Auteur |
Bericht |
awbrandsen
C5club Rookie
Geregistreerd: 11 jan 2009 15:40 Berichten: 42 Woonplaats: Valkenswaard
Auto: C5 Break 2.0 Differance
Opties: Cruisecontrol,Climate Control,Regensensor,Parkeersensor achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Defecte BSI computer
Hallo, Ik heb 3 maanden geleden een Citroen c5 2.0 Differance gekocht van het bouwjaar december 2003. Nu heb ik sinds een maand de volgende problemen: Het begon allemaal met dat als ik de richtingaanwijzer aanzette er andere lampjes gingen knipperen of helemaal geen. Daarna was het ook zo dat als de verlichtring aanstond mijn mistlamje ging branden op het dashbord. Nu is het zo erg dat heel mijn dashbord niks meer doet. Ik ben hiermee bij de dealer geweest en die kon op de laptop zien dat er geen comunnicatie was tussen dashboard en bsi. Ik heb 1 nacht de accu moeten loskoppelen om kijken of dit hielp. Nee dus. Weer naar de dealer en die heeft geprobeerd de bsi te updaten. Zonder resultaat en weer 150 euro lichter. Het advies van de dealer is om mijn bsi te laten vervangen. Zo'n ding kost gewoon 450 euro ex btw. Toch heb ik ergens nog twijfels hierover want in de zelfde periode kreeg ik ook meldingen dat mijn beide airbags voor een storing hebben en dat mijn kachel steeds uitvalt. volgens de dealer heeft dat niets met elkaar te maken maar toch vind ik het vreemd. Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad of een andere oplossing hebben? Nou heb ik na ebnig google-en de volgende site gevonden: http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... ol_failure Hierop staat op een nogal vreemde manier aangegeven hoe je de bsi kan resetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes Alex
|
11 jan 2009 16:06 |
|
 |
axl
C5club Bikkel
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Defecte BSI computer
het klinkt alsof er vocht in de BSI zit...
de getoonde BSI is van een semi mux voertuig. volgens mij is jouw auto al full mux.
maar je kan het natuurlijk altijd proberen
axl
|
11 jan 2009 17:38 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
Doe eens een search hier op het forum. Ik heb ook verschillende rare problemen gehad, op een gegeven moment deed niks het meer, behalve remmen en motor. Eerst zei men, nieuwe BSI, maar bij een andere Citroën-garage werd de hele BSI leeg gehaald, en opnieuw ge-installeerd en ge-initialiseert enz enz. Voila, probleem opgelost. Maar het blijft een moeilijk verhaal.
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
11 jan 2009 18:16 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Een Full-reset en software met de org. kernwaarden terugzetten, zoiets had Oldenhage me voorgesteld ivm de terugkomende Uitlaatgasstoringen... Geklukkig bleek dat slechts een sensor te zijn...
Maar da's geen hard-reset zoals je je telefoon/pda of je PC geeft hoor, da's meer vergelijkbaar met een Format C: + alles opnieuw installeren...
_________________ Johan
|
11 jan 2009 18:48 |
|
 |
awbrandsen
C5club Rookie
Naar boven
|
Ik heb daar ook al aan gedacht dat er eventueel vocht in zou kunnen zitten. Weet jij toevallig waar de bsi gemonteerd zit? En of je die open kan maken? Ik kan het eens proberen. In ieder geval alvast bedankt voor de reactie.
|
11 jan 2009 18:53 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Probeer eerst eens een verse accu als die nog origineel is.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
12 jan 2009 01:44 |
|
 |
awbrandsen
C5club Rookie
Naar boven
|
De laatste ontwikkelingen:
Ik ben vandaag bij mijn dealer geweest en heb gvraagd wat het beste te doen. zij adviseren de bsi te vervangen. Dit kost 630 euro. Als blijkt dat het daar niet aan ligt ben ik mijn geld kwijt want ze kunnen zeggen ze er niks meer mee als ze hem eenmaal geconfigureerd hebben voor mijn auto. Dit in verband met sleutelcode etc. Weet iemand of dit klopt? kunnen ze er inderdaad niks meer mee?
