Dit is namelijk absoluut niet standaard conform levering van een xcarlink.
De persoon die dit heeft gedaan is ofwel heel dom geweest (en het heeft nooit gewerk), ofwel heel slim en heeft uitgevogeld welke kleuren welk signaal doorgeven aangezien ik verschillende kleuren op elkaar zie zitten en een maatwerksysteempje gemaakt:
Zo zit een zwarte draad gesoldeerd op een lichtpaarse en tegelijkertijd op een kale massadraad

Sowieso hoort er een stukje krimpkous over het uiteinde van het snoertje te zitten, dus misschien zitten de losse draadjes en het gesoldeerde stukje aan de xcarlinkkant wel onder het krimpkous normaal, maar ik zie ook een aantal afgeknipte draadjes uit de isostekker komen, en dat zat bij de mijne absoluut niet zo.
zie hier ook voor foto's van hoe ik het kreeg:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 15#p113815
De pinlayout van de blauwe isostekker is wel te achterhalen, maar hoe het binnenin je xcarlink zit is echt ingewikkeld.
Als ik zou naar je plaatje kijk lijkt het erop dat alleen je gele draad door een ongelukje kapot is gegaan (hoe is me een raadsel, het ding zit achter je radio, een draadje gaat niet vanzelf kapot

Voorzichtigheid is dus wel geboden. (voor je het weet zijn misschien zowel je xcarlink èn je radio stuk)
Kan je wat meer over je situatie vertellen?
Welke radio heb je (ik zie dat je in een peug rijdt), heb je de xcarlink zelf ingebouwd?
Heb je of een ander recentelijk iets aan je dash of aan je kachel gedaan etc?