Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Dat lijkt meer te liggen aan de keuze voor een V6...
Johan
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Locatie: Epe
De bobine kost € 59,15 in de 'aftermarket' (Febi). Bij zes stuks praat je dan al snel over € 359,00 excl. b.t.w. Citroën kennende zal nog wel ietsjes meer vragen voor een dergelijk setje.........
Maar wel erg vervelend dat je je zo moet verplaatsen en, begrijpelijk, het vertrouwen enigzins verliest in je vervoermiddel, ook al is dit een C5. Over V6-en gesproken, heb vanmiddag, uiteraard met m'n dame, de Audi A4 V6 van een collega aangesleept omdat deze niet wilde starten
Ergo: maak je niet druk om het merk en type waarin je stuurt, het overkomt de besten, want zo staat Audi toch bekend bij de gemiddelde Nederlander?
Groeten,
Albert.
Maar wel erg vervelend dat je je zo moet verplaatsen en, begrijpelijk, het vertrouwen enigzins verliest in je vervoermiddel, ook al is dit een C5. Over V6-en gesproken, heb vanmiddag, uiteraard met m'n dame, de Audi A4 V6 van een collega aangesleept omdat deze niet wilde starten
Groeten,
Albert.
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
't was inderdaad de bobine. eentje uit de achterste cylinderrij natuurlijk.
Heb de oude meegekregen, dat was toch weer eentje van Sagem. Waren er niet andere types die beter waren? Waarom blijft Citroen die rommel toch inkopen!!!
Heb eigenlijk helemaal geen contct met mijn eigen garage gehad, reparatie loopt helemaaal via Bovag. Dus geen contactmoment over de bobines eigenlijk.
Wederom meegemaakt dat de valkuil van al die reparatieservices, waarbij je auto naar de dichtstbijzijnde dealer wordt afgesleept, is dat deze geen enkel service level afspraak hierover heeft. Hoeze mobiliteitsservice denk ik dan. Zeker als je bij het Motorhuis terecht komt. Een fabriek waar jij een ongewenste verstoring bent....
Heb de oude meegekregen, dat was toch weer eentje van Sagem. Waren er niet andere types die beter waren? Waarom blijft Citroen die rommel toch inkopen!!!
Heb eigenlijk helemaal geen contct met mijn eigen garage gehad, reparatie loopt helemaaal via Bovag. Dus geen contactmoment over de bobines eigenlijk.
Wederom meegemaakt dat de valkuil van al die reparatieservices, waarbij je auto naar de dichtstbijzijnde dealer wordt afgesleept, is dat deze geen enkel service level afspraak hierover heeft. Hoeze mobiliteitsservice denk ik dan. Zeker als je bij het Motorhuis terecht komt. Een fabriek waar jij een ongewenste verstoring bent....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Nog even op Citroen service gekeken:
BOBINE
5970 77 (RP 5970 94)
- INJECTIE ES9A TOT ORG 11045
5970 94 06
- INJECTIE ES9A SINDS ORG 11046
BOUGIE
5962 8A (RP 5960 82 )
BOSCH ROBERT - FGR8MQPE
- INJECTIE ES9A TOT ORG 10268
5960 82 03
BOSCH ROBERT - FR8SPP332
- INJECTIE ES9A SINDS ORG 10269
De oude type nummers komen overeen met ph1.
Oftewel de eerste C5ph2 hebben dezelfde bobines en bougies als de ph1. GRRRR
Dus one down, 5 to go.... Op de doosjes kan ik zien dat ik nu de nieuwe types heb, de type nummers op de oude onderdelen zijn inderdaad het oude type.....
De prijs van een dergelijke bobine bij citroen is overigens 32 euro ex BTW 6 stuks zijn dus niet eens zo duur.... (en ik hoef er nog maar 5)
BOBINE
5970 77 (RP 5970 94)
- INJECTIE ES9A TOT ORG 11045
5970 94 06
- INJECTIE ES9A SINDS ORG 11046
BOUGIE
5962 8A (RP 5960 82 )
BOSCH ROBERT - FGR8MQPE
- INJECTIE ES9A TOT ORG 10268
5960 82 03
BOSCH ROBERT - FR8SPP332
- INJECTIE ES9A SINDS ORG 10269
De oude type nummers komen overeen met ph1.
Oftewel de eerste C5ph2 hebben dezelfde bobines en bougies als de ph1. GRRRR
Dus one down, 5 to go.... Op de doosjes kan ik zien dat ik nu de nieuwe types heb, de type nummers op de oude onderdelen zijn inderdaad het oude type.....
De prijs van een dergelijke bobine bij citroen is overigens 32 euro ex BTW 6 stuks zijn dus niet eens zo duur.... (en ik hoef er nog maar 5)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Heb je ze nu meteen allemaal gedaan? Of wacht je de volgende afsleepactie af?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Exact mijn idee....
Johan
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Om het nog complexer te maken: van het oude type t/m org 11045 zijn er twee varianten met hetzelfde onderdeelnummer. De alleroudste zonder gekleurde stip en een gemodifceerde met een gekleurde stip erop (kan stickertje zijn of een likkie verf). De alleroudste zijn het rotst.exroosje schreef:Nog even op Citroen service gekeken:
BOBINE
5970 77 (RP 5970 94)
- INJECTIE ES9A TOT ORG 11045
5970 94 06
- INJECTIE ES9A SINDS ORG 11046
Ik ben de draad een beetje kwijt, ik heb er 3 moeten vervangen en de rest is ook nog eens van achter naar voor verplaatst geloof ik.
In de achterste rij heb ik nu allemaal nieuwe, het type vanaf orga 11046 dus.