Ik heb nu een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag en dan hangen ze een gebruikt bsi aan mijn auto om te kijken of er dan wel comunnicatie is. zo ja dan is mijn bsi defect zo nee dan moeten we verder zoeken en bespaar ik 630 euro.
Er werd bij verteld dat met die gebruikte bsi de auto nooit kan starten vanwege de startcode. een bsi is niet helemaal te herprogrammeren want de sleutelcode blijft er altijd in. klopt dit?
Heeft iemand hier enige ervarin cq tips voor dan hoor ik het graag.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n bsi niet te herprogrammeren is. maar goed ik hoor jullie mening wel. alvast bedankt!!
|
12 jan 2009 19:30 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
awbrandsen schreef: De laatste ontwikkelingen:
Ik ben vandaag bij mijn dealer geweest en heb gvraagd wat het beste te doen. zij adviseren de bsi te vervangen. Dit kost 630 euro. Als blijkt dat het daar niet aan ligt ben ik mijn geld kwijt want ze kunnen zeggen ze er niks meer mee als ze hem eenmaal geconfigureerd hebben voor mijn auto.
Luister nu even naar wat ze zeggen : hun stellen een diagnose, en als die niet juist blijkt te zijn kost het jou geld ? En dat accepteer je ? Citaat: Heeft iemand hier enige ervarin cq tips voor dan hoor ik het graag. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n bsi niet te herprogrammeren is. Ik an sich wel, maar ik denk dat de garage wel hun probleem bij jou neerleggen mocht het probleem niet in de BSI zitten, wat imho belachelijk is...
_________________ Johan
|
12 jan 2009 23:13 |
|
 |
awbrandsen
C5club Rookie
Naar boven
|
Bij deze dealer heb ik geen keus dan het te accepteren,ik ga hier uiteraard niet mee akkoord en hoop dus hier op het forum iets wijzer te worden. Ik heb vanavond van een van de leden hier het telefoonnummer gehad van Oldenhage die ga ik morgen even bellen misschien dat die mij wel op een goede manier kunnen helpen of in ieder geval adviseren.
Overigens bedankt voor alle serieuze reacties!
|
12 jan 2009 23:22 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
awbrandsen schreef: Bij deze dealer heb ik geen keus dan het te accepteren, ik ga hier uiteraard niet mee akkoord en hoop dus hier op het forum iets wijzer te worden. Ik heb vanavond van een van de leden hier het telefoonnummer gehad van Oldenhage die ga ik morgen even bellen misschien dat die mij wel op een goede manier kunnen helpen of in ieder geval adviseren. Ik kan me vaag herinneren dat er eerder zo'n probleem was, toen bleek een stuk buitenmantel van en kabel sluiting te maken oid... Zoekzoek.. RodWil schreef: Even een update Auto staat nog steeds bij de dealer in Arnhem. Hebben geprobeerd een computer van een sloper te plaatsen maar zoals mij door Johan Oldenhage reeds gemeld was werkt dat voor geen meter. Dus conclusie een nieuwe computer. Na van Johan enkele tips gekregen te hebben wat mogelijke oorzaken konden zijn vanmorgen om half 8 zelf naar de garage gegaan en de heren deze tips doorgegeven ( stonden hier zeker niet open voor maar na 3 maal gevraagt te hebben werden met enige tegen zin met een test lampje de zekeringen van de BSI getest "zie je wel niets aande hand die computer is gewoon naar de k....te. dan zelf de kabelboom zoals Johan aangaf gecontroleerd en ja ter hoogte van (iets er boven) het olie filter twee draadjes half doorgesleten (blank). "nee dat is allemaal kunststof dat kan daar geen sluiting maken". Nogmaals met een lang gezicht de Lexia3 aangesloten en "zie je nou wel de computer is stuk". Goed met het idee maandag halen we hem daar weg en het achterlaten van wat telefoon nummers waar ze nog wat hulp zouden kunnen krijgen en de toezegging dat ze die nummers zouden bellen in de loop van de ochtend met een k.... gevoel maar weer huiswaarts.
