop.de/webapp/wcs/stores ... &langId=-32008 versie: http://www.kbashop.de/webapp/wcs/stores ... &langId=-32009 volgt in maart. op P187 staan de details van de C5: Code: (TSN=) ADD 9HZ is de break 1.6HDiF Deze had voordien TSN 842 (blijkbaar is de Duitse RDW door de cijfers heen) Je ziet nu PM10 = 3mg/km staan. Daarmee voldoet dat type dus zelfs al aan EURO5. Ook vwb NO_x, CO etc. Met deze documentatie in de hand is het wellicht alsnog mogelijk de RDW te overtuigen voor de 1.6HDiF break. Helaas is de 4HX bva4 niet ge-update. (839 4HX, sorry klaverblaadje) Voor alle HDiF, behalve de 2.2HDibva, geldt dat ze de Duitse definitie PM5 halen! Dat wil dus zeggen: altijd een groene milieu sticker.Wat verder opvalt is dat de nieuwe C5 (aangeduid met STH =Stufenheck) ook al vrijwel geheel aan EURO5 voldoet. De benzines al met de huidige motoren (incl es9), ook de V6HDi en de 1.6HDi. De 2.0HDi is per mj2009 op EURO5 gebracht. De 2.2HDi173 mist de NO_x norm op een haar (0,20 om 0,18) Ook de C6V6es is al op EURO5, de Diesels hebben net als de C5 2.2 maar een kleine reductie nodig om aan EURO5 te voldoen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
29 jan 2009 13:14 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Evil Twin schreef: Met deze documentatie in de hand is het wellicht alsnog mogelijk de RDW te overtuigen voor de 1.6HDiF break. Helaas is de 4HX bva4 niet ge-update. (839 4HX, sorry klaverblaadje) Daarom probeer ik het via VROM te spelen om ze te bewegen om ook deze auto's te vermelden als "affabriek". Dit omdat ze vele malen schoner zijn als de "retrofit" die wel een vermelding krijgen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
29 jan 2009 13:29 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: roetfilter
Gezien de rechtzaken die VROM voert, lijkt het mij niet dat ze zo maar van die 5mg/km eis zullen afstappen: http://www.lease4less.nl/nieuws/?period ... ws_id=1726Dat RETROFIT filters hier een oneerlijk voordeel halen is bekend. Wellicht is een derde (vierde) klassificatie een optie: AFFABRIEK (EURO5, 5mg/km) BETER DAN RETRO OF EURO4 (25mg) MAAR GEEN EURO5 (bijv 10mg/km) RETROFIT (50% reductie) GEEN Uiteindelijk wordt de enige oplossing met je 6mg/km C5 een toekomstige milieuzone in rijden en dan een (bodem)procedure starten bij de bestuursrechter. Voor de liefhebbers, de NL wet milieuzones voor VRACHTAUTO'S: http://www.tweedekamer.nl/images/313050 ... 179187.pdfVoor personenauto's is er nog steeds geen raamwet, omdat er geen sluitende definities en geen koppeling tussen kenteken en EU-norm is, waardoor A'dam in ieder geval nog een jaar "open" blijft... http://www.gezondelucht.amsterdam.nl/ma ... =850883040http://www.zibb.nl/10243295/Auto/Auto-n ... nautos.htm
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
29 jan 2009 14:16 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: roetfilter
ET,
Ik denk dat je gelijk hebt. Het lijkt erop dat er een nieuwe typekeuring heeft plaatsgevonden. Als dat een officiële ETG keuring is geweest dan zou de RDW dit over kunnen nemen mits Citroën NL dit doorgeeft. Als particulier kun je dat niet doen.
Ik ga nu Citroën NL vragen mij hierbij te helpen.
Will be continued!
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
29 jan 2009 22:44 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: roetfilter
MichielC5 heeft al contact met mij opgenomen om de krachten te bundelen.
Wij kunnen dan allemaal afzonderlijk een brief aan VROM te schrijven en die volgende week op dezelfde dag op de post doen zodat het bij VROM duidelijk wordt dat het probleem groter is als die éne auto waarvoor ze het al opgelost hebben.
Daarom roep ik iedereen met een diesel zonder "affabriek" vermelding, en die het probleem wil helpen oplossen, op om zich bij mij of bij Michiel te melden zodat we dit kunnen stoomlijnen.
Eventueel maken wij een voorbeeldbrief.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
30 jan 2009 10:44 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|