In de voorste rij heb ik geloof ik nog twee oude met stip en één oude zonder stip.
Het feit dat juist de achterste rij kapot gaat heeft met warmte ontwikkeling te maken, er schijnt daar wat minder koeling te zijn.
Ik zou die andere twee achter ook zo snel mogelijk laten doen en de voorste rij maar laten, lijkt me goed voor je huwelijk
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Mijn idee was om de andere 2 achteraan bij het bougies vervangen direct mee te nemen (als ik weer in de garage kom).
Deze bewaar ik dan bij het reservewiel en als er dan nog ooit iets gebeurt heb je 2 goede bij je. Met een steeksleutel kun je ze dan zelf 1 voor 1 vooraan vervangen.
Zeker als je op vakantie in een gek oord bent kan de bestelling van een bobine zo een paar dagen duren. Bv in Italie en Spanje komt de V6 nauwelijks voor. Dus de bobines ook niet denk ik.
Maar dat kan nog wel even duren, want ik ga pas wat doen deze zomer als de garantie afloopt een beurtje dacht ik . Tot die tijd...... Iemand ooit een bobine van na Orga 11045 stuk gehad?
Deze bewaar ik dan bij het reservewiel en als er dan nog ooit iets gebeurt heb je 2 goede bij je. Met een steeksleutel kun je ze dan zelf 1 voor 1 vooraan vervangen.
Zeker als je op vakantie in een gek oord bent kan de bestelling van een bobine zo een paar dagen duren. Bv in Italie en Spanje komt de V6 nauwelijks voor. Dus de bobines ook niet denk ik.
Maar dat kan nog wel even duren, want ik ga pas wat doen deze zomer als de garantie afloopt een beurtje dacht ik . Tot die tijd...... Iemand ooit een bobine van na Orga 11045 stuk gehad?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
de jongste V6 waarvan het organummer bekend is heeft nummer 10201exroosje schreef:Iemand ooit een bobine van na Orga 11045 stuk gehad?
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Strak plan. Ik heb niks meer te wisselen, maar 1 reserve in de auto voor 3 tientjes is niet gek.exroosje schreef:Deze bewaar ik dan bij het reservewiel en als er dan nog ooit iets gebeurt heb je 2 goede bij je.
Gaat er een kapot, dan kan ik die ANWB man die mij het slechte nieuws gaat brengen, met een hele vette smile op mijn mond, een tatatata, bedoelde u deze, voorschotelen.
Eerstvolgende keer bij Johan, koop ik er 2x 1.
Tip voor V6 rijders: ´don´t leave home without it´
gr. Ronald
Ps. Eigenlijk wel heel bedroevend. Lijkt wel op een Engelse auro, die liggen ook altijd vol reserve-onderdelen.
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wordt de V6 van het type dat je er 3 nodig hebt? 1 om te rijden, 1 in de garage en de 3e als reserve?Ronald schreef:...gr. Ronald
Ps. Eigenlijk wel heel bedroevend. Lijkt wel op een Engelse auto, die liggen ook altijd vol reserve-onderdelen.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Qua bobines wel vrees ik. Gelukkig is het maar een kleine reparatie, alleen strand je wel telkens.
Maar dat is het dan ook wel weer. Ja de pre katalysatoren natuurlijk, maar daar kun je wel om rijden. Sinds de thermostaat tip is dat volgens mij niemand meer overkomen
Andere motoren hebben trouwens toch ook hun problemen?
HDI's pomp, injectoren, roetfilter en turbo
2.0 klepstoters, luchtmotor
HPI EGR, pomp
Alleen de 1.8 is kennelijk erg betrouwbaar...
Oh ja en gasinstallaties de drukregelaar verdamper en injectoren (bij AG tenminste)
Ieder huisje heeft zijn kruisje.
Maar dat is het dan ook wel weer. Ja de pre katalysatoren natuurlijk, maar daar kun je wel om rijden. Sinds de thermostaat tip is dat volgens mij niemand meer overkomen
Andere motoren hebben trouwens toch ook hun problemen?
HDI's pomp, injectoren, roetfilter en turbo
2.0 klepstoters, luchtmotor
HPI EGR, pomp
Alleen de 1.8 is kennelijk erg betrouwbaar...
Oh ja en gasinstallaties de drukregelaar verdamper en injectoren (bij AG tenminste)
Ieder huisje heeft zijn kruisje.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 nov 2008 20:42
Auto: C5 Break V6
Opties: Exc, RT3 Navi, JBL, AFIL, glazen dak, alarm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10201
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 48000
Kleur: zwart metallic
Locatie: Vught
Dat ben ik dus met Orga 10201. En ja ook 1 van mijn bobines is eraan gegaan. Trillen viel trouwens best mee en ik had nog best wat vermogen. Vandaag bij de Dealer 6 nieuwe bobines en bougies onder garantie geplaatst. Ik vond het trouwens best snel na 19000 KM...alzheimer schreef:de jongste V6 waarvan het organummer bekend is heeft nummer 10201exroosje schreef:Iemand ooit een bobine van na Orga 11045 stuk gehad?
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Hoezo onder garantie? Heeft ie dat proactief gedaan?
Normaliter wordt alleen het stukke onderdeel vervangen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Was het citroen garantie (kan haast niet) of dealer garantie?
Normaliter wordt alleen het stukke onderdeel vervangen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Was het citroen garantie (kan haast niet) of dealer garantie?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
als je een vaste klant bent bij een dealer..
wil deze wel eens wat extra voor je doen...
wil deze wel eens wat extra voor je doen...