half uur weer thuis, de telefoon we hebben wat gevonden als we rammelen aan een kabelboom gebeurt er wat de auto liep zowaar weer normaal (natuurlijk niet de kabelboom waar we ze op attent hebben gemaakt ), kunnen alleen geen onderbreking of of suiting dus de hele kabelboom moet vervangen worden. pfffffffffff
gaat maandag gebeuren ben zeer benieuwd ( dit is echt de laatste kans ) Hou jullie op de hoogte van deze soap Groet Rob Oldenhage schreef: het heeft m in die twee draadjes gezeten bij het oliefilter, leg die tegen elkaar aan en het begint weer.
Niets vervangen nu, draden isoleren en klaar.
_________________ Johan
|
12 jan 2009 23:39 |
|
 |
awbrandsen
C5club Rookie
Naar boven
|
Heb met Oldenhage contact gehad en die vertelde mij eens naar de com 2000 te laten kijken. Ik heb nu komende woensdag een afspraak bij de dealer. Die gaat een com2000 proberen en een andere bsi die hij nog had maar dan alleen maar om te kijken of er dan wel comunnicatie is.
Dit alles om vast te stellen of het nu wel of niet de bsi is die de problemen veroorzaakt. Maar toch vind ik het belachelijk dat ik dadelijk alleen aan onderzoeks kosten al een kleine 500 eur armer ben maar goed je hebt geen keus want alleen de dealer kan je auto uitlezen en zonodig veranderingen aanbrengen.
Toch nog even een vraagje:
Weet iemand of je een com 2000 zelf kan vervangen? of moet die ook weer via de computer ingeleerd worden net als een BSI? want zo'n ding vervangen lijkt me nou niet echt het moeilijkste. En mag er ook een 2e handse in? of is het net als de BSI 1x inlezen en daarna kun je er niks meer mee bij een andere c5?
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen woensdag.................
|
15 jan 2009 21:25 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Com2000 is gewoon vervangbaar, en idd heel goed zelf te doen  Je kan eventueel eerst ook zelf aan de slag door hem schoon te maken e/o te repareren viewtopic.php?f=2&t=1926
15 jan 2009 21:28 |
|
 |
Floyd
|
eventueel een adres en niet te ver weg voor jou: http://www.kfzpix.de/fla/
|
16 jan 2009 21:07 |
|
 |
awbrandsen
C5club Rookie
Naar boven
|
Nou de auto is vandaag bij de dealer geweest. Er is een andere com2000 aangehangen en een andere bsi om te proberen. Beide hadden geen resultaat zoals eigenlijk al verwacht.
Het goede nieuws het kost me geen bsi! Het slechte nieuws wat nu? De dealer wist het niet meer en dacht als laatste optie aan het dashbord uit te wisselen en kijken of ie het dan weer doet.
Ik heb geen nieuwe afspraak gemaakt want ik kan dat dashbord er zelf ook wel uithalen. Heeft er iemand tips voor hoe ik dat demonteer? En uiteraard ook tips waar naar te kijken? waar moet ik op letten? Mogelijke oorzaken etc......
Graag hoor ik jullie adviezen cq tips!!!!
Alvast bedankt weer
|
21 jan 2009 16:39 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik begin toch aan ergens sluiting, slecht contact, vocht of kabelbreuk te denken.. Geen communicatie tussen BSi en de omgeving? Wordt natuurlijk een heel lastige zoektocht 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
21 jan 2009 16:42 |
|
 |
